Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 43/2020: S-au aprobat modelele de formulare pentru colectarea creantelor bugetare

26-Feb-2020
2557

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 150 din 25 februarie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 43/2020 privind aprobarea modelelor de formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor bugetare.

Ordinul emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice a intrat in vigoare de marti - 25 februarie 2020.

Ordinul nr. 43/2020 are in vedere dispozitiile art. 342 alin. (3) si (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 16 alin. (7) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

De asemenea, Ordinul are la baza avizul favorabil al Ministerului Finantelor Publice nr. 806.431/2020 si referatul de aprobare al Directiei financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice nr. 713.415/2019.

Totodata, au fost avute in vedere prevederile art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice nr. 22/2017, cu modificarile si completarile ulterioare,

Extras din Ordinul nr. 43/2020 al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice

Art. 1. -
(1) Se aproba modelele, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare si de pastrare a urmatoarelor formulare:


1. Notificare privind obligatiile bugetare restante, prevazuta in anexa nr. 1;
2. Decizie referitoare la obligatiile bugetare accesorii, reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, prevazuta in anexa nr. 2;
3. Somatie, prevazuta in anexa nr. 3;
4. Titlu executoriu, prevazut in anexa nr. 4;
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 5;
6. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi, prevazuta in anexa nr. 6;
7. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 7;
8. Somatie (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 8;
9. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 9;
10. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi (pentru titlurile executorii obtinute in urma unor sentinte judecatoresti), prevazuta in anexa nr. 10;
11. Anunt individual pentru comunicarea prin publicitate, prevazut in anexa nr. 11;
12. Anunt colectiv pentru comunicarea prin publicitate, prevazut in anexa nr. 12;
13. Proces-verbal privind indeplinirea procedurii de comunicare prin publicitate, prevazut in anexa nr. 13;
14. Proces-verbal de constatare a implinirii termenului de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita, prevazut in anexa nr. 14;
15. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 15;
16. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 16;
17. Proces-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 17;
18. Proces-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 18;
19. Decizie de ridicare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 19;
20. Decizie de ridicare a popririi asiguratorii a sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 20;
21. Decizie de ridicare a sechestrului asigurator aplicat asupra bunurilor, prevazuta in anexa nr. 21;
22. Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti, prevazuta in anexa nr. 22;
23. Adresa de infiintare a popririi executorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 23;
24. Adresa de instiintare privind infiintarea popririi executorii ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii, prevazuta in anexa nr. 24;
25. Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 25;
26. Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, prevazuta in anexa nr. 26;
27. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 27;
28. Proces-verbal de sechestru pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 28;
29. Proces-verbal de sigilare/desigilare a bunurilor, prevazut in anexa nr. 29;
30. Proces-verbal de instituire a administratorului-sechestru, prevazut in anexa nr. 30;
31. Proces-verbal de predare-primire in cazul valorificarii prin vanzarea bunurilor mobile in regim de consignatie, prevazut in anexa nr. 31;
32. Anunt privind vanzarea bunurilor mobile, prevazut in anexa nr. 32;
33. Anunt privind vanzarea bunurilor imobile, prevazut in anexa nr. 33;
34. Adresa de instiintare privind valorificarea bunurilor sechestrate prin vanzare la licitatie, prevazuta in anexa nr. 34;
35. Cerere de participare la licitatie si oferta de cumparare, prevazute in anexa nr. 35;
36. Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor mobile, prevazut in anexa nr. 36;
37. Proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei pentru valorificarea bunurilor imobile/ansamblului de bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 37;
38. Proces-verbal privind valorificarea bunurilor prin vanzare directa, prevazut in anexa nr. 38;
39. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile, prevazut in anexa nr. 39;
40. Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri imobile, prevazut in anexa nr. 40;
41. Proces-verbal de predare primire a bunurilor valorificate, prevazut in anexa nr. 41;
42. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita, prevazut in anexa nr. 42;
43. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, prevazuta in anexa nr. 43;
44. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti, prevazuta in anexa nr. 44;
45. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate, prevazuta in anexa nr. 45;
46. Decizie de anulare a actului administrativ fiscal, prevazuta in anexa nr. 46.
(2) Anexele nr. 1-46*) fac parte integranta din prezentul ordin.
*) Anexele nr. 1-46 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 150 bis.

Art. 2. -
Directia financiar, contabilitate, administrativ din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016