Eliberarea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social
In
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99/08.02.2012, a fost publicat
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 108/2012 pentru modificarea OPANAF nr. 2.112/2010 privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatia de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, ale carui prevederi le prezentam in sinteza in articolul de mai jos.
Procedura Inregistrarea documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal se va efectua la solicitarea Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunalul judetean sau al municipiului Bucuresti, prin transmiterea in format electronic a "Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social", completata de persoana solicitanta, insotita de actele doveditoare ale dreptului de folosinta (cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta).
Oficiul Registrului Comertului va transmite organului fiscal documentele mentionate mai sus, in format .pdf, prin posta electronica, pe adresa de e-mail dedicata.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Pensie din UK. Declaratia unica Persoana fizica rezidenta in Romania a lucrat in UK si primeste pensie din acest stat pentru perioada in care a lucrat in UK. Ca urmare a cererii depuse prin casa de pensii din...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Organul fiscal verifica datele inscrise in cerere cu cele din actele doveditoare, preia informatiile in Registrul de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social, inscriind si numarul de inregistrare atribuit de Oficiul Registrului Comertului cererii si emite "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social" si "Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social" in format .pdf, inscriind in acestea si numarul de inregistrare atribuit de Oficiul Registrului Comertului cererii. Documentele se transmit prin posta electronica Oficiului Registrului Comertului de la care a fost primita solicitarea.
Termen de eliberare Pentru cererile insotite de documentatia completa, primite de organul fiscal in prima jumatate a programului de lucru, "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social" si "Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social" se transmit Oficiului Registrului Comertului in aceeasi zi. Pentru cererile primite in a doua jumatate a programului, cele doua documente se transmit in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare.
Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala sau a sectoarelor municipiului Bucuresti, din cadrul ANAF, in a carei raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social.
Evidenta Organul fiscal va organiza evidenta documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social in cadrul Registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social care va cuprinde:
- adresa completa a spatiului cu destinatie de sediu social (strada, numar, bloc, apartament, localitate, judet/sector);
- datele de identificare a titularului dreptului de folosinta (nume si prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal si cod de identificare fiscala).
- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (tipul documentului, numar si data);
- perioada de valabilitate a dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (data de inceput, data de final).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cota TVA servicii de inchiriere aparate si livrare bunuri medicale
Intrebare: Avand in vedere activitatea principala a societatii, care detine mai multe aparate «concentrator de oxigen stationar» ce se dau in chirie, la prescrierea medicului, catre persoane bolnave, iar ulterior sunt decontate de Casa de Asigurari de Sanatate: Care este cota de TVA practicata in cazul inchirierii acestor aparate? Avand in vedere ca ciorapii de compresiune medicinali nu sunt inclusi in scutirea de taxa prevazuta la art. 294 din Codul fiscal, ce cota de TVA se va practica in facturile de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Depunere D100/D700 impozit pe constructii an fiscal modificat
Intrebare: In prezent, avem exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic, respectiv 01.05.2024?30.04.2025, iar pana in 25.07.2025 vom depune D700 pentru modificarea vectorului fiscal, in vederea trecerii la an fiscal = an calendaristic, incepand cu 01.01.2026. Astfel, avand in vedere ca exercitiul fiscal cuprinde perioada 01.05.2024?31.12.2025, conform art. 16 alin. (5^1), care este termenul de depunere pentru: - D700 ? cu adaugarea impozitului pe constructii - D100 ? obligatia de plata a impozitului pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impozit pe profit, formularul 101
Intrebare: SRL platitoare de impozit pe profit, cu activitate de bar, care are si venituri de noapte. Am calculat impozitul pe profit pe anul 2024 si imi da 14.000 lei, iar impozitul pe veniturile de noapte de 5% este de 16.000 lei pe anul 2024. Conform Codului fiscal, se achita impozitul mai mare, cel de 5%, adica 16.000 lei. Cand completez declaratia 101, se cumuleaza cele doua impozite. La randul 41.1 am calculat impozitul de 16% conform profitului impozabil = 14.000 lei (conform veniturilor si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori contabile
Intrebare: O societate A are o datorie catre un furnizor B de aproximativ 40.000 lei la luna mai 2025. In luna iunie 2025, societatea A cere o fisa partener de la furnizorul B, iar in urma verificarii fiselor se constata ca lipsesc 5 facturi cu minus din 2021 (facturi de reducere comerciala) in contabilitatea societatii A. Potrivit fisei primite de la societatea B, soldul este 0 la 31.12.2021, insa in contabilitatea societatii A figureaza o datorie catre societatea B de aproximativ 40.000 lei. La momentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Data depunere situatii financiare fuziune
Intrebare: La procedura de fuziune prin absorbtie, daca s-a stabilit in proiectul de fuziune ca data situatiilor financiare de fuziune este 31.12.2024 (la care ne-am raportat), proiectul de fuziune fiind intocmit la data de 16.04.2025 si depus la Registrul Comertului in 16.05.2025, iar data eliberarii cererii de mentiuni este 19.05.2025, va rog sa ma lamuriti: 1. Ce data se trece in formularul S1039? 2. Arhiva din formularul S1039 poate fi aceeasi cu arhiva depusa pentru situatiile financiare la 31.12.2024...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dividende nerezident
Intrebare: Asociat unic, persoana fizica romana, are de retras dividende dintr-o societate juridica (SRL). Intre timp, asociatul unic se stabileste in Germania cu toate formele legale, fara a mai locui in Romania (maximum doua saptamani pe an, in concediu). Cum se impoziteaza dividendele in cazul in care doreste retragerea lor? Exista obligativitatea achitarii CASS in cazul depasirii plafonului? Ce obligatii ii revin acestuia pe teritoriul Romaniei si ce declaratii trebuie sa depuna societatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<