Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce acte sunt necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?

15-Aug-2017
519

Sunt cetateni care se adreseaza Guvernului Romaniei pentru a solicita sprijin in identificarea actelor necesare inregistrarii firmei si obtinerii certificatului de inregistrare fiscala.

Potrivit prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si autorizarea functionarii lor, este nevoie ca solicitantul sa-si asume responsabilitatea privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate.

Astfel, in vederea eliberarii de catre biroul unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunal a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, a certificatului de inscriere de mentiuni, solicitantul are obligatia sa depuna, o data cu cererea de inregistrare si actele doveditoare, declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau de administratori, din care sa rezulte ca:

persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectia muncii, pentru activitatile precizate in declaratia tip.

Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale transmit copiile declaratiilor-tip autoritatilor publice competente in vederea efectuarii controlului privind conformitatea celor declarate.

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii

Daca toata documentatia este in regula, termenul de eliberare a certificatului de inregistrare si a certificatului de inscriere de mentiuni este de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii, daca persoana competenta sa solutioneze cererile de inregistrare nu dispune altfel, pentru completarea documentatiei.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce acte sunt necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii