Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a modificat Nomenclatorul obligatiilor fiscale. Se abroga prevederile legale prin care a fost instituita taxa pe activele financiare

14-Apr-2021
4056

Ordinul nr. 551/2021 privind modificarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 377 din 12 aprilie 2021.

Articol initial:

ANAF a publicat, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin privind modificarea Anexei la OPANAF nr. 1612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic.

Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018, cu modificarile si completarile ulterioare au fost aprobate obligatiile fiscale care se platesc de catre contribuabili persoane juridice in contul unic.

Conform actului normativ, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative reglementeaza la art.II abrogarea prevederilor legale prin care a fost instituita taxa pe activele financiare, respectiv art 86 - art. 89 alin. (1) din capitolul IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1116 din 29 decembrie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si articolele IX si X din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 245 din 29 martie 2019.

De asemenea, potrivit prevederilor art. XVIII al acestui act normativ: ,,Declararea taxei pe active aferente anului 2019 se efectueaza pana la data de 25 august 2020 inclusiv. Diferentele in plus fata de taxa pe active aferenta semestrului I 2019 se platesc pana la data de 25 august 2020 inclusiv, iar diferentele in minus se restituie/se compenseaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare”.

Totodata, prin Legea nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal au fost introduse prevederile art. 68^2, potrivit carora, veniturile realizate de catre contribuabili, altii decat titularul dreptului de proprietate, fost proprietar sau mostenitorii legali ori testamentari ai acestuia, de la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, ca urmare a valorificarii dreptului de creanta dobandit in legatura cu masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania potrivit prevederilor Legii nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt calificate ca fiind venituri din activitati independente, daca sunt indeplinite cel putin 4 din criteriile prevazute la art. 7 pct. 3 din Codul fiscal.

Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, astfel de venituri au obligatia sa efectueze plati anticipate in contul impozitului anual datorat la bugetul de stat.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Casare matrite primite in custodie Societatea a primit in custodie 4 matrite pentru a putea produce piese conform contractelor. Au fost inregistrate in contul 8033. Contractul s-a incheiat iar firma care este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Desfiintare contract. Stornare factura de avans Avem urmatoarea speta: Intre doua SRL-uri platitoare de TVA s-a incheiat un antecontract (atasat) in vederea construirii si ulterior achizitionarii unui imobil. Plata pretului era...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Import de bunuri. Monografie contabila Am cumparat o baterie auto din Anglia pentru una dintre masinile Societatii. Am primit factura in valoare de 1111 lire. S-au efectuat procedurile vamale cu plata taxei vamale si a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie autoturism din Germania Societate neinregistrata in scopuri de TVA, achizitioneaza cu contract de vanzare cumparare, de la o persoana fizica germana, un autoturism prin intermediul unei persoane fizice...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul fiscal al activitatii de inchiriere in regim hotelier O societate neplatitoare de TVA are ca obiect de activitate servicii turistice si inchiriaza spatii prin Booking, primeste factura de la Booking pentru comision. Ce obligatii...citeste mai mult

Plata anticipata se efectueaza prin retinerea la sursa a impozitului de catre CEC Bank - S.A., prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut, la fiecare plata si se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Totodata potrivit art. 114 lit. k^1 din legea mai sus mentionata de modificare a Codului fiscal, veniturile realizate de catre contribuabilii altii decat titularul dreptului de proprietate, fost proprietar sau mostenitorii legali ori testamentari ai acestuia, de la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor ca urmare a valorificarii dreptului de creanta dobandit in legatura cu masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania potrivit prevederilor Legii nr. 165/2013 care nu sunt calificate ca fiind venituri din activitati independente, sunt definite ca venituri din alte surse. Impozitul pe venit se calculeaza prin retinerea la sursa, la fiecare plata, de catre CEC Bank - S.A., prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut si se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Avand in vedere prevederile mai sus invocate, este necesara eliminarea taxei pe activele financiare din Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic de disponibil55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", precum si introducerea in acest nomenclator a platilor anticipate ale impozitului pentru unele venituri din activitati independente.

De asemenea, prin Ordinul ministrului finantelor, al ministrului muncii si al ministrului sanatatii nr. 203/207/188/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 174 din 19 februarie 2021, s-au completat temeiurile legale pentru o serie de obligatii fiscale care se declara prin aceasta declaratie si se platesc in contul unic.

Pentru a vedea Proiectul de Ordin si Nomenclatorul, click AICI»»

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016