Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Au fost extinse categoriile de plati care pot fi efectuate in platforma online ghiseul.ro (OUG 152/2020)

03-Sep-2020
2191

Ordonanta de urgenta nr. 152/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea extinderii categoriilor de plati care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 802 din 01 septembrie 2020.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare la data de 1 septembrie 2020, au fost extinse categoriile de plati care pot fi efectuate prin platforma ghiseul.ro. Astfel, pot fi achitate online taxele aferente pasaportului si operatiunile de inmatriculare, autorizare provizorie si eliberare a permiselor de conducere .

Atentie! Nu se vor percepe comisioane la aceste plati.

Extras din OUG nr. 152/2020:

Avand in vedere dispozitiile Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora contravaloarea pasapoartelor se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele institutiei publice cu personalitate juridica din care face parte structura cu atributii in eliberarea si evidenta pasapoartelor, ulterior acestea fiind virate in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A.,

avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu care tarifele aferente emiterii certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere se achitata de catre proprietarii de vehicule sau detinatorii mandatati ai acestora prin intermediul casieriilor unitatilor Trezoreriei Statului, precum si la ghiseele serviciilor publice comunitare aferente, in conturile institutiilor prefectului ori la casieriile institutiilor prefectului din care face parte serviciul public comunitar si, ulterior, acestea sunt virate in contul institutiei abilitate cu desfasurarea operatiunilor necesare emiterii acestor documente, respectiv in contul Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat",

avand in vedere ca in perioada lunii august se inregistreaza o crestere semnificativa a numarului de persoane care solicita emiterea unui pasaport, iar posibilitatea achitarii sumelor aferente in acest sens prin intermediul ghiseului virtual reprezinta un demers necesar in contextul actualei situatii epidemiologice,

avand in vedere ca procesul de digitalizare a serviciilor publice reprezinta o necesitate, dar si un scop al societatilor care, in contextul noilor provocari determinate de pandemia COVID-19, vor sa raspunda in mod adecvat nevoilor de acces rapid al persoanelor fizice si juridice la serviciile oferite de stat, respectiv pentru a le asigura acestora din urma instrumentele necesare executarilor obligatiilor,

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completare raspuns precedent Multumesc frumos pentru raspuns, m-ati lamurit in cea mai mare in ceea ce priveste nelamuririle mele. O singura nelamurire mai am: Factura 2 nu exista intrucat la acel moment...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Autofacturare discount de primit Societatea noastra va face 2 ajustari exact cum precizati ,pentru perioada pana la iulie 2025 inclusiv ajustare TVA cu 19% , apoi cu 21%, dar cu note contabile intrucat nu primim...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere imobile. Regim tva Avem un SRL care detine o cladire nr. 1 care a fost inchiriata si pentru care factura de chirie se emite fara TVA, 0% SFDD. Emitem asa factura pentru ca administratorul societatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Program Stock Option Plan societate mama din Italia Societatea mama (Italia) ofera pentru cumparare actiuni pentru salariatii din Romania astfel: - contra cost (achizitionate) - cost suportat de salariati prin retinere salariala; -...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligativitate retinerii garantii salariati Avem o intrebare referitoare la obligativitatea retinerii garantiilor de la angajatii din departamentul trezorerie (care gestioneaza platile) din cadrul unei societati comerciale...citeste mai mult

avand in vedere ca implementarea unui sistem eficient care sa permita efectuarea inclusiv a platilor necesare pentru prestarea unor servicii publice, dar si a platilor efectuate catre diverse entitati, cum ar fi plata aferenta pentru emiterea unor documente necesare pentru libera circulatie a cetatenilor, astfel incat aceasta sa vina in sprijinul cetateanului, este un deziderat a carui realizare nu este posibila, in situatiile precizate, cat timp nu se intervine la nivel legislativ,

luand in considerare importanta existentei unor mecanisme eficiente din perspectiva practica care sa contribuie, printre altele, la asigurarea exercitarii dreptului constitutional la libera circulatie,
constatandu-se ca aspectele mentionate vizeaza un interes public de cea mai mare importanta si constituie, in contextul evolutiei pandemiei COVID-19, dar si al masurilor privind combaterea efectelor acesteia, o situatie a carei reglementare nu poate fi amanata si care impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. -
Articolul 151 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 151. -

