Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Iata noile tarife de la Registrul Comertului

28-Sep-2012
2549
In Monitorul Oficial Partea I nr. 667 din 24 septembrie 2012 a fost publicata HOTĂRÂREA nr. 902 din 09.01.2012 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale.

La articolul 2 al acestei hotarari se prevede:

(1) - Se aproba tarifele pentru eliberarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in anexa nr. 2.

(2) - Pentru cererile de eliberare de informatii prevazute la nr. crt. 2-5 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.

Art. 1 - Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.

Art. 2
(1) - Se aproba tarifele pentru eliberarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in anexa nr. 2.
(2) - Pentru cererile de eliberare de informatii prevazute la nr. crt. 2-5 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.

Art. 3
(1) - Informatiile prevazute in anexa nr. 2 si/sau copiile simple/certificate de pe inregistrarile efectuate in registrul comertului si de pe actele prezentate, precum si certificatele constatatoare ca un anumit act sau fapt este sau nu este inregistrat sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, precum si altor persoane juridice prevazute de lege, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.
(2) - Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii din registrul comertului.
(3) - Informatiile eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului in conditiile alin. (2) pot fi utilizate numai in scopul informarii opiniei publice.
(4) - Informatiile si certificatele constatatoare eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale se furnizeaza in limba romana.

Art. 4
(1) - Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de documente prin fax, prin posta, in tara, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii, precum si expedierea de documente, prin posta, in strainatate, cu/fara confirmare de primire, se stabilesc in mod unitar prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.
(2) - Serviciile de transmitere de acte si informatii prin e-mail se presteaza cu titlu gratuit.

Art. 5
(1) - In cazul in care se achita o suma in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele si/sau tarifele se vor restitui potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) - In cazul renuntarii la solutionarea cererilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului si/sau oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, precum si in cazul respingerii cererilor de inregistrare, taxele si tarifele achitate de solicitant nu se restituie.
(3) - Prin exceptie de la prevederile alin. (2), taxele si tarifele se vor restitui integral in cazul cererilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului si/sau oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale la a caror solutionare se renunta in aceeasi zi in care au fost achitate taxele/tarifele aferente cererii.

Art. 6
(1) - Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul persoanelor juridice beneficiare, prevazute de lege.
(2) - Persoanele juridice beneficiare sau, dupa caz, cele care administreaza fondurile cu destinatie speciala prevazute la alin. (1) suporta comisioanele percepute, inclusiv de oficiile registrului comertului, pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemului de decontare si plati, aferente colectarii si virarii taxelor si tarifelor prevazute la alin. (1).

Art. 7
(1) - Taxele si tarifele se pot achita in numerar, prin virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, si online, prin portalul de servicii al Oficiului National al Registrului Comertului.
(2) - Taxele si tarifele se pot achita si prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar.
Art. 8 - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 9
(1) - Prezenta hotarare intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) - Prevederile art. 7 alin. (2) se aplica de la data la care interconectarea Oficiului National al Registrului Comertului cu Sistemul electronic national este operationala.

Art. 10 - La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 25 februarie 2010.
PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA
Ministrul justitiei, Mona Maria Pivniceru
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale, Dan Nica Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, Florin Georgescu
Bucuresti, 1 septembrie 2012. Nr. 902.


Tarifele noi sunt:

- Cerere de inregistrare in registrul comertului - persoane juridice - PJ (cuprinde: autorizare constituire, inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe propria raspundere) - 250 lei

- Cerere de inregistrare in registrul comertului - persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale,
intreprinderi familiale - PFA, II, IF (cuprinde: inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe
propria raspundere) - 90 lei

- Cereri mentiuni simple: - cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire firma - PJ/PFA, II, IF - cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire emblema - PJ - declaratie Model 1 - PJ/PFA, II, IF

- declaratie Model 2 - PJ/PFA, II, IF - declaratie Model 3 - PJ/PFA, II, IF - cerere de radiere - PJ/PFA, II, IF - cerere de mentiune operatiune unica - PJ - cerere de mentiuni - PFA, II, IF - cerere depunere si mentionare acte - PJ - cerere depunere si mentionare acte - PFA, II, IF - cerere depunere situatii financiare - PJ - cerere eliberare duplicat - PJ/PFA, II, IF - cerere indreptare erori materiale - PJ - cerere indreptare erori materiale - PFA, II, IF - cerere de preschimbare a certificatului de inmatriculare - PJ/PFA, II, IF - cerere de inregistrare in registrul comertului - numire lichidator potrivit art. 31 alin. (4) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare - PJ - cerere de inregistrare in registrul comertului - numire lichidator potrivit art. 237 alin. (7) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - PJ - cerere eliberare certificat constatator si extras de registru - 45 lei

- Cereri mentiuni complexe: cerere de mentiuni cu doua sau mai multe operatiuni - PJ - 220 lei

- Cerere copii certificate - PJ/PFA, II, IF - 4+0,2/pagina certificata


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Iata noile tarife de la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016