Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati 2013: reducerea unor arierate din economie si alte masuri financiare

31-Ian-2013
4826
Ministerul Finantelor a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de Ordonanta de urgenta privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare in anul 2013 .

Redam mai jos continutul proiectului de act normativ amintit:

Avand in vedere:

volumul mare al arieratelor inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale
fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, necesitatea deblocarii activitatii furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de recuperat de la autoritatile administratiei publice locale, sume ce reprezinta arierate, prevederile acordului stand-by dintre Romania si Fondul Monetar International, referitoare la reducerea arieratelor unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, necesitatea deblocarii disfunctionalitatilor inregistrate in aprovizionarea cu medicamente esentiale in tratamentul unor patologii spitalizate cu impact major in starea de sanatate a populatiei si care nu prezinta interes comercial pentru producatori si nu mai pot fi cumparate prin proceduri de achizitie publica,

intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 49 alin. (132) si (138) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ordonatorii de credite ai bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ai institutiilor publice de subordonare locala, care inregistreaza arierate la data de 31 ianuarie 2013 au obligatia diminuarii volumului acestora cu cel putin 85%, pana la data de 31 martie 2013. Nu se iau in considerare arieratele aflate in litigiu.

(2) In cazul nerespectarii prevederilor alin.(1), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului sunt autorizate sa nu opereze plati din conturile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor de subordonare locala, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora, pentru stingerea arieratelor, precum si pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din institutiile de asistenta sociala si a celor din institutiile de sanatate.

(3) Dupa diminuarea volumului arieratelor pana la nivelul prevazut la alin.(1) ordonatorilor de credite ai bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativteritoriale si ai institutiilor publice de subordonare locala, li se aplica prevederile art.49 alin.(132) - (1310) din Legea nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la achitarea integrala a arieratelor.

Art. 2. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 61 alin. (1) si 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta de la Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 29 martie 2013, imprumuturi din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani, in limita sumei totale de 800.000 mii lei, prevazuta la art. 1 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.182/2012 privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2013, 2014 si 2015, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de
unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, cu completarile ulterioare.

(2) Imprumuturile prevazute la alin. (1) se acorda cu o rata a dobanzii situata la nivelul ratei dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei.

(3) in intelesul prezentei ordonante de urgenta, arieratele inregistrate in contabilitatea institutiilor publice finantate partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.

(4) Sumele acordate cu titlu de imprumut din varsamintele din privatizare se utilizeaza exclusiv pentru achitarea arieratelor inregistrate, la finele lunii anterioare depunerii cererii pentru autorizarea contractarii imprumutului, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, in contabilitatea:

a) unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local;
b) institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, in limita sumelor datorate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
c) spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale in limita cheltuielilor pe care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala le poate finanta.

Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale prin derogare de la prevederile art.190^6 din
Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, pot aloca sume din imprumuturile contractate pentru plata arieratelor spitalelor publice cu exceptia celor provenite din cheltuieli ce se finanteaza din bugetul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si din bugetele programelor nationale de sanatate.

Art. 3. - (1) Rambursarea imprumutului se efectueaza in transe lunare egale incepand cu luna urmatoare acordarii. Dobanda aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la art. 2 alin. (2) la soldul imprumutului,
incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste lunar.

(2) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(3) Unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

(4) In cazul nerespectarii prevederilor alin.(1), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului sunt autorizate sa nu opereze plati din conturile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora, pentru stingerea arieratelor, precum si pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din institutiile de asistenta sociala si a celor din institutiile de sanatate, respectiv pentru plata serviciului datoriei aferente imprumutului contractat potrivit prevederilor art.2. Plata serviciului datoriei se face din bugetul local in limita veniturilor proprii ale acestuia prevazute la art.5 alin.(1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in limita sumelor defalcate din taxa pe valoare adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Art. 4. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la art.2 numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Limita de indatorare pentru aceste imprumuturi este de maxim 70%, calculata conform prevederilor art.63 alin. (4) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Documentele in baza carora se obtine avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale sunt urmatoarele:

a) hotararea autoritatii deliberative prin care se aproba contractarea imprumutului;
b) cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, in care se mentioneaza beneficiarii sumelor si detaliile privind plata;
c) situatia arieratelor la finele lunii anterioare depunerii cererii;

d) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in vederea determinarii valorii imprumutului de catre Comisia de autorizare a imprumuturilor locale;

e) serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada imprumutului pentru care se solicita autorizarea;

f) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativteritoriala, aflate in derulare.

(3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care le verifica si vizeaza. Documentatia vizata de acestea se transmite Ministerului Finantelor Publice.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, Ministerul Finantelor Publice transmite unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale conventia de imprumut in vederea semnarii.

