Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati 2013: reducerea unor arierate din economie si alte masuri financiare

31-Ian-2013
5732
Ministerul Finantelor a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de Ordonanta de urgenta privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare in anul 2013 .

Redam mai jos continutul proiectului de act normativ amintit:

Avand in vedere:

volumul mare al arieratelor inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale
fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, necesitatea deblocarii activitatii furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de recuperat de la autoritatile administratiei publice locale, sume ce reprezinta arierate, prevederile acordului stand-by dintre Romania si Fondul Monetar International, referitoare la reducerea arieratelor unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, necesitatea deblocarii disfunctionalitatilor inregistrate in aprovizionarea cu medicamente esentiale in tratamentul unor patologii spitalizate cu impact major in starea de sanatate a populatiei si care nu prezinta interes comercial pentru producatori si nu mai pot fi cumparate prin proceduri de achizitie publica,

intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 49 alin. (132) si (138) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ordonatorii de credite ai bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ai institutiilor publice de subordonare locala, care inregistreaza arierate la data de 31 ianuarie 2013 au obligatia diminuarii volumului acestora cu cel putin 85%, pana la data de 31 martie 2013. Nu se iau in considerare arieratele aflate in litigiu.

(2) In cazul nerespectarii prevederilor alin.(1), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului sunt autorizate sa nu opereze plati din conturile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor de subordonare locala, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora, pentru stingerea arieratelor, precum si pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din institutiile de asistenta sociala si a celor din institutiile de sanatate.

(3) Dupa diminuarea volumului arieratelor pana la nivelul prevazut la alin.(1) ordonatorilor de credite ai bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativteritoriale si ai institutiilor publice de subordonare locala, li se aplica prevederile art.49 alin.(132) - (1310) din Legea nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la achitarea integrala a arieratelor.

Art. 2. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 61 alin. (1) si 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta de la Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 29 martie 2013, imprumuturi din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani, in limita sumei totale de 800.000 mii lei, prevazuta la art. 1 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.182/2012 privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2013, 2014 si 2015, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de
unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, cu completarile ulterioare.

(2) Imprumuturile prevazute la alin. (1) se acorda cu o rata a dobanzii situata la nivelul ratei dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei.

(3) in intelesul prezentei ordonante de urgenta, arieratele inregistrate in contabilitatea institutiilor publice finantate partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.

(4) Sumele acordate cu titlu de imprumut din varsamintele din privatizare se utilizeaza exclusiv pentru achitarea arieratelor inregistrate, la finele lunii anterioare depunerii cererii pentru autorizarea contractarii imprumutului, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, in contabilitatea:

a) unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local;
b) institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, in limita sumelor datorate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
c) spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale in limita cheltuielilor pe care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala le poate finanta.

Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale prin derogare de la prevederile art.190^6 din
Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, pot aloca sume din imprumuturile contractate pentru plata arieratelor spitalelor publice cu exceptia celor provenite din cheltuieli ce se finanteaza din bugetul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si din bugetele programelor nationale de sanatate.

Art. 3. - (1) Rambursarea imprumutului se efectueaza in transe lunare egale incepand cu luna urmatoare acordarii. Dobanda aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la art. 2 alin. (2) la soldul imprumutului,
incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste lunar.

(2) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(3) Unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

(4) In cazul nerespectarii prevederilor alin.(1), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului sunt autorizate sa nu opereze plati din conturile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora, pentru stingerea arieratelor, precum si pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din institutiile de asistenta sociala si a celor din institutiile de sanatate, respectiv pentru plata serviciului datoriei aferente imprumutului contractat potrivit prevederilor art.2. Plata serviciului datoriei se face din bugetul local in limita veniturilor proprii ale acestuia prevazute la art.5 alin.(1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in limita sumelor defalcate din taxa pe valoare adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Art. 4. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la art.2 numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Limita de indatorare pentru aceste imprumuturi este de maxim 70%, calculata conform prevederilor art.63 alin. (4) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Documentele in baza carora se obtine avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale sunt urmatoarele:

a) hotararea autoritatii deliberative prin care se aproba contractarea imprumutului;
b) cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, in care se mentioneaza beneficiarii sumelor si detaliile privind plata;
c) situatia arieratelor la finele lunii anterioare depunerii cererii;

d) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in vederea determinarii valorii imprumutului de catre Comisia de autorizare a imprumuturilor locale;

e) serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada imprumutului pentru care se solicita autorizarea;

f) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativteritoriala, aflate in derulare.

(3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care le verifica si vizeaza. Documentatia vizata de acestea se transmite Ministerului Finantelor Publice.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, Ministerul Finantelor Publice transmite unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale conventia de imprumut in vederea semnarii.

