Cum te asiguri ca resursele umane din companie pot gestiona resursele logistice?
Echipa de resurse umane din companie este responsabila pentru gasirea persoanelor potrivite pentru desfasurarea activitatii. Aceasta inseamna ca acestia sunt, de asemenea, responsabili pentru gasirea personalului de management al lantului de aprovizionare. In al doilea rand, echipa de HR trebuie sa gaseasca liber profesionisti, lucratori contractuali si alte parti interesate externe care pot fi implicate in procesul de management al lantului de aprovizionare. Pentru a realiza acest lucru, managerul de resurse umane trebuie sa se asigure ca angajeaza persoana potrivita.
Charisma si HR - ce ar trebui sa stie despre managementul lantului de aprovizionare? Lantul de aprovizionare evolueaza continuu, dar singurul aspect care ii poate pune piedici este lipsa de profesionisti calificati care sa poata gestiona functionarea de la capat la altul al lantului de aprovizionare. Prin urmare, departamentul HR poate juca un rol pentru a gasi oameni care pot accesa si utiliza tehnologia Charisma in acest domeniu.
In urma cu un deceniu, tehnologia care a fost utilizata pentru managementul lantului de aprovizionare erau foi Excel sau o structura oarecum similara cu aceasta. Cu toate acestea, astazi este o lume diferita, iar lantul de aprovizionare este gestionat prin instrumente avansate care utilizeaza tehnologii sofisticate, cum ar fi algoritmi sau invatarea automata. Acesti algoritmi ajuta managerul lantului de aprovizionare sa inteleaga cerintele bazate pe linii de produse, regiuni de acces, furnizori, fabrici, modele de piata etc.
Aici, este de asemenea important de inteles ca s-a schimbat si metoda de colaborare. Anterior, cea mai mare parte a comunicarii a fost transmisa peste apel, cum ar fi intrebarea daca furnizorul doreste sa se angajeze la o anumita prognoza.
Acum, exista instrumente automate precum AI, invatarea automata,
Charisma, tehnologiile cloud, XML, serviciile web, etc.
Prin urmare, luand in considerare cererea pentru managementul lantului de aprovizionare, resursele umane trebuie sa includa oameni care stiu sa gestioneze aceasta structura cu o supraveghere minima.
Gestionarea resurselor logistice si recrutarea personalului datorita Charisma Este necesar sa intelegi ca departamentul de resurse umane al afacerii este direct sau indirect legat de lantul de aprovizionare. Atunci cand lantul de aprovizionare al organizatiei adopta managementul cloud sau orice alt software asociat, precum Charisma, este imperativ sa se antreneze forta de munca care va interactiona cu sistemul.
Inainte de orice schimbare care se face in lantul de aprovizionare, HR-ul trebuie sa se asigure ca angajatii existenti sunt bine echipati pentru a adopta aceasta schimbare.
In concluzie, managementul lantului de aprovizionare poate fi un departament diferit al afacerii, dar apartine de departamentul de resurse umane. De fapt, fiecare sector al afacerii este preocuparea echipei de resurse umane. Acest lucru se datoreaza faptului ca echipa HR trebuie sa angajeze acesti profesionisti si sa aiba grija de formarea, dezvoltarea si satisfactia lor. Deci, in acest sens, resursele umane sunt profund implicate in gestionarea lantului de aprovizionare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare cladire si teren
Intrebare: Societatea noastra este platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA, obiectul de activitatea fiind inchirierea de "Inchirierea si subinchirierea bunurilor proprii - 6820". In anul 2017 societatea a cumparat un imobil cu teren de la dezvoltator (in faza de rosu): imobil suprafata utila 120 mp, suprafata desfasurata 157 mp , P+1-valoarea 385.959 lei, teren 268 mp - valoarea de 68.342 lei. Regimul TVA aplicat de dezoltator la facturare a fost de "Taxare inversa". In perioada 2017-2019 s-au...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Acoperire pierderi contabile
Intrebare: Dupa inchiderea anului fiscal 2022 si depunerea bilantului situatia firmei este urmatoarea: - pierdere in an, cont 121: 60.000 lei - rezultatul reportat cont 117: 30.000 lei - alte rezerve cont 1068: 15.000 lei Se poate acoperi pierderea din anul incheiat (2022) din profitul anilor trecuti si din rezerve? Ce inregistrari contabile trebuie facute si in ce luna se fac?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratament fiscal TVA marfuri vandute unui client din Elvetia cu livrare in Germania
Intrebare: Trebuie sa facturam marfa in Elvetia, dar clientul doreste sa trimitem produsele in Germania. Factura se intocmeste pentru firma din Elvetia cu codul fiscal al firmei din Elvetia. Firma din Elvetia nu este inregistrata in scopuri de TVA in Germania sau in alta tara din UE. In aceste conditii, factura se intocmeste cu TVA si marfa se trimite in Germania? Sau se intocmeste fara tva considerand ca este o livrare intracomunitara , mai ales daca avem un VAT number de la firma din Germania (unde va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Scutire profit reinvestit panouri fotovoltaice
Intrebare: Societatea are obiectul principal de activitate: inchirieri si subinchirieri bunuri imobiliare 6820. In trimestrul al III-lea obtine profit din activitatea curenta si din instrainarea unui activ in suma de 1.000.000 lei. Societatea inchiriaza hale de productie si cladiri rezidentiale care sunt active ale societatii. Avand in vedere obiectul de activitate, poate realiza o investitie in panouri fotovoltaice sau in instalatii de incalzit cu tuburi radiante la aceste active: hale productie si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Inregistrare cu intarziere in scop de TVA
Intrebare: O societate a fost neplatitoare de TVA si a achizitionat bunuri si servicii din UE pe baza codului de TVA obtinut pentru tranzactii intracomunitare. Vechiul contabil nu a depus deconturile speciale de taxa (cod 301), nu a declarat si nu a fost achitata TVA datorata pentru achizitiile intracomunitare impozabile in Romania. A fost depasit plafonul de scutire prevazut la art. 310 alin.(1) din Codul fiscal in luna noiembrie 2022 si nu a fost solicitata inregistrarea in scopuri de TVA in termenul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Productie de film. Aspecte fiscale
Intrebare: Va rog sa ne oferiti perspectiva dvs asupra urmatoarei tranzactii. Societatea A (producatorul) produce un film cinematografic, cu o perioada de realizare a proiectului de 2 ani, folosind resurse financiare din investitia proprie. Pe masura ce proiectul se apropie de finalizare, societatea producatoare constata ca cheltuielile depasesc estimarile initiale si ca nu mai dispune de suficiente resurse pentru a finaliza proiectul. In acest context, societatea intentioneaza sa contracteze serviciile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE