Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile recomandari pe care le face Consiliul UE pentru statele membre

20-Iul-2015
844

Va aducem la cunostinta ca la 14 iulie 2015 Consiliul a emis recomandari si avize privind politicile economice, bugetare si de ocupare a fortei de munca planificate de statele membre.

Acesta a emis, de asemenea, o recomandare privind politicile economice ale zonei euro, precum si explicatii pentru cazurile in care textele nu corespund cu cele propuse de Comisie.

Astfel, Consiliul a incheiat in mod oficial "semestrul european" 2015, un proces anual de monitorizare a politicilor, dupa ce Consiliul European a aprobat recomandarile in cadrul reuniunii sale din iunie.

Prioritatile pentru semestrul european au fost stabilite in martie 2015, cand Consiliul European a aprobat urmatoarele prioritati:


stimularea coordonata a investitiilor, prevazuta in planul de investitii pentru Europa 2015-17 al Comisiei

un angajament reinnoit in favoarea reformelor structurale, pentru a permite tarilor sa isi poata rambursa datoriile si sa stimuleze crearea mai multor locuri de munca de mai buna calitate

urmarirea unei responsabilitati bugetare, prin asigurarea controlului deficitelor si al nivelurilor datoriilor pe termen lung


Monitorizarea politicilor statelor membre

Semestrul european presupune monitorizarea simultana a politicilor economice si bugetare ale statelor membre, pe durata unei perioade de sase luni in fiecare an.

Tinand cont de orientarile in materie de politici oferite anual de Consiliul European in luna martie, statele membre prezinta in fiecare an, in luna aprilie:


programe nationale de reforma pentru politicile lor economice si de ocupare a fortei de munca. Acestea stabilesc un scenariu macroeconomic pe termen mediu, obiective nationale in ceea ce priveste punerea in aplicare a Strategiei Europa 2020 pentru ocuparea fortei de munca si crestere economica, identifica principalele obstacole in calea cresterii economice, precum si masuri de sustinere a initiativelor menite sa stimuleze cresterea economica pe termen scurt.

programe de stabilitate sau de convergenta pentru politicile lor bugetare. Tarile din zona euro prezinta programe de stabilitate, in timp ce statele membre din afara zonei euro prezinta programe de convergenta. Aceste programe stabilesc obiective bugetare pe termen mediu, principalele ipoteze cu privire la evolutia economica preconizata, o descriere a masurilor de politica bugetara si economica si o analiza a modului in care modificarile ipotezelor ar putea afecta situatia bugetara si a datoriei.


In continuare, Consiliul aproba recomandarile si avizele specifice fiecarei tari in vederea aprobarii acestora de catre Consiliul European. Consiliul ofera explicatii pentru cazurile in care recomandarile nu sunt in conformitate cu cele propuse de Comisie.

Recomandarile specifice fiecarei tari pentru 2015 se adreseaza unui numar de 26 din cele 28 de state membre ale UE, precum si zonei euro in ansamblul sau. Pentru a evita suprapunerile, nu exista recomandari specifice pentru Cipru si Grecia, deoarece ambele tari faceau obiectul unor programe de ajustare macroeconomica in momentul in care au fost redactate textele.

Sursa: Consiliul Uniunii Europene

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile recomandari pe care le face Consiliul UE pentru statele membre":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016