(5) In termen de maxim 2 zile lucratoare de la primirea conventiei, transmisa in format electronic de catre Ministerul Finantelor Publice, unitatile/subdiviziunile administrativ teritoriale au obligatia de a o retransmite semnata, scanata, in format electronic, catre Ministerul Finantelor Publice pentru efectuarea demersurilor privind punerea in aplicare si efectuarea platii. in acelasi termen originalul conventiei, semnat in doua exemplare, se depune la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in vederea transmiterii la Ministerul Finantelor Publice, in regim de urgenta.Ministerul Finantelor Publice vireaza suma aprobata intr-un cont distinct de disponibil deschis pe numele unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, la unitatea Trezoreriei Statului unde aceasta este arondata, mentionat in conventia de imprumut, in termen de 3 zile lucratoare de la data semnarii conventiei de imprumut de ambele parti.

(6) Imprumuturile acordate conform art.2 alin. (3) din prezenta ordonanta de urgenta nu intra sub incidenta prevederilor art.1, alin. (2) si art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.182/2012, cu completarile ulterioare.

Art. 5. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiaza de imprumuturi contractate in conditiile art.2 achita arieratele proprii si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local, in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil, in baza bugetului imprumuturilor interne, aprobat de autoritatile deliberative, prin derogare de la prevederile art.39 alin.(6) din Legea nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in cadrul aceluiasi termen unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale vireaza sumele din imprumut contractate pentru achitarea arieratelor institutiilor publice prevazute la art.2 alin.(4) lit.b) si c), in conturi distincte de disponibilitati deschise pe numele acestora la trezoreria statului. Virarea sumelor in conturile institutiilor publice prevazute la art.2 alin.(4) lit.b) si c) se efectueaza de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu conditia prezentarii de catre acestea a ordinelor de plata prin care isi achita arieratele pentru care au fost solicitate imprumuturile.

(2) In cazul institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pana la aprobarea bugetelor acestora, plata arieratelor se realizeaza in limita sumelor transferate cu aceasta destinatie din bugetul imprumuturilor aprobat de autoritatile deliberative. La intocmirea bugetelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale ordonatorii de credite au obligatia sa-si prevada si sa-si aprobe in buget sumele primite si utilizate pentru plata arieratelor.

(3) Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.

(4) In cazul in care ordonatorii de credite ai bugetelor locale nu prezinta documentele de plata in termenul prevazut la alin. (1) sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei si pentru beneficiarii prevazuti in cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile in care a fost virata contravaloarea imprumutului, suma corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat.

(5) Suma retrasa conform alin. (4) se restituie in contul Ministerului Finantelor Publice din care aceasta a fost virata. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice de indata ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.

Art. 6. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita contractarea de finantari rambursabile, in conditiile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, din suma ramasa neutilizata aferenta limitei prevazuta la art.2 alin.(1), incepand cu data de 1 aprilie 2013. Cererile pentru autorizarea de finantari rambursabile, transmise Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale anterior acestei date, se restituie.

(2) Finantarile rambursabile contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale
potrivit alin.(1) vor avea ca obiect exclusiv finantarea investitiilor publice locale din urmatoarele domenii:

a) alimentare cu apa, canalizare si epurarea apelor uzate, pentru investitiile aflate in derulare;
b) infrastructura rutiera, pentru investitiile aflate in derulare;
c) infrastructura in unitati scolare din invatamantul prescolar si preuniversitar;
d) infrastructura in unitati sanitare.

(3) Unitatile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la alin. (1) numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) La documentatia pentru obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, cu modificarile si completarile ulterioare, se anexeaza avizul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, din care sa rezulte valoarea aferenta fiecarui proiect de investitii eligibil a fi finantat din imprumut.

(5) In aplicarea alin. (2) al prezentului articol se emit norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice.

Art. 7. - (1) La solicitarea Companiei Nationale UNIFARM S.A., Ministerul Finantelor Publice acorda un imprumut in limita sumei de 3.600 mii lei, cu scadenta la data de 18 decembrie 2013, din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al
Trezoreriei Statului.

(2) Suma prevazuta la alin. (1) va fi utilizata pentru achizitia de medicamente necesare
in efectuarea tratamentului bolnavilor critici cuprinsi in programele nationale de oncologie /
oncohematologie, TBC, HIV/SIDA si transplant, precum si pentru asigurarea accesului la
tratamentul bazat pe dovezi si rezolvarea oportuna a oricaror altor situatii de nevoi speciale.

(3) Suma acordata potrivit alin. (1) si neutilizata pana la data de 28 iunie 2013 se
restituie in maximum o zi lucratoare de la aceasta data de catre Compania Nationala
UNIFARM SA in contul curent general al Trezoreriei statului.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice incheie o conventie cu Compania Nationala UNIFARM SA, in care vor fi precizate drepturile si obligatiile partilor, precum si termenii si conditiile de derulare a imprumutului.

(5) Dupa semnarea conventiei, Ministerul Finantelor Publice vireaza suma prevazuta la alin. (1) in contul deschis pe numele Companiei Nationale UNIFARM S.A., mentionat in conventie.

