Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cerinte de intocmire a situatiilor financiare anuale pentru entitatile care aplica Ordinul nr.1802/2014

10-Mai-2022
2470
Cerinte de intocmire a situatiilor financiare anuale pentru entitatile care aplica Ordinul nr.1802/2014

Societate comerciala cu urmatoarele date financiare: Total active - AN 2019 - 42 812 811 lei, AN 2020 - 43 531 378 lei, AN 2021 - 42 535 816 lei CA - AN 2019 - 13 978 473 LEI, AN 2020 - 10 931 194 lei, AN 2021 - 13 615 816 lei. Nr. mediu salariati - AN 2019 - 80 alariati, AN 2020 - salariati, AN 2021 - 58 salariati.

Pentru anul 2021 societatea se incadreaza la ENTITATI MIJLOCII pentru intocmirea situatilor financiare sau ar fi trebuit incepand cu anul 2020? Va multumesc frumos!

Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: 

Potrivit Reglementarilor contabile, aprobate de OMFP nr.1802/2014 si a prevederilor OMF nr. 85/2022 privind regulile de intocmire si depunere a situatiilor financiare anuale (pentru 2021), pentru entitatile care aplica Ordinul nr.1802/2014, cerintele de intocmire a situatiilor financiare anuale sunt urmatoarele:

1)-entitatile care la data bilantului nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime prevazute la pct. 9 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:

a) totalul activelor: 1.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10,


intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:
-bilant prescurtat (cod 10), in structura prevazuta la pct. 599 din reglementarile contabile;
-cont prescurtat de profit si pierdere (cod 20), in structura prevazuta la pct. 601 din reglementarile contabile.

Acestea vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), cuprinse in structura prevazuta la pct. 6, respectiv 8 din anexa nr. 4 la ordin.

Microentitatile prezinta informatii potrivit pct. 576 alin. (2) din reglementarile contabile.

2)-entitatile care la data bilantului nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime prevazute la pct. 9 alin. (3) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:

a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,
intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:
- bilant prescurtat (cod 10), in structura prevazuta la pct. 599 din reglementarile contabile;
- cont de profit si pierdere (cod 20), in structura prevazuta la pct. 600 din reglementarile contabile;
- note explicative la situatiile financiare anuale.

Optional, ele pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de trezorerie.
Acestea vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), cuprinse in structura prevazuta la pct. 7, respectiv 8 din anexa nr. 4 la ordin.

3)-entitatile care la data bilantului depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime prevazute la pct. 9 alin. (4) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:

a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,
precum si entitatile de interes public intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:

1. bilant (cod 10), in structura prevazuta la pct. 598 din reglementarile contabile;

2. cont de profit si pierdere (cod 20), in structura prevazuta la pct. 600 din reglementarile contabile;

3. situatia modificarilor capitalului propriu;

4. situatia fluxurilor de trezorerie;

5. notele explicative la situatiile financiare anuale.

Acestea vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), cuprinse in structura prevazuta la pct. 7, respectiv 8 din anexa nr. 4 la ordin.

In vederea raportarii unitare a informatiilor, bilantul/bilantul prescurtat va purta simbolul "cod 10", iar contul de profit si pierdere/contul prescurtat de profit si pierdere, simbolul "cod 20".

Pentru intocmirea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2021, incadrarea in criteriile de marime prevazute la pct. 5.1, 5.2 sau 5.3, dupa caz, se efectueaza la sfarsitul exercitiului financiar, pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar precedent si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare incheiate la finele exercitiului financiar curent.

Entitatile mijlocii si mari, precum si entitatile de interes public intocmesc situatiile financiare anuale prevazute la pct. 21 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Respectivele situatii financiare anuale fac obiectul auditului statutar.

Sunt supuse, de asemenea, auditului entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 16.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 32.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Obligatia de auditare pentru entitatile prevazute la prezentul alineat se aplica atunci cand acestea depasesc limitele respective in doua exercitii financiare consecutive. Totodata, entitatile respective sunt scutite de la obligatia de auditare a situatiilor financiare anuale daca limitele a doua dintre cele trei criterii mentionate nu sunt depasite in doua exercitii financiare consecutive.

2019 2020 2021 criterii
Total active 42 812 811 da 43 531 378 da 42 535 816 da 17.500.000
CA 13 978 473 nu 10 931 194 nu 13 615 816 nu 35.000.000
Nr. mediu salariati 80 da ? 58 da 50

In concluzie, luand in considerare un nr.de salariati de peste 50 si pentru anul 2020, rezulta ca la data de 31.12.2020 ati depasit doua din cele trei conditii. Potrivit prevederilor pct. 9 alin. (4) din Reglementarile contabile, entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii. La data de 31.12.2020, societatea trebuia sa intocmeasca situatiile financiare anuale potrivit pct.3 de mai sus.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici