Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Constructia bugetara pentru anul 2016 se bazeaza pe prognoza indicatorilor macroeconomici si ia in considerare toate actele normative, cu impact asupra veniturilor si cheltuielilor bugetare, adoptate in ultima perioada.
Deficit bugetar (cash) pe anul 2016 se estimeaza la 2,8% din PIB, ceea ce corespunde unui deficit ESA de 2,95% din PIB si unui deficit structural de 2,73% din PIB.
Cheltuielile bugetului general consolidat - sunt in suma de 252 de miliarde lei reprezentand 33,8% din PIB.
La estimarea cheltuielilor s-au avut in vedere masurile care au fost adoptate atat de catre Parlament cat si de catre Guvern in anul 2015 care au ca efect in anul 2016 majorarea cheltuielilor bugetare cu cca. 13 miliarde lei.
Dintre masurile cu impact asupra cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2016, exemplificam: dublarea alocatiei de stat pentru copii (1,8 miliarde lei), majorarea indemnizatiilor veteranilor de razboi si ale persoanelor persecutate din motive etnice si politice (0,6 miliarde lei), majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din unita?ile sanitare (1,8 miliarde lei), majorarea cu 15% a salariilor pentru personalul din sistemul de invatamant (1,7 miliarde lei), majorarea cu 12% a salariilor pentru personalul din institutiile publice de subordonare locala (1,3 miliarde lei), majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din sistemul de asistenta sociala (556 milioane lei) inclusiv a indemnizatiilor persoanelor cu handicap (240,6 milioane lei), majorarea cu 10% a salariilor pentru restul personalului bugetar (3.026 milioane lei), actualizare norma de hrana si echipament pentru militari si politisti (1 miliard lei), instituire pensii de serviciu pentru grefieri, personal navigant, personal diplomatic si consular, functionari publici parlamentari (0,3 miliarde lei).
De asemenea, la estimarea cheltuielilor bugetare s-a avut in vedere majorarea pensiilor cu 5% fata de anul curent.
La constructia bugetului general consolidat s-au avut in vedere cheltuieli pentru sanatate de 31,2 miliarde lei, reprezentand 4,2% din PIB, cu 3,1 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 si cu 4,5 miliarde lei mai mult decat in anul 2014; pentru invatamant 27 miliarde lei, reprezentand 3,6% din PIB, cu 2,4 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 (exclusiv sumele aferente titlurilor executorii) si cu 6 miliarde lei mai mult decat in anul 2014 (exclusiv sumele aferente titlurilor executorii); pentru asigurari si asistenta sociala 83,3 miliarde lei, reprezentand 11,1% din PIB, cu 3,2 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 si cu 7,9 miliarde lei mai mult decat in anul 2014. Cheltuielile cu investitii cuprinse in bugetul general consolidat sunt in suma de 37,7 miliarde lei reprezentand 5,1% din PIB. Este o crestere fata de estimatul pentru 2015 de peste 4 miliarde de lei. Sumele suplimentare sunt alocate in special pentru CNADNR, Aparare si pentru finalizarea proiectelor din cadrul programelor cu finantare nerambursabila de la U.E. afererenta exercitiului financiar 2007 – 2013.
Pentru Aparare s-au alocat 12,8 miliarde lei, 1,7% din PIB, cu 2,4 miliarde lei mai mult decat in anul 2015.
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Precizam totodata ca, la constructia bugetara s-au avut in vedere :
- men?inerea ?i in anul 2016 a unor masuri adoptate in anii anteriori, precum: neacordarea pentru personalul bugetar de tichete de masa (1,5 miliarde lei), tichete/vouchere de vacan?a (8,5 miliarde lei), premii ?i ore suplimentare (1,5 miliarde lei), tichete cadou ( 2,9 miliarde lei) ?i indemniza?ii la ie?irea la pensie/trecere in rezerva (0,2 miliarde lei);
- mentinerea si in anul 2016 a masurilor de impozitare a resurselor naturale aplicate in anii 2014-2015;
- majorarea varsamintelor pentru Pilonul II de pensii cu 0,1 puncte procentuale in anul 2016;
Veniturile bugetului general consolidat - sunt in suma de 231,1 miliarde lei reprezentand 31% din PIB.
Noul Cod fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015 isi va produce principalele efecte de stimulare a economiei in anul 2016. Prin masurile de relaxare fiscala din noul Cod fiscal, agentii economici sunt stimulati, pe de o parte sa majoreze castigurile salariale sau sa creeze noi locuri de munca, iar pe de alta parte sa faca noi investitii. in conditiile reducerii preturilor ca urmare a masurii de scadere a cotei de TVA, populatia va putea cumpara marfuri mai multe. in timp, pentru asigurarea cererii suplimentare, agentii economici se vor preocupa pentru cresterea productiei inclusiv prin noi capacitati de productie.