(6) Imprumutul prevazut la alin. (1) se acorda cu o dobanda situata la nivelul pietei, respectiv rata dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei, la care se adauga 4 (patru) puncte procentuale, si se ramburseaza integral la termenul prevazut la alin. (1), cu posibilitatea rambursarii anticipate, pe masura constituirii veniturilor, dar nu mai tarziu de 18 decembrie 2013.

(7) Dobanda reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului, se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la alin. (6) la soldul imprumutului si se plateste lunar, incepand cu luna acordarii imprumutului.

(8) Pentru neplata la termen a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(9) Compania Nationala UNIFARM S.A. restituie imprumutul si dobanzile aferente, din veniturile proprii si sume legal constituite, in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

(10) In situatia in care Ministerul Finantelor Publice nu recupereaza sumele, creantele rezultate din gestionarea imprumutului se urmaresc si se executa in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor fiscale si se recupereaza conform legislatiei in vigoare privind colectarea creantelor fiscale de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal imprumutatul, in baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prin care se individualizeaza la data scadentei, sumele de recuperat si care constituie titluri executorii. in cazul in care instantele judecatoresti s-au pronuntat asupra acestor sume, executarea silita se efectueaza in temeiul hotararii judecatoresti definitive si irevocabile care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

Art. 8. - Sumele prevazute la art.2, art. 6 si art. 7 au destinatie speciala in conditiile prevederilor art.452 alin.(2) lit.a) din Codul de procedura civila.

Art. 9. - In aplicarea prevederilor art. 2 - 5, Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice si ministrului delegat pentru buget.

PRIM-MINISTRU
Victor-Viorel Ponta

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati 2013: reducerea unor arierate din economie si alte masuri financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

22-Dec-2013

aveți nevoie de un împrumut? dacă da, să ne contactați prin lobitohelpfunds@hotmail.com pentru mai multe informații

18-Apr-2013

Buna Ziua toÈi

Sunt Mrs.Rosita Dawson, un, legitimÄ Èi o companie de camatar acreditat de renume. ne împrumut bani de la persoane fizice la nivelul de 3%, care au nevoie de asistenÈÄ financiarÄ. Ai un credit rÄu sau vÄ aflaÈi în nevoie de bani pentru a plÄti facturile? Vrem sÄ utilizaÈi acest mediu pentru a vÄ informa cÄ am acordÄ asistenÈÄ beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroÈi sÄ vÄ un împrumut oferit. Nici o verificare de credit, 100% garantat. E-mail: dawsonrositaloans@live.com

solicitantul va începe rambursarea creditului trei luni de la împrumut a fost transferat la el / ea.

Imposibilitatea de a plÄti înapoi împrumutul de la aceastÄ datÄ / perioadÄ de asteptat, acÈiuni legale vor fi luate împotriva reclamantului de cÄtre avocatul nostru imediat.

Solicitantul care nu este în mÄsurÄ sÄ se întâlneascÄ cu rambursare va fi dat douÄ sÄptÄmâni mai mult ca o perioadÄ de graÈie înainte de acÈiunile legale vor fi luate.

PROPRIETÄÈI: împrumutatul trebuie sÄ furnizeze fie una dintre urmÄtoarele:-un permis de conducere, un paÈaport internaÈional sau o carte de identitate valabilÄ poartÄ numele lui / ei. Vi se cere sa completati formularul de mai jos înainte de a putea continua cu împrumut dumneavoastrÄ.

Cererea de credit FORMULAR:

Numele solicitantului: ...............
Adresa: ................
OraÈ: .......................
De stat: ........................
Èara: ....................
Gen: ......................
Starea civila: ................
Varsta: ..........................
OcupaÈia: ...................
Rata veniturilor: ...................
Spune: ...........................
Numarul de birou: ................
Mobil: .......................
Suma solicitatÄ: ...............
Durata imprumut: ..................
Scopul creditului .....................

DupÄ depunerea cererii de împrumut, vÄ puteÈi aÈtepta la un rÄspuns preliminar de mai puÈin de 24 de ore Èi de finanÈare în termen de 72-96 de ore de la primirea informaÈiilor avem nevoie de tine ma contactati pe email compania noastra: dawsonrositaloans@live.com

Cu respect.
Mrs.Rosita Dawson.




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completare
    • Finantele au pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". In prezent, D112 -Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate este reglementata conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa
    • Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment. Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023
    • Guvernul modifica termenul pentru depunere D101 in cazul grupului fiscal. Formularul va putea fi transmis de persoana juridica respunzabila pana pe data de 25 iunie incepand cu anul 2023. Pentru corelare cu termenele de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit prevazute la art. I alin.(13) din din O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, se propune...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

  • In perioada 1 februarie - 31 martie 2022 preturile pentru energie electrica si gaze naturale se PLAFONEAZA pentru clientii non-casnici
    • In Monitorul Oficial a fost publicata Ordonanta de Urgenta 3/2022 prin care se modifica 118/2021. Actul normativ prevedea acordarea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Incepand cu 1 februarie preturile se vor plafona pentru clientii non-casnici, iar pentru cei casnici va fi acordata o compensatie unitara in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice, si in valoare de cel mult 40% din valoarea pretului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016