(1) Pasapoartele simple electronice se elibereaza titularului sau reprezentantului legal dupa achitarea contravalorii acestora.
(2) Pentru cererile de eliberare a pasapoartelor depuse in tara, contravaloarea pasapoartelor se achita in contul Companiei Nationale «Imprimeria Nationala» - S.A. prin mijloace de plata online, inclusiv prin intermediul Sistemului national electronic de plata online - SNEP sau prin unitatile bancare cu care Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. incheie conventii in acest scop.
(3) Serviciile publice comunitare de pasapoarte sunt abilitate sa verifice incasarea sumei reprezentand contravaloarea pasapoartelor, achitata in conditiile alin. (2), potrivit metodologiei de lucru comune incheiate intre Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. si Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
(4) Contravaloarea pasaportului simplu electronic achitata eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent se restituie, la cererea scrisa a platitorului adresata Companiei Nationale «Imprimeria Nationala» - S.A., insotita de documentul prin care s-a efectuat plata, in cel mult 5 zile lucratoare de la depunerea acestei cereri, in conditiile stabilite de normele metodologice de aplicare a prezentei legi."
Art. II. -
Articolul 111 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 111. -
(1) Autoritatile competente sa realizeze operatiuni de inmatriculare, autorizare provizorie si eliberare a permiselor de conducere incaseaza:
a) tarifele aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare permanenta, de proba, temporare si provizorii, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential sau pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare;
b) tarifele aferente emiterii certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.
(2) Tarifele mentionate la alin. (1) lit. a) pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plata online, prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului sau la sediile institutiilor publice beneficiare ale sumelor si prin alte modalitati de plata reglementate de acte normative in vigoare, prin mandat postal sau in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul institutiilor prefectului, la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, in conditiile legii. Pentru sumele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului, comisioanele se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul institutiilor publice din structura carora fac parte unitatile Trezoreriei Statului, iar pentru cele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la sediile institutiilor publice beneficiare, comisioanele se suporta din bugetele acestora.
(3) Tarifele mentionate la alin. (1) lit. b) se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis pe numele Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», prin urmatoarele mijloace de plata: prin virament, prin mijloace de plata online, inclusiv prin Sistemul national electronic de plata online - SNEP, prin intermediul POS-urilor instalate de catre Regia Autonoma «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat» la sediile serviciilor publice emitente ale documentelor, prin mandat postal, precum si prin alte modalitati de plata reglementate de acte normative in vigoare.
(4) Tarifele prevazute la alin. (1) lit. a) se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele institutiei prefectului din care face parte serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
(5) Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care isi au deschise conturile institutiile prefectului din care fac parte serviciile publice comunitare regim permise conducere si inmatriculare a vehiculelor incaseaza tarifele prevazute la alin. (1) lit. a) in numerar, in contul prevazut la alin. (4).
(6) Sumele incasate in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se depun la casieriile institutiilor prefectului in aceeasi zi, la terminarea programului de lucru.
(7) Sumele predate la institutiile prefectului potrivit alin. (6) se depun de catre acestea in contul distinct de disponibil prevazut la alin. (4) in urmatoarea zi lucratoare.
(8) Tarifele prevazute la alin. (1) lit. a), incasate in contul prevazut la alin. (4), se vireaza de catre institutiile prefectului, in termen de cel mult doua zile lucratoare de la incasare, in contul de venituri al bugetului activitatii finantate integral din venituri proprii «Venituri din prestari servicii» al Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor.
(9) Restituirea sumelor prevazute la alin. (1), achitate eronat sau pentru care nu au fost prestate serviciile aferente, se face de catre Directia Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor, respectiv de catre Regia Autonoma «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», la cererea scrisa a platitorului adresata acestora, insotita de documentul prin care s-a efectuat plata."
Art. III. -
Situatiile in care contravaloarea pasapoartelor simple electronice/simple temporare a fost achitata pana la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ raman supuse prevederilor normative incidente la data efectuarii platii, inclusiv in ceea ce priveste procedura de restituire a contravalorii pasapoartelor.
Art. IV. -
in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. si Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne vor elabora metodologia de lucru comuna prevazuta la art. 151 alin. (3) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici