Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Iata noile tarife de la Registrul Comertului

28-Sep-2012
4101
In Monitorul Oficial Partea I nr. 667 din 24 septembrie 2012 a fost publicata HOTĂRÂREA nr. 902 din 09.01.2012 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale.

La articolul 2 al acestei hotarari se prevede:

(1) - Se aproba tarifele pentru eliberarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in anexa nr. 2.

(2) - Pentru cererile de eliberare de informatii prevazute la nr. crt. 2-5 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.

Art. 1 - Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.

Art. 2
(1) - Se aproba tarifele pentru eliberarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in anexa nr. 2.
(2) - Pentru cererile de eliberare de informatii prevazute la nr. crt. 2-5 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.

Art. 3
(1) - Informatiile prevazute in anexa nr. 2 si/sau copiile simple/certificate de pe inregistrarile efectuate in registrul comertului si de pe actele prezentate, precum si certificatele constatatoare ca un anumit act sau fapt este sau nu este inregistrat sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, precum si altor persoane juridice prevazute de lege, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.
(2) - Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii din registrul comertului.
(3) - Informatiile eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului in conditiile alin. (2) pot fi utilizate numai in scopul informarii opiniei publice.
(4) - Informatiile si certificatele constatatoare eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale se furnizeaza in limba romana.

Art. 4
(1) - Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de documente prin fax, prin posta, in tara, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii, precum si expedierea de documente, prin posta, in strainatate, cu/fara confirmare de primire, se stabilesc in mod unitar prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.
(2) - Serviciile de transmitere de acte si informatii prin e-mail se presteaza cu titlu gratuit.

Art. 5
(1) - In cazul in care se achita o suma in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele si/sau tarifele se vor restitui potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) - In cazul renuntarii la solutionarea cererilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului si/sau oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, precum si in cazul respingerii cererilor de inregistrare, taxele si tarifele achitate de solicitant nu se restituie.
(3) - Prin exceptie de la prevederile alin. (2), taxele si tarifele se vor restitui integral in cazul cererilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului si/sau oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale la a caror solutionare se renunta in aceeasi zi in care au fost achitate taxele/tarifele aferente cererii.

Art. 6
(1) - Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul persoanelor juridice beneficiare, prevazute de lege.
(2) - Persoanele juridice beneficiare sau, dupa caz, cele care administreaza fondurile cu destinatie speciala prevazute la alin. (1) suporta comisioanele percepute, inclusiv de oficiile registrului comertului, pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemului de decontare si plati, aferente colectarii si virarii taxelor si tarifelor prevazute la alin. (1).

Art. 7
(1) - Taxele si tarifele se pot achita in numerar, prin virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, si online, prin portalul de servicii al Oficiului National al Registrului Comertului.
(2) - Taxele si tarifele se pot achita si prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar.
Art. 8 - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 9
(1) - Prezenta hotarare intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) - Prevederile art. 7 alin. (2) se aplica de la data la care interconectarea Oficiului National al Registrului Comertului cu Sistemul electronic national este operationala.

Art. 10 - La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 25 februarie 2010.
PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA
Ministrul justitiei, Mona Maria Pivniceru
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale, Dan Nica Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, Florin Georgescu
Bucuresti, 1 septembrie 2012. Nr. 902.


Tarifele noi sunt:

- Cerere de inregistrare in registrul comertului - persoane juridice - PJ (cuprinde: autorizare constituire, inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe propria raspundere) - 250 lei

- Cerere de inregistrare in registrul comertului - persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale,
intreprinderi familiale - PFA, II, IF (cuprinde: inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe
propria raspundere) - 90 lei

- Cereri mentiuni simple: - cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire firma - PJ/PFA, II, IF - cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire emblema - PJ - declaratie Model 1 - PJ/PFA, II, IF

- declaratie Model 2 - PJ/PFA, II, IF - declaratie Model 3 - PJ/PFA, II, IF - cerere de radiere - PJ/PFA, II, IF - cerere de mentiune operatiune unica - PJ - cerere de mentiuni - PFA, II, IF - cerere depunere si mentionare acte - PJ - cerere depunere si mentionare acte - PFA, II, IF - cerere depunere situatii financiare - PJ - cerere eliberare duplicat - PJ/PFA, II, IF - cerere indreptare erori materiale - PJ - cerere indreptare erori materiale - PFA, II, IF - cerere de preschimbare a certificatului de inmatriculare - PJ/PFA, II, IF - cerere de inregistrare in registrul comertului - numire lichidator potrivit art. 31 alin. (4) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare - PJ - cerere de inregistrare in registrul comertului - numire lichidator potrivit art. 237 alin. (7) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - PJ - cerere eliberare certificat constatator si extras de registru - 45 lei

- Cereri mentiuni complexe: cerere de mentiuni cu doua sau mai multe operatiuni - PJ - 220 lei

- Cerere copii certificate - PJ/PFA, II, IF - 4+0,2/pagina certificata


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Iata noile tarife de la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Transport: Pentru transporturile cu bunuri sub 500 kg si sub 10.000 lei mai trebuie obtinut cod UIT?

    • Suntem o firma care activam in industria automotive. Daca marfa este compusa dintr-o matrita, iar matrita este compusa din mai multe feluri de metal, are sub 500 ks si valoarea sub 10.000 lei ( fiind servicii reparatii), transportul este intern, avem nevoie de cod UIT? Multumesc. Obtinere cod UIT pentru E-Transport – raspunsul specialistului: Art. 1, alin. (4) din Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 prevede: Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Anumite entitati NU au obligatia utilizarii sistemului in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025

    • Implementarea RO e-Factura nu a venit ca o surpriza placuta pentru mediul de afaceri si nici pentru expertii contabili care protesteaza in continuare impotriva utilizarii sistemului. Exista insa anumite exceptii de la lege, prevazute in OUG 69/2024. Exceptii de la utilizarea E-Factura In linii mari, sunt exceptate de la utilizarea E-Factura, in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025, urmatoarele entitati: asocitiile si fundatiile, agricultorii persoane fizice si centrele culturale ale altor...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri

    • Executivul a aprobat in data de 11 iulie 2024 o serie de acte normative prin care se asigura din Fondul de rezerva la dispozitia Guvernului, sumele necesare finantarii unor programe de garantare in domenii prioritare pentru economia romaneasca, precum si pentru sanatate. „Am avut astazi o sedinta de Guvern importanta pentru stimularea investitiilor cu impact major in economie si pentru nevoile antreprenorilor din Romania. Asiguram finantarea angajamentelor Ministerului Finantelor fata de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016