Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 43/2020: S-au aprobat modelele de formulare pentru colectarea creantelor bugetare

26-Feb-2020
2724

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 150 din 25 februarie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 43/2020 privind aprobarea modelelor de formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor bugetare.

Ordinul emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice a intrat in vigoare de marti - 25 februarie 2020.

Ordinul nr. 43/2020 are in vedere dispozitiile art. 342 alin. (3) si (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 16 alin. (7) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

De asemenea, Ordinul are la baza avizul favorabil al Ministerului Finantelor Publice nr. 806.431/2020 si referatul de aprobare al Directiei financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice nr. 713.415/2019.

Totodata, au fost avute in vedere prevederile art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice nr. 22/2017, cu modificarile si completarile ulterioare,

Extras din Ordinul nr. 43/2020 al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice

Art. 1. -
(1) Se aproba modelele, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare si de pastrare a urmatoarelor formulare:


1. Notificare privind obligatiile bugetare restante, prevazuta in anexa nr. 1;
2. Decizie referitoare la obligatiile bugetare accesorii, reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, prevazuta in anexa nr. 2;
3. Somatie, prevazuta in anexa nr. 3;
4. Titlu executoriu, prevazut in anexa nr. 4;
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 5;
6. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi, prevazuta in anexa nr. 6;
7. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 7;
8. Somatie (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 8;
9. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 9;
10. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 10;
11. Anunt individual pentru comunicarea prin publicitate, prevazut in anexa nr. 11;
12. Anunt colectiv pentru comunicarea prin publicitate, prevazut in anexa nr. 12;
13. Proces-verbal privind indeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate, prevazut in anexa nr. 13;
14. Proces-verbal de constatare a implinirii termenului de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita, prevazut in anexa nr. 14;
15. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 15;
16. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 16;
17. Proces-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 17;
18. Proces-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 18;
19. Decizie de ridicare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 19;
20. Decizie de ridicare a popririi asiguratorii a sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 20;
21. Decizie de ridicare a sechestrului asigurator aplicat asupra bunurilor, prevazuta in anexa nr. 21;
22. Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 22;
23. Adresa de infiintare a popririi executorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 23;
24. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi executorii ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii, prevazuta in anexa nr. 24;
25. Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 25;
26. Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, prevazuta in anexa nr. 26;
27. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 27;
28. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 28;
29. Proces-verbal de sigilare/desigilare a bunurilor, prevazut in anexa nr. 29;
30. Proces-verbal de instituire a administratorului-sechestru, prevazut in anexa nr. 30;
31. Proces-verbal de predare-primire in cazul valorificarii prin vanzarea bunurilor mobile in regim de consignatie, prevazut in anexa nr. 31;
32. Anunt privind vanzarea bunurilor mobile, prevazut in anexa nr. 32;
33. Anunt privind vanzarea bunurilor imobile, prevazut in anexa nr. 33;
34. Adresa de instiintare privind valorificarea bunurilor sechestrate prin vanzare la licitatie, prevazuta in anexa nr. 34;
35. Cerere de participare la licitatie si oferta de cumparare, prevazute in anexa nr. 35;
36. Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor mobile, prevazut in anexa nr. 36;
37. Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor imobile/ansamblului de bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 37;
38. Proces-verbal privind valorificarea bunurilor prin vanzare directa, prevazut in anexa nr. 38;
39. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 39;
40. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 40;
41. Proces-verbal de predare primire a bunurilor valorificate, prevazut in anexa nr. 41;
42. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita, prevazut in anexa nr. 42;
43. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, prevazuta in anexa nr. 43;
44. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 44;
45. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate, prevazuta in anexa nr. 45;
46. Decizie de anulare a actului administrativ fiscal, prevazuta in anexa nr. 46.
(2) Anexele nr. 1-46*) fac parte integranta din prezentul ordin.
*) Anexele nr. 1-46 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 150 bis.

Art. 2. -
Directia financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016