(5) In termen de maxim 2 zile lucratoare de la primirea conventiei, transmisa in format electronic de catre Ministerul Finantelor Publice, unitatile/subdiviziunile administrativ teritoriale au obligatia de a o retransmite semnata, scanata, in format electronic, catre Ministerul Finantelor Publice pentru efectuarea demersurilor privind punerea in aplicare si efectuarea platii. in acelasi termen originalul conventiei, semnat in doua exemplare, se depune la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in vederea transmiterii la Ministerul Finantelor Publice, in regim de urgenta.Ministerul Finantelor Publice vireaza suma aprobata intr-un cont distinct de disponibil deschis pe numele unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, la unitatea Trezoreriei Statului unde aceasta este arondata, mentionat in conventia de imprumut, in termen de 3 zile lucratoare de la data semnarii conventiei de imprumut de ambele parti.

(6) Imprumuturile acordate conform art.2 alin. (3) din prezenta ordonanta de urgenta nu intra sub incidenta prevederilor art.1, alin. (2) si art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.182/2012, cu completarile ulterioare.

Art. 5. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiaza de imprumuturi contractate in conditiile art.2 achita arieratele proprii si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local, in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil, in baza bugetului imprumuturilor interne, aprobat de autoritatile deliberative, prin derogare de la prevederile art.39 alin.(6) din Legea nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in cadrul aceluiasi termen unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale vireaza sumele din imprumut contractate pentru achitarea arieratelor institutiilor publice prevazute la art.2 alin.(4) lit.b) si c), in conturi distincte de disponibilitati deschise pe numele acestora la trezoreria statului. Virarea sumelor in conturile institutiilor publice prevazute la art.2 alin.(4) lit.b) si c) se efectueaza de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu conditia prezentarii de catre acestea a ordinelor de plata prin care isi achita arieratele pentru care au fost solicitate imprumuturile.

(2) In cazul institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pana la aprobarea bugetelor acestora, plata arieratelor se realizeaza in limita sumelor transferate cu aceasta destinatie din bugetul imprumuturilor aprobat de autoritatile deliberative. La intocmirea bugetelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale ordonatorii de credite au obligatia sa-si prevada si sa-si aprobe in buget sumele primite si utilizate pentru plata arieratelor.

(3) Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.

(4) In cazul in care ordonatorii de credite ai bugetelor locale nu prezinta documentele de plata in termenul prevazut la alin. (1) sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei si pentru beneficiarii prevazuti in cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile in care a fost virata contravaloarea imprumutului, suma corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat.

(5) Suma retrasa conform alin. (4) se restituie in contul Ministerului Finantelor Publice din care aceasta a fost virata. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice de indata ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.

Art. 6. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita contractarea de finantari rambursabile, in conditiile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, din suma ramasa neutilizata aferenta limitei prevazuta la art.2 alin.(1), incepand cu data de 1 aprilie 2013. Cererile pentru autorizarea de finantari rambursabile, transmise Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale anterior acestei date, se restituie.

(2) Finantarile rambursabile contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale
potrivit alin.(1) vor avea ca obiect exclusiv finantarea investitiilor publice locale din urmatoarele domenii:

a) alimentare cu apa, canalizare si epurarea apelor uzate, pentru investitiile aflate in derulare;
b) infrastructura rutiera, pentru investitiile aflate in derulare;
c) infrastructura in unitati scolare din invatamantul prescolar si preuniversitar;
d) infrastructura in unitati sanitare.

(3) Unitatile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la alin. (1) numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) La documentatia pentru obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, cu modificarile si completarile ulterioare, se anexeaza avizul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, din care sa rezulte valoarea aferenta fiecarui proiect de investitii eligibil a fi finantat din imprumut.

(5) In aplicarea alin. (2) al prezentului articol se emit norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice.

Art. 7. - (1) La solicitarea Companiei Nationale UNIFARM S.A., Ministerul Finantelor Publice acorda un imprumut in limita sumei de 3.600 mii lei, cu scadenta la data de 18 decembrie 2013, din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al
Trezoreriei Statului.

(2) Suma prevazuta la alin. (1) va fi utilizata pentru achizitia de medicamente necesare
in efectuarea tratamentului bolnavilor critici cuprinsi in programele nationale de oncologie /
oncohematologie, TBC, HIV/SIDA si transplant, precum si pentru asigurarea accesului la
tratamentul bazat pe dovezi si rezolvarea oportuna a oricaror altor situatii de nevoi speciale.

(3) Suma acordata potrivit alin. (1) si neutilizata pana la data de 28 iunie 2013 se
restituie in maximum o zi lucratoare de la aceasta data de catre Compania Nationala
UNIFARM SA in contul curent general al Trezoreriei statului.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice incheie o conventie cu Compania Nationala UNIFARM SA, in care vor fi precizate drepturile si obligatiile partilor, precum si termenii si conditiile de derulare a imprumutului.

