Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii online

25-Sep-2025
277
D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii online
Cuprins

Incepand cu 19 septembrie 2025, contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online prin intermediul unui certificat digital beneficiaza de o procedura simplificata. Modificarile au fost introduse prin Ordinul ANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, care actualizeaza regulile privind inregistrarea si revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii online”.

Ce este d150

Formularului 150 «Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat» se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on-line a declarat?iilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza on-line, se listeaza si se depune impreuna cu documentele necesare (documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie, documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil) la sediul organului fiscal.

Ce este d151

In cazul in care revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii on-line” se solicita de titularul certificatului calificat, atunci acesta completeaza formularul 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line”.

Ce s-a schimbat

Pana acum, pentru aprobarea cererilor era nevoie ca titularul certificatului sa se prezinte fizic la ghiseu, cu o serie de documente justificative.

Odata cu intrarea in vigoare a noilor reguli:

- Formularul 150 („Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”) si Formularul 151 („Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online”) pot fi transmise exclusiv electronic, cu semnatura electronica calificata.

- Documentele justificative (imputernicire, acte care atesta calitatea reprezentantului) pot fi atasate in format electronic.

- Intreaga procedura se desfasoara online, iar raspunsurile ANAF (aprobarea sau respingerea cererii) se transmit pe e-mailul indicat de solicitant.

Singura exceptie o reprezinta situatiile in care formularele nu pot fi semnate electronic – caz in care contribuabilul sau imputernicitul se poate prezenta la sediul oricarui organ fiscal, depunand cererea si documentele aferente in format tiparit.

Cum functioneaza noua procedura

1. Inregistrarea certificatului digital
Contribuabilul sau reprezentantul sau completeaza si transmite online formularul 150, semnat electronic. In cazul imputernicirilor, acestea pot fi depuse tot in format electronic.

2. Verificarea de catre ANAF
Organul fiscal verifica datele si valabilitatea certificatului calificat, apeland la prestatorul de servicii de incredere care l-a emis.

3. Aprobarea sau respingerea cererii

- In situatia in care organul fiscal nu constata erori si datele sunt valide, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se aproba si se comunica acest fapt contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.

- In situatia in care organul fiscal constata erori sau datele din cerere nu se pot verifica sau nu corespund, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se respinge. Motivul respingerii este comunicat printr-un mesaj transmis contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.

4. Revocarea dreptului
Atunci cand un contribuabil doreste sa retraga dreptul acordat unui titular de certificat, acesta completeaza formularul 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online", transmis tot online, cu aceleasi reguli de semnatura si validare.

Asadar, prin aceasta modificare, ANAF elimina obligativitatea deplasarilor la ghiseu pentru formalitati ce tin de utilizarea certificatelor digitale. Practic, intregul proces devine digital, ceea ce reduce timpul de asteptare si sarcina administrativa pentru firme si persoane fizice.

Mai mult, ordinul abroga vechiul Ordin ANAF nr. 2520/2010, care stabilea reguli aplicabile doar contribuabililor mari si mijlocii. In prezent, noile dispozitii se aplica tuturor contribuabililor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile auto

    • In activitatea unei firme, gestionarea corecta a cheltuielilor auto este esentiala pentru optimizarea fiscala. Codul fiscal prevede conditii clare pentru ca aceste cheltuieli sa fie considerate deductibile integral. Dovada utilizarii exclusive in scop economic este esentiala, iar documentele justificative joaca un rol central. In acest context, un contribuabil se intreaba in ce conditii poate deduce 100% cheltuielile de intretinere auto din aceste facturi? Acesta face si mentiunea ca...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristic

    • Unele companii aleg un an fiscal diferit de cel calendaristic, insa pot decide ulterior sa revina la structura clasica, de la 1 ianuarie la 31 decembrie. In acest context, este important sa se respecte anumite proceduri si termene legale. In articolul de mai jos gasesti detalii despre pasii necesari pentru modificarea anului fiscal si ce presupune aceasta schimbare din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz. Societatea noastra are anul fiscal modificat, cuprins intre perioada 1...» citeste mai departe aici

  • D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii online

    • Incepand cu 19 septembrie 2025, contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online prin intermediul unui certificat digital beneficiaza de o procedura simplificata. Modificarile au fost introduse prin Ordinul ANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, care actualizeaza regulile privind inregistrarea si revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii online”.» citeste mai departe aici

  • Capitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU util

    • Capitalul social reprezinta un element esential in structura oricarei societati comerciale, reflectand contributia financiara initiala a asociatilor. Modificarile legislative recente propun actualizarea valorii acestuia in functie de cifra de afaceri, ca parte a unui demers mai amplu de eficientizare a mediului economic. Noile reglementari vizeaza consolidarea capitalizarii firmelor si responsabilizarea acestora in raport cu dimensiunea activitatii desfasurate. Avem acest caz. Suntem un SRL ce...» citeste mai departe aici

  • Bolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport Bolt

    • In cazul activitatii desfasurate prin platforma Bolt, este esential sa fie inteles corect tratamentul fiscal aplicabil veniturilor si comisioanelor. Raportarile lunare primite de la Bolt includ diverse tipuri de venituri si retineri care trebuie analizate distinct din punct de vedere contabil si fiscal. Desi raportul poate constitui document justificativ, in anumite cazuri este necesara sustinerea cu documente suplimentare. In plus, tratamentul TVA, impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016