Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?

16-Dec-2016
3325

In cazul de mai jos, un ONG prezinta la contabilitate diferite bonuri de cheltuieli cu mentiunea ca pe unele este trecut CUI, dar la cele mai multe dintre ele nu este specificat. Vom vedea ce trebuie solicitat acestui gen de document si daca se pot inregistra in contabilitate fara sa atraga raspunderea. Stabilim cum se pot inregistra cheltuielile de protocol si cazare in registrul de casa.

Dezvoltator imobiliar persoana fizica. Este indicat ca toate cheltuielile (fie ca sunt justificate cu bonuri fiscale, fie cu facturi) sa fie cuprinse in deconturi justificative de cheltuieli, care sa fie aprobate de conducerea ONG-ului, in particular de directorul executiv.

In privinta numerarului, in temeiul art. 9 din Legea 22/1969 conducatorii entitatilor, angajatii cu atributii de control financiar, precum si contabili nu pot fi si casieri, cu exceptia celor incadrati in mici unitati. Deoarece persoana care tine contabilitatea ONG-ului cu 2 angajati nu gestioneaza efectiv in niciun fel numerarul, apreciem ca directorul executiv, care are si drept de semnatura in banca sau, dupa caz, celalalat angajat trebuie sa preia si atributiile de casier si sa intocmeasca registrul de casa.

De asemenea, tot el trebuie sa ia masuri pentru inventarierea patrimoniului conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009. In acest caz, toate documentele intocmite sub semnatura directorului executiv sau asistent managerului (registru de casa, liste de inventariare) vor atrage raspunderea acestora. Este indicat ca in contractul de prestari servicii de contabilitate sa fie detaliate obligatiile si limitele raspunderii fiecarei parti.

De asemenea, aspectele concrete de organizare si conducere a contabilitatii ONG-ului, inclusiv circuitul documentelor vor fi stabilite si prin manualul de politici si proceduri contabile, aprobat de conducerea ONG-ului, dar la elaborarea caruia contabilitatea trebuie sa aiba un cuvant hotarator. Finalmente, daca este suspectata o utilizare ilicita a patrimoniului si resurselor ONG-ului, persoana care tine contabilitatea poate elabora un raport pe care-l sa aduca in atentia conducerii/membrilor organizatiei neguvernamentale respective.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016