Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completarea Declaratiei IMM Invest Romania. Depunere situatii financiare (Informare FNGCIMM)

08-Iun-2020
3474

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii a transmis recent, printr-un comunicat de presa, o informare pentru aplicatii IMM Invest, cu privire la termenul de depunere a situatiilor financiare si completarea Declaratiei IMM.

In contextul prelungirii termenului de depunere a situatiilor la ANAF, daca situatiile financiare aferente anului 2019 nu au fost inca depuse, este permisa utilizarea datelor corespunzatoare din ultimele situatii financiare aprobate si depuse, aferente anului 2018.

Atentie! Potrivit articolului XIV din OUG 48/2020, termenul de depunere a situatiilor financiare la ANAF a fost prelungit pana la data de 31.07.2020: “Pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2019, respectiv a raportarilor contabile anuale incheiate la 31 decembrie 2019, termenele prevazute la art. 36 alin. (1) si (3) si art. 37 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se proroga pana la data de 31 iulie 2020 inclusiv.”

Acesta prevedere are incidenta in implementarea Programului IMM INVEST ROMANIA, sub doua aspecte: (1) datele utilizate pentru completarea declaratiei IMM si (2) datele utilizate la calcul valorii maxime a creditelor /liniilor de credit.

Astfel:
1. Ce situatii financiare se utilizeaza in declaratia IMM?

In vederea stabilirii calitatii de IMM a unei intreprinderi si de definire a categoriei (micro, mica sau mijlocie) sunt de referinta datele raportate in situatiile financiare aferente exercitiului financiar precedent, aprobate de adunarea generala a actionarilor sau asociatilor, asa cum sunt prevazute in art. 6 alin. (1) din Legea nr. 346/2004.

In cazul persoanelor juridice care pana la data de 31.07.2020 nu vor avea situatii financiare aferente anului 2019 aprobate de actionari/asociati si depuse la organul fiscal, pentru completarea declaratiei IMM vor fi avute in vedere datele corespunzatoare din ultimele situatii financiare aprobate si depuse, respectiv cele aferente anului 2018.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligativitate retinerii garantii salariati Avem o intrebare referitoare la obligativitatea retinerii garantiilor de la angajatii din departamentul trezorerie (care gestioneaza platile) din cadrul unei societati comerciale...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitii neeligibile de la entitati protejate Am inchiriat obiecte de inventar, telefoane, de la unitate protejata. Dupa un an ne factureaza valoarea reziduala, bunuri uzate nesupuse deductibilitatii fiscale, in baza legii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    TVA nededus. Regim cheltuiala Firma obtine venituri din inchiriere si facturarea se face fara TVA. Pentru facturile primite de la diversi furnizori respectiv utilitati, consumabile birou, softuri si alte...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie incasari prin Global Payments Cum pot deconta facturile incasate partial prin Global payments? Mentionez ca de la Global payments se primeste doar extras.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare mijloc fix casat Avem un mijloc fix complet amortizat, care a fost casat cu ocazia inventarierii anuale, aflandu-se intr-o stare avansata de degradare. Acesta a fost scos din gestiune, iar la acel...citeste mai mult


2. Ce situatii financiare se utilizeaza pentru determinarea valorii maxime a creditelor/liniilor de credit?

Valoarea maxima a creditelor/liniilor de credit se determina prin raportare la “cheltuielile salariale, inclusiv contributiile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor, inregistrate la nivelul anului 2019” si de “25% din cifra de afaceri neta a beneficiarului pe 2019”, in conformitate cu art. 1 alin. (3) lit. a) pct. i) si ii) si lit. b) pct. i) si ii) din OUG 110/2017,. In acest caz, in eventualitatea in care beneficiarul nu are situatiile financiare aferente 2019 depuse la organele fiscale competente, vor fi utilizate datele din balantele contabile aferente anului 2019.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici