Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsa marfa microintreprindere. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?

16-Ian-2014
18710
In situatia in care se constata lipsa marfa la inventariere, se aplica o procedura standard, atat din punct de vedere fiscal, cat si contabil. Astfel, o societate are lipsa marfa la 31.12.2013 in suma de 70.000 lei, este firma neplatitoare de TVA si platitoare de impozit microintreprindere.

Vom stabili ce trebuie sa plateasca firma conform legii daca se inregistreaza la 31.12.2013 lipsa mai sus mentionata, oferind tratamentul fiscal si contabil care se va aplica.

Ca urmare a efectuarii inventarierii la data de 31.12.2013,comisia de inventariere constata lipsa in gestiune a marfii si trebuie sa solicite explicatii scrise de la gestionar si alte persoane care sunt responsabile cu gestionarea marfurilor.

Pe baza explicatiilor primite si a documentelor analizate, comisia de inventariere stabileste natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor si deprecierilor constatate, precum si natura plusurilor, propunand, in conformitate cu dispozitiile legale, modul de regularizare a diferentelor dintre datele din contabilitate si cele faptice, rezultate in urma inventarierii. De asemenea, urmeaza sa se stabileasca daca marfa lipsa care s-a constatat in urma inventarierii este imputabila sau nu.

Din punct de vedere contabil, minusurile in gestiune sunt asimilate iesirilor de bunuri.Inregistrarea minusurilor se face prin creditul conturilor de bunuri la care s-au constatat minusurile in contrapartida conturilor de cheltuieli corespunzatoare cauzei minusurilor.

Daca in urma inventarierii se constata atat plusuri cat si minusuri in gestiune, este permisa compensarea plusurilor cu minusurile constatate daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

- lipsurile in gestiune nu sunt considerate infractiuni,

- exista riscul de confuzie intre sorturile aceluiasi bun material, din cauza asemanarii in ceea ce priveste aspectul exterior: culoare, desen, model, dimensiuni, ambalaj sau alte elemente;
- diferentele constatate in plus sau in minus se refera la aceeasi perioada de gestiune si la aceeasi gestiune.

Compensarea se face pentru cantitati egale intre plusurile si lipsurile constatate. Bunurile constatate lipsa la inventariere se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea contabila.

Inregistrarea minusurilor din gestiune, in situatia in care nu se pot efectua compensari cu plusurile de marfuri se efectueaza prin articolul contabil:

607 = 371 70.000
"Cheltuieli privind marfurile"(analitic distinct) "Marfuri"
sau daca este vorba de pierderi din calamitati,


6588 = 371 70.000
"Alte cheltuieli din exploatare" "Marfuri"

In cazul dvs., fiind vorba de o microintreprindere, neplatitoare de TVA, marfa lipsa nu face obiectul tratamentului fiscal privind impozitul pe profit si TVA.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Lipsa marfa microintreprindere. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 2.92 din 12 voturi
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti

  • Plafon micro 2023

    Intrebare: La 31.12.2022 societatea a depasit plafonul de 500.000 euro. Are angajati. Cand intra la plata impozitului pe profit? Incepand cu 01.01.2023 sau in decursul anului 2023 in momentul in care depaseste 500.000 euro?
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Calcul impozit pe profit

    Intrebare: O societate inmatriculata in 2016 care a fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor de la infiintare, neplatitoare de tva, trece la impozit pe profit incepand cu 01.01.2023. In martie 2023 asociatul decide sa...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016