(5) Dupa semnarea conventiei, Ministerul Finantelor Publice vireaza suma prevazuta la alin. (1) in contul deschis pe numele Companiei Nationale UNIFARM S.A., mentionat in conventie.

(6) Imprumutul prevazut la alin. (1) se acorda cu o dobanda situata la nivelul pietei, respectiv rata dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei, la care se adauga 4 (patru) puncte procentuale, si se ramburseaza integral la termenul prevazut la alin. (1), cu posibilitatea rambursarii anticipate, pe masura constituirii veniturilor, dar nu mai tarziu de 18 decembrie 2013.

(7) Dobanda reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului, se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la alin. (6) la soldul imprumutului si se plateste lunar, incepand cu luna acordarii imprumutului.

(8) Pentru neplata la termen a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(9) Compania Nationala UNIFARM S.A. restituie imprumutul si dobanzile aferente, din veniturile proprii si sume legal constituite, in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

(10) In situatia in care Ministerul Finantelor Publice nu recupereaza sumele, creantele rezultate din gestionarea imprumutului se urmaresc si se executa in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor fiscale si se recupereaza conform legislatiei in vigoare privind colectarea creantelor fiscale de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal imprumutatul, in baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prin care se individualizeaza la data scadentei, sumele de recuperat si care constituie titluri executorii. in cazul in care instantele judecatoresti s-au pronuntat asupra acestor sume, executarea silita se efectueaza in temeiul hotararii judecatoresti definitive si irevocabile care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

Art. 8. - Sumele prevazute la art.2, art. 6 si art. 7 au destinatie speciala in conditiile prevederilor art.452 alin.(2) lit.a) din Codul de procedura civila.

Art. 9. - In aplicarea prevederilor art. 2 - 5, Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice si ministrului delegat pentru buget.

PRIM-MINISTRU
Victor-Viorel Ponta

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lipsa de numerar in casierie. Care este monografia contabila

    • In urma inventarierii soldului de casa s-a constatat o lipsa la inventar. Banii au fost sustrasi de catre o persoana care nu este salariat al firmei, dar pe care am identificat-o. Care este monografia contabila pentru suma lipsa? Va rog si in situatia in care se va recupera sau nu aceasta suma... Multumesc! Monografie lipsa numerar in casierie - raspunsul specialistului: Constatarea lipsei de numerar din casierie este responsabilitatea casierului, sau a administratorului, daca nu este o persoana...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Cum se pot corecta facturile transmise eronat in sistem

    • Cum se poate corecta daca au fost emise doua facturi si au fost ridicate pe SPV cu acelasi numar, la date diferite si valori diferite? Corectarea facturilor transmise in sistemul national RO e-Factura – raspunsul specialistului: Corectarea facturilor, ca de altfel intreg sistemul care are in centru factura, se realizeaza in baza prevederilor Titlului VII din legea 227/2015 privind Codul fiscal, astfel cum rezulta din prevederile art. 17 din OUG 120/2021 privind implementarea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 20 septembrie 2024, termenul pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, vineri 20 septembrie 2024, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare: - Formularul 010 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”; - Formularul 016...» citeste mai departe aici

  • Brosura ANAF privind Decontul precompletat RO e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, brosura privind Decontul precompletat RO e-TVA. Decontul precompletat RO e-TVA Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO e-TVA. De cand se implementeaza decontul precompletat e-TVA Decontul precompletat RO e-TVA se implementeaza cu data de 1 august 2024 pentru operatiunile efectuate incepand cu data de 1 iulie 2024 de persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun extinderea stimulentelor fiscale pentru investitiile in activitati de cercetare-dezvoltare

    • Ministerul Finantelor propune o masura de sprijin pentru mediul de afaceri, menita sa incurajeze inovarea si progresul tehnologic, prin extinderea numarului contribuabililor care beneficiaza de deduceri fiscale pentru investitiile in activitatea de cercetare-dezvoltare. Concret, se propune reglementarea scaderii din impozitul minim pe cifra de afaceri a valorii obtinute prin aplicarea cotei de 16% asupra cuantumului reprezentand deducerea suplimentara de 50% aplicata...» citeste mai departe aici

  • Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda

    • Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Recent, ministrul Marcel Bolos a semnat un acord pentru sprijinirea investitiilor in sectorul productiv. Vor fi acordate fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda? Ministrul Marcel-Ioan Bolos si E.S. Ambasadorul Elvetiei in Romania dl. Massimo Baggi au semnat recent acordul pentru Programul „Consolidarea IMM-urilor prin acces imbunatatit la finantare”, parte a Programului de cooperare...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016