Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce acte sunt necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?

15-Aug-2017
1119

Sunt cetateni care se adreseaza Guvernului Romaniei pentru a solicita sprijin in identificarea actelor necesare inregistrarii firmei si obtinerii certificatului de inregistrare fiscala.

Potrivit prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si autorizarea functionarii lor, este nevoie ca solicitantul sa-si asume responsabilitatea privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate.

Astfel, in vederea eliberarii de catre biroul unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunal a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, a certificatului de inscriere de mentiuni, solicitantul are obligatia sa depuna, o data cu cererea de inregistrare si actele doveditoare, declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau de administratori, din care sa rezulte ca:

persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectia muncii, pentru activitatile precizate in declaratia tip.

Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale transmit copiile declaratiilor-tip autoritatilor publice competente in vederea efectuarii controlului privind conformitatea celor declarate.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Vezi detalii
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Daca toata documentatia este in regula, termenul de eliberare a certificatului de inregistrare si a certificatului de inscriere de mentiuni este de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii, daca persoana competenta sa solutioneze cererile de inregistrare nu dispune altfel, pentru completarea documentatiei.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce acte sunt necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cazuri cand este obligatorie inlocuirea casei de marcat
    • Potrivit legii, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat care sa fie conectata la serverele ANAF. Ce se intampla, totusi, cand activitatea de comert se realizeaza doar cu ridicata. In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei societati a carei activitate principala este Comert cu ridicata al materialului lemnos si al materialelor de...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea si decontarea dividendelor 2018
    • Zilele trecute, Camera Deputatilor, ca for decizional, adopta o lege prin care patronii si actionarii de firme din Romania vor putea repartiza dividende de pana la 4 ori pe an. In articolul de fata vom vedea cum se face repartizarea si decontarea acestor dividende. Dividendele sunt distribuite de o persoana juridica catre un participant la capitalul social. Acestea reprezinta distribuiri in bani sau in natura a unor drepturi obtinute ca urmare a detinerii unor titluri de participare la acea...» citeste mai departe aici

  • S-a aprobat programul Investeste in tine. Conditii de acordare a creditelor cu dobanda zero!
    • Guvernul a aprobat, in cadrul sedintei de joi, programul „Investeste in tine”, prin care cei cu varsta intre 16 si 26 de ani pot lua credite de pana la 40.000 de lei, cu dobanda zero, iar cei intre 26 si 55 de ani pot primi un credit de pana la 35.000 de lei, in aceleasi conditii. Pentru a beneficia de acest program, ei trebuie sa fie in sistemul de invatamant sau sa urmeze cursuri de specializare, iar banii pot fi folositi pentru educatie, sanatate sau sport. Principalii beneficiari...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozitul pe venitul microintreprinderilor la impozitul pe profit
    • Sunt multe cazuri in care societatile decid sa treaca de la impozitul pe venit microintreprindere, la impozit pe profit. In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei societati platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, care decide urmatoarele: trecerea celor 2 salariati de la o norma pariala la o norma intreaga fiecare si majorarea capitalului social la peste 45.000 lei. Ca urmare a modificarilor facute, societatea vrea sa devina platitoare de impozit pe profit incepand din trimestrul...» citeste mai departe aici

  • Cei care refuza un loc de munca, raman fara ajutor social
    • Regulile de acordare a ajutoarelor sociale se schimba. Persoanele care sunt asistate nu au voie sa refuze nici macar o singura data un loc de munca, in caz contrar, acestea vor pierde ajutorul social din partea statului. Acelasi lucru se intampla si in cazul in care asistatii social refuza sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala. Masura face parte dintr-un proiect de lege adoptat miercuri de Camera Deputatilor, care va fi trimisa spre...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii casnici de energie pot reduce factura schimband furnizorul, fara a iesi pe piata libera
    • Consumatorii casnici de energie electrica isi pot schimba furnizorul de energie cu altul care le ofera un pret mai mic, fara a iesi din piata reglementata, potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE). Oficialii ANRE anunta ca Enel Energie Muntenia S.A. a fost desemnat, in premiera pentru piata de energie electrica din Romania, in calitate de Furnizor de Ultima Instanta optional (FUI optional), pentru zonele de retea Moldova, Oltenia, Muntenia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016