Ca urmare, intr-un scenariu moderat, evolutia economica estimata pentru anul 2016, in conditiile acestui Cod fiscal, se va caracteriza printr-o crestere economica de 4,1%, bazata pe cresterea consumului si a investitiilor.
Cererea interna se va majora cu 4,7% reprezentand motorul cresterii economice, cu un ritm de crestere a formarii brute de capital fix de 6,2%, bazat, indeosebi pe majorarea investitiilor private interne (ale populatiei si agentilor economici) si a intrarilor de investitii straine.
Pentru 2016 se estimeaza o crestere reala a consumului populatiei de circa 4,4%.
Numarul mediu de salariati din economia oficiala se va majora cu 3,5%, rezultand un plus net de locuri de munca de 160 mii fata de anul 2015. in acelasi timp, numarul somerilor inregistrati se va reduce, astfel ca rata somajului inregistrat se va diminua de la 5,1% la sfarsitul anului 2015 la 4,8% la sfarsitul anului 2016.
Castigul salarial mediu brut pe economie este estimat sa creasca cu 7,2%, ceea ce creeaza premisele de majorare a castigului salarial real pe economie cu 6,6 %.
De asemenea, pentru anul 2016, la estimarea veniturilor s-a avut in vedere un impact estimat intr-o maniera precauta al OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale.
in ce priveste veniturile din contributii de asigurari sociale de stat, s-a avut in vedere majorarea varsamintelor pentru Pilonul II de pensii cu 0,1 puncte procentuale.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Proiect: Legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016Articole similare
Impozitarea veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala in 2016Limita maxima in care angajatorii pot acorda salariatilor servicii neimpozabile in anul 2022 este de 6.095 leiCodul fiscal 2011 - Titlul IX (partea a X-a)Contributii aferente pentru indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate suportate din FNUASSStudiu de caz: Contract de locatiune. Contributii socialeUltimele articole
CASTIGUL SALARIAL mediu net a crescut la 5.176 lei in luna iunie a acestui anLegea privind stabilirea salariilor minime europene, aprobata de GuvernCodul Fiscal, modificat prin Legea 282/2023. Din 1 ianuarie 2024 se aplica noi reguli pentru veniturile din pensiiFinantele MODIFICA procedura de acordare a facilitatilor fiscale din domeniul constructiilorProiect: Pentru a putea primi salariile in viitor, salariatii cu CIM vor fi obligati sa isi deschida un cont bancarArticole similare
Finantele propun noi reglementari in domeniul fiscal. Scutirea de impozit specific ar putea fi prelungita pentru inca o perioada de 90 de zileReminder ANAF! Luni 25 ianuarie 2021- termen limita pentru depunerea a douasprezece declaratii fiscale -Guvernul propune noi reguli pentru CAS si CASS: introducerea plafonului de 36 SALARII si eliminarea scutirilor pentru anumiti angajatiNoi plafoane de incasari si plati. Sumele in numerar aflate in casierie pot depasi 50.000 lei/zi?Tot ce trebuie sa stii despre Contabilitatea pentru PFA 2015Ultimele articole
Calendar ANAF: 9 declaratii importante au scadenta in 25 septembrie 2024Seminar fiscal-contabil privind noutatile din 2024: E-Factura, E-Transport, E-TVA, impozite, SALARII, TVADeclaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta pe 26 august 2024D112 in 2024. A fost aprobat un nou model de formular prin Ordinul 3796/2024Articole similare
Economia romaneasca a crescut cu 5,2%. O scurta paralela cu factorii negativi din piataRating reconfirmat pentru datoria guvernamentala a RomanieiXTB: Fara agricultura si exporturi nu vom avea crestere economicaCu cat a contribuit sectorul bancar la bugetul de stat in perioada 2012-2016Spatiul de relaxare fiscala va disparea la final de anUltimele articole
OUG pentru masuri fiscal-bugetare, adoptat de Guvern. 5 prevederi importanteProiect de OUG: Amnistia fiscala oferita firmelor vizeaza datoriile restante la 31 august 2024Romania va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscala si cresterea investitiilor in infrastructuraE-Factura. Bolos anunta posibilitatea extinderii perioadei pentru care NU se aplica sanctiuniBolos, despre controale fiscale din 2024: Actiunile ANAF vor fi TINTITE, nu se va umbla in orb. Cine este luat in vizorSfaturi de la experti
Monografie contabila obtinere baloti de paie
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scopuri de TVA, avand codul CAEN 0163 ?Activitati dupa recoltare,? achizitioneaza seminte certificate netratate pe care le preda pe baza unui aviz unui producator...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societate de contabilitate si audit: ce pasi trebuie sa urmeze pentru a se inscrie pe platforma O.N.P.C.S.B. ca societate de raportare, sa isi desemneze reprezentantul responsabil si ce documente sunt necesare pentru a face...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA