Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi cu TVA de la neplatitor de TVA. Ce inregistrari contabile se fac?

27-Nov-2014
22363
In randurile de mai jos, analizam cazul unei societati platitoare de TVA care a achizitionat servicii web de instruire online in baza unui contract de prestari servicii incheiat in data de 01.03.2014, cu un pret de 100 ron lunar plus TVA. Furnizorului de servicii i s-a anulat codul in scopuri de TVA in data de 01.02.2014.

Pana la data de 01.11.2014 au fost primite 4 facturi cu TVA, din care 2 au fost achitate integral, iar contractul nu este reziliat. Desi Finantele au aprobat inregistrarea in scopuri de TVA a furnizorului, potrivit art. 153 alin 9 lit. b)-d) in data de 15.09.2014, pe site-ul Ministerului Finantelor nu apare nici in prezent modificata starea contribuabilului.

Vom vedea care sunt inregistrarile pe care trebuie sa le faca beneficiarul pentru facturile primite si platile efectuate.

Dat fiind ca ati dedus TVA de pe facturi emise de catre un contribuabil care nu avea cod de TVA si nici nu se afla in insolventa sau executare silita, veti ajusta acest TVA in favoarea statului (neavand de fapt dreptul sa il deduceti).

Art. 11, alin. (1^4) din Codul fiscal prevede:


"(1^4) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."

Practic, veti inregistra:

473 = 4426 suma TVA aferenta tuturor facturilor acceptate 24 * 4 = 96


Veti trece TVA a carui deducere a fost anulata la randul de Regularizari taxa dedusa din primul decont de TVA

Suma din 473 reprezinta de fapt TVA platit in mod necuvenit furnizorului de la care trebuie sa solicitati o factura de stornare a acestei sume, factura pe care o veti inregistra :

473 = 401 suma in minus - 96 lei

Iar aceasta factura va diminua si soldul de plata pe care il aveti fata de furnizor

mai aveti de platit 2 * 124 = 248 lei
factura se stornare diminueaza soldul cu 96 de lei
veti mai avea de platit 152 de lei (care impreuna cu 248 contravaloarea celor 2 facturi platite anterior fac 400 de lei, adica valoare din contract a serviciilor prestate pentru care furnizorul nu avea dreptul sa va ceara TVA).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016