
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr.443/01.07.2010.
Avand in vedere modificarile aduse art.17 din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, societatile comerciale, la inmatriculare sau la schimbarea sediului social, au obligatia sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Pentru obtinerea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, contribuabilul completeaza formularul "Cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social", care se depune la registratura organului fiscal in a carei raza teritoriala se afla spatiul cu destinatie de sediu social, sau se transmite prin posta.
Formularul de cerere este prevazut in Anexa 2 la ordinul mentionat si se poate obtine de la unitatea fiscala sau se poate descarca de pe Internet, site-ul www.anaf.ro - linkul: Toate formularele cu explicatii.
Cererea depusa la unitatea fiscala, va fi insotita de urmatoarele documente, in original si copie: Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025 Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- actele doveditoare a dreptului de folosinta:
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
- titlul de proprietate;
- contract de vanzare cumparare;
- contract de inchiriere;
- contract de comodat;
- alte acte care atesta dreptul de folosinta, dupa caz.
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz;
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice;
In situatia in care cererea se transmite prin posta, documentele insotitoare vor fi anexate in copie legalizata.
Organul fiscal va elibera contribuabilului cate un exemplar din "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social" precum si "Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social".
Informatii detaliate se pot obtine la:
- birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- telefonic, la Centrul de asistenta a contribuabililor, la nr.0314039160;
- accesand pagina de Internet, site-ul www.anaf.ro.
*
* *
Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC).
DIRECTIA DE COMUNICARE, RELATII PUBLICE SI MASS-MEDIA
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Sfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?
Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA