
Raportul Special
realizat de specialisti
Intrebare: Cum este tratat din punct de vedere fiscal o persoana nerezidenta care are certificat de inregistrate fiscala cu domiciliul in Romania si numar de indentificare fiscala pentru impozitul pe dividente retinut la sursa, va depune declaratia informativa conf art 119 al 1 din Legea 571/2003, si declaratia 205? Va solicita certificatul de rezidenta fiscala din tara sa? Va fi tratat ca o persoana romana?
Raspuns: Din intrebare nu se intelege daca persoana in cauza este sau nu persoana fizica nerezidenta in Romania intrucat obtinerea, de catre o persoana fizica straina, a numarului de identificare fiscala de la autoritatile fiscale din Romania nu echivaleaza automat cu obtinerea rezidentei fiscale in Romania.
In principiu, daca este vorba de o persoana fizica straina, care indeplineste conditiile de rezidenta prevazute la art. 7 alin. 1 pct. 23 din Codul fiscal si, de la caz la caz, si de conventia de evitare a dublei impuneri dintre Romania si tara de provenienta a strainului (daca exista o astfel de conventie), atunci el este tratat ca si o persoana fizica rezidenta romana (a se vedea art. 40 alin. 1 lit. b si/sau art. 40 alin. 2 din Codul fiscal, precum si pct. 199 din Normele metodologice).
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
In aceasta situatie, persoanei rezidente cu cetatenie straina i se va retine impozitul pe dividende in temeiul art. 67 din Codul fiscal, iar pentru veniturile astfel impozitate, platitorul va depune declaratia informativa 205 in temeiul art. 93 din Codul fiscal.
Daca persoana fizica straina este nerezidenta in Romania, veniturile sale din dividende vor fi impozitate in temeiul art. 113-116 din Codul fiscal, platitorul de venit depunand declaratia anuala prevazuta la art. 119 din Codul fiscal si pct. 151 din Normele metodologice, chiar daca, din varii motive, strainul a solicitat si a obtinut un numar de identificare fiscala.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Impozitul pe profit - Capitolul VI - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalFondul Proprietatea incepe plata dividendelor. 4 bani pe actiunePlata dividendelor fara sa tinem cont de cota de participare la capitalul socialSolutii fiscale in conformitate cu cele mai noi reglementari din 2016MFP propune inchisoarea pana la 6 ani pentru cine nu plateste impozitele si contributiile angajatilorUltimele articole
Dividende nete neachitate lasate la dispozitia societatii: cum se inregistreaza corectModificari fiscale 2026 pentru PFA si SRLMonografie dividende interimare. Tratament contabil si fiscal explicat printr-un caz concretImpozit dividende. Ce cota sa aplicati pentru dividende distribuite in 2025, dar platite in 2026Dividende in 2025. CASS se raporteaza la dividendele platite NU la cele distribuiteSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA