
Raportul Special
realizat de specialisti

Din ianuarie 2022 este obligatorie utilizarea platformei SAF-T pentru anumite categorii de contribuabili. Termenele limita de raportare sunt diferite, insa firmele nu vor fi sanctionate daca nu depun D406 la timp. Pentru ca sistemul este nou si contribuabilii au nevoie de putin timp de acomodare, autoritatile acorda o perioada de gratie pentru primele raportari.
Contribuabilii/Platitorii beneficiaza de o perioada de gratie de:
-6 (sase) luni pentru prima raportare, respectiv cinci (cinci) luni pentru a doua raportare, 4 (patru) luni pentru a treia raportare, 3 (trei) luni pentru a patra raportare, 2 (doua) luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligatia de transmitere lunara a fisierului SAF-T;
-3 (trei) luni pentru prima raportare, pentru contribuabilii care au obligatia de transmitere trimestriala a fisierului SAF-T.
Perioada de gratie se calculeaza pornind de la ultima zi a perioadei de raportare pentru care aceasta se acorda, cand obligatia de transmitere devine efectiva pentru respectivul contribuabil.
Astfel, contribuabilii/platitorii nu sunt sanctionati contraventional, conform prevederilor art. 337^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, daca depun Declaratia informativa D406 valida in termenul maxim prevazut mai sus.
Termenele de transmitere de catre contribuabili/platitori a fisierului standard de control fiscal (SAF-T)
1. Declaratia informativa D406 se transmite in format electronic, data-limita de transmitere fiind:
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Data/Datele de la care categoriile de contribuabili/platitori sunt obligate sa transmita fisierul standard de control fiscal, precum si categoriile de contribuabili/platitori exceptate de la transmiterea fisierului standard de control
1. Obligatia de transmitere a fisierului standard de control fiscal prin intermediul Declaratiei informative D406 devine efectiva pentru fiecare categorie de contribuabili, astfel:
-pentru contribuabilii incadrati in categoria marilor contribuabili la data de 1 ianuarie 2022, care au facut parte din aceasta categorie si in anul 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 incepe de la data de 1 ianuarie 2022, care reprezinta data de referinta pentru mari contribuabili;
-pentru contribuabilii incadrati in categoria marilor contribuabili la data de 1 ianuarie 2022, care nu au facut parte din aceasta categorie in anul 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 incepe de la data de 1 iulie 2022, care reprezinta data de referinta pentru noii mari contribuabili;
-pentru contribuabilii incadrati in categoria contribuabili mijlocii la data de 31 decembrie 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 incepe de la data de 1 ianuarie 2023, care reprezinta data de referinta pentru contribuabilii mijlocii;
-pentru contribuabilii incadrati in categoria de contribuabili mici la data de 31 decembrie 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 incepe de la data de 1 ianuarie 2025, care reprezinta data de referinta pentru contribuabilii mici;
– pentru contribuabilii nou-inregistrati/incadrati dupa data de referinta pentru fiecare categorie in parte, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 incepe de la data efectiva a inregistrarii, prima depunere a Declaratiei informative D406 urmand sa se faca in ultima zi a lunii care urmeaza perioadei pentru care se face raportarea, ulterior datei de referinta pentru categoria in care au fost inregistrati/incadrati.
2. Contribuabilii care au fost incadrati intr-o categorie care avea obligatia depunerii Declaratiei informative D406, conform datelor de referinta, iar ulterior sunt incadrati intr-o categorie pentru care nu s-a implinit data de referinta pentru depunerea declaratiei continua sa raporteze fisierul standard de control prin depunerea de Declaratii informative D406
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
SAF-T in 2025. Ce perioada de gratie se aplica firmelor mici care depun D406 din 1 ianuarie 2025SAF-T. Inregistrarea facturilor cu TVA la incasareVineri, 31 mai, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteInspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzileCum evita expertii contabili erorile de interpretare in situatiile fiscale atipiceUltimele articole
Doua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorControl ANAF pe TVA: cum te pregatesti din timp si ce documente trebuie sa ai la indemanaPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiCrazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Cum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaArticole similare
Investeste in tine - programul prin care tinerii pot solicita imprumuturi cu dobanda suportata de la bugetul de stat, a fost LANSAT!SAF-T in 2024. Datele de la care categoriile de contribuabili sunt obligate sa transmita D40612 intrebari esentiale despre D406IMM-urile care activeaza in comertul cu ridicata sau cu amanuntul pot obtine garantii de stat prin Programul InnovationProiect ANAF: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406 (SAF-T)Ultimele articole
Raportare SAF-T. Reprezentantul fiscal al firmelor este obligat sa depuna D406?SAF-T D406: Cum se calculeaza PERIOADA DE GRATIE pentru luna ianuarie 2025SAF-T in 2025. Pentru D406 privind Activele NU se acorda PERIOADA DE GRATIESAF-T: D406 pentru luna decembrie 2024 trebuie depusa pana 31 ianuarie 2025SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025Sfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA