Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi cu TVA de la neplatitor de TVA. Ce inregistrari contabile se fac?

27-Nov-2014
22651
In randurile de mai jos, analizam cazul unei societati platitoare de TVA care a achizitionat servicii web de instruire online in baza unui contract de prestari servicii incheiat in data de 01.03.2014, cu un pret de 100 ron lunar plus TVA. Furnizorului de servicii i s-a anulat codul in scopuri de TVA in data de 01.02.2014.

Pana la data de 01.11.2014 au fost primite 4 facturi cu TVA, din care 2 au fost achitate integral, iar contractul nu este reziliat. Desi Finantele au aprobat inregistrarea in scopuri de TVA a furnizorului, potrivit art. 153 alin 9 lit. b)-d) in data de 15.09.2014, pe site-ul Ministerului Finantelor nu apare nici in prezent modificata starea contribuabilului.

Vom vedea care sunt inregistrarile pe care trebuie sa le faca beneficiarul pentru facturile primite si platile efectuate.

Dat fiind ca ati dedus TVA de pe facturi emise de catre un contribuabil care nu avea cod de TVA si nici nu se afla in insolventa sau executare silita, veti ajusta acest TVA in favoarea statului (neavand de fapt dreptul sa il deduceti).

Art. 11, alin. (1^4) din Codul fiscal prevede:
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Angajare cetatean UE. Declaratii Un ONG urmeaza sa angajeze un intern, care este cetatean UE, dar nu este roman pe o perioada de 6 luni. Pentru angajare este necesar permis de sedere sau este suficient numarul de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Avans spre decontare Un salon de infrumusetare (SRL) are plati lunare cu numerar (sub 5000 lei), mai mari decat incasarile prin casa de marcat in numerar. Aceste plati sunt suportate de administrator...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Reconstructie cladire. Amortizare contabila si fiscala O societate detine o cladire achizitionata in 2024, utilizata pentru inchirierea catre terti. In cursul anului inceteaza activitatea de inchiriere si intra in lucrari de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligatia de raportare stocuri inSAF-T Am dori opinia dvs vis a vis de raportarea stocurilor in SAF-T un doua situatii: 1. Se va implementa un contract de manufacturing toll intre o companie romaneasca inregistrata in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit venit participare conferinta in Spania Societatea APPGREAT EU SRL are ca obiect de activitate realizarea de programe informatice la comanda clientilor din UE. Administratorul societatii participa la o conferinta de...citeste mai mult


"(1^4) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."

Practic, veti inregistra:

473 = 4426 suma TVA aferenta tuturor facturilor acceptate 24 * 4 = 96


Veti trece TVA a carui deducere a fost anulata la randul de Regularizari taxa dedusa din primul decont de TVA

Suma din 473 reprezinta de fapt TVA platit in mod necuvenit furnizorului de la care trebuie sa solicitati o factura de stornare a acestei sume, factura pe care o veti inregistra :

473 = 401 suma in minus - 96 lei

Iar aceasta factura va diminua si soldul de plata pe care il aveti fata de furnizor

mai aveti de platit 2 * 124 = 248 lei
factura se stornare diminueaza soldul cu 96 de lei
veti mai avea de platit 152 de lei (care impreuna cu 248 contravaloarea celor 2 facturi platite anterior fac 400 de lei, adica valoare din contract a serviciilor prestate pentru care furnizorul nu avea dreptul sa va ceara TVA).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016