Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Coduri CAEN. Ce coduri CAEN trebuie sa aplice firmele care fac comert online

03-Apr-2025
1311
Coduri CAEN. Ce coduri CAEN trebuie sa aplice firmele care fac comert online
Cuprins

Avand in vedere ca de curand a fost aprobat CAEN Rev.3, multe firme sunt indecise cu privire la noul cod CAEN pe care trebuie sa il aplice. Astfel, un contribuabil se intreaba care ar fi CAEN-ul potrivit pentru o societate care doreste sa comercializeze online orice tip de produs?

La ce ar trebui sa fie atent pentru ca negocierea preturilor sa fie libera fara justificari?

Aprobare CAEN Rev.3

Incepand cu 1 ianuarie 2025, a intrat in vigoare CAEN Rev.3, o versiune actualizata a Clasificarii Activitatilor din Economia Nationala, aprobata prin Ordinul Presedintelui Institutului National de Statistica nr. 377/17.04.2024. Aceasta schimbare presupune ca societatile, persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale (II) si intreprinderile familiale (IF) sa-si actualizeze obiectul de activitate in conformitate cu noua clasificare.

Reamintim ca prin O.I.N.S. nr. 377 din 17 aprilie 2024 s-a actualizat Clasificarea activitatilor din economia nationala – CAEN, ca urmare a prevederilor din Regulamentul delegat (UE) nr. 137 al Comisiei din 10 octombrie 2022 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.893/2006 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a Nomenclatorului statistic al activitatilor economice NACE a doua revizuire.

Modificare cod CAEN - termen limita

Prin HG 284/2025, publicata in Monitorul Oficial, Guvernul stabileste un termen oficial de 18 luni pentru actualizarea codurilor CAEN. Pentru versiunea CAEN Rev. 3, acest termen incepe sa curga de la 25 martie 2025, data intrarii in vigoare a hotararii.

Astfel, operatorii economici au la dispozitie o perioada clar definita pentru actualizarea activitatilor economice in conformitate cu noile coduri CAEN.

ATENTIE! In perioada de implementare de 18 luni, in relatia cu autoritatile si institutiile publice, sunt recunoscute si acceptate atat versiunea revizuita a CAEN, cat si cea precedenta. De asemenea, ambele versiuni sunt recunoscute si acceptate si in relatia cu alte persoane fizice sau juridice.

Coduri CAEN comert online

Referitor la intrebarea contribuabilului, dupa parerea specialistului, CAEN-ul principal de activitate poate fi 4791, conform CAEN-Rev.3, valabil de la data de 01.01.2025:

4791 Servicii de intermediere pentru comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet

Daca doriti comercializarea online a anumitor bunuri puteti alege unul din urmatoarele coduri CAEN:
4711, 4712, 4721-4727, 4740,4751-4755,4761-4769,4771-4779,4782,4783, pentru vanzarea cu amanuntul a bunurilor prin internet, functie de categoria de bunuri.

Nu exista un cod valabil pentru comercializare orice tip de produs.

De ex, pentru comercializarea unor bunuri de ocazie, puteti folosi CAEN 4779 care include vanzarea cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet de produse second-hand (carti, antichitati, mobilier, articole gospodaresti, etc.)

In ceea ce priveste politica de negociere a preturilor, legislatia in vigoare nu contine prevederi legale stricte asupra modului de stabilire a pretului de vanzare, documentele juridice fiind contractele incheiate intre parti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016