Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunere bilant 2025. Ce se intampla daca NU ai hotararea AGA

04-Iun-2025
1063
Depunere bilant 2025. Ce se intampla daca NU ai hotararea AGA

Pe fondul presiunii de a respecta termenul limita pentru depunerea bilantului anual, multe firme se confrunta cu o problema practica: lipsa hotararii AGA. Desi din punct de vedere tehnic platforma permite incarcarea bilantului, fara acest document esential aprobat de Adunarea Generala a Asociatilor, depunerea completa si legala nu este posibila.

Tot mai multi contribuabili au constatat ca nu pot finaliza procedura in lipsa aprobarii situatiilor financiare, iar intrebarea fireasca este: se poate face totusi depunerea provizorie, fara riscuri? In ce conditii? si ce prevede legislatia actualizata in 2025?

Documente necesare depunere bilant 2025

Din punct de vedere tehnic este posibila depunerea fara documente justificative semnate, nu si din punct de vedere legal.

Potrivit art. 28 alin. (10) din Legea contabilitatii 82/1991, situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

Situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in moneda nationala. Acestea au inscrise clar numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, calitatea acesteia (director economic, contabil-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, autorizata potrivit legii, membra a CECCAR) si numarul de inregistrare in organismul profesional, daca este cazul.

Situatiile financiare anuale, insotite de raportul administratorilor pentru exercitiul financiar in cauza, sunt supuse aprobarii adunarii generale. Aceste situatii, aprobate in mod corespunzator, si raportul administratorilor, impreuna cu raportul de audit sau cel al cenzorilor, dupa caz, se publica in conformitate cu legislatia in vigoare.

Nu este posibila depunerea situatiilor financiare fara aprobarea AGA fara sanctiuni.

Daca nu a fost posibila aprobarea situatiilor financiare pana la 31.05.2025, recomandarea este sa depuneti ulteriror online, doar dupa ce aveti toate documentele complete.

Semnare bilant contabil

Conform reglementarilor contabile, situatiile financiare anuale trebuie semnate de o persoana cu atributii in domeniul financiar-contabil, cum ar fi director economic, contabil-sef, alta persoana desemnata prin decizie scrisa de administrator -salariat cu studii economice superioare) sau persoana autorizata CECCAR (expert contabil sau contabil autorizat).

Important! Situatiile financiare trebuie sa contina si semnatura reprezentantului legal al companiei:

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Intrarea in reorganizare a societatii Societatea X nu reuseste sa isi mai achite datoriile si vrea sa intre in reorganizare. Care sunt pasii de urmat si care sunt atributiile juristului, dar si ale contabilului?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitate cheltuieli sociale stabilite prin regulamentul intern Daca prin Regulamentul intern al firmei se stabileste decontarea prin Decizie a administratorului a urmatoarelor cheltuieli ale angajatilor firmei: tratament boli grave,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligatii fiscale zilieri. Declaratia 112 O persoana straina, cetatean al Republicii Moldova, poate desfasura activitati ca zilier fara sa aiba autorizatie de munca conform Ordonantei 25/2014 privind incadrarea in munca si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    SAF-T. Eroare D406 ONG La actualizare date pentru D406, nu-mi permite utilizarea contului 101, dar nici a contului 1012 - nu e corect 1012?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Antecontracte apartamente O societate care a finalizat un complex imobiliar in anul 2023 si nu a putut incheia contracte de vanzare-cumparare pentru toate apartamentele in anii precedenti, cu ce cota de TVA...citeste mai mult

Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre reprezentantul legal, precum si de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, angajata potrivit legii , prevede OUG 138/2024 (art. X), care este in vigoare din 5 decembrie 2024. Noutatea prevede ca bilanturile trebuie semnate si de reprezentantul legal, care nu aparea inainte in Legea contabilitatii.

In calitate de administrator, nu puteti semna singur bilantul (situatiile financiare anuale), decat daca aveti calitatea de expert contabil sau contabil autorizat, membru CECCAR.

Aprobarea, semnarea si publicarea situatiilor financiare anuale

Situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in moneda nationala.

Situatiile financiare anuale sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand:

- numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, inscrise in clar;

- calitatea acesteia (director economic, contabil-sef sau alta persoana desemnata prin decizie scrisa de administrator, persoana autorizata potrivit legii, membra a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania);

- numarul de inregistrare in organismul profesional, daca este cazul.

Amenzi nerespectare reglementari contabile bilant

Nerespectarea reglementarilor contabile cu privire la semnarea bilanturilor anuale se sanctioneaza cu o amenda intre 2.000 si 3.000 lei.


Raspunsuri oferite in luna IUNIE 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016