Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De la finalul lunii noiembrie 2021 contribuabilii pot accesa CHAT - un nou serviciu electronic al ANAF

18-Nov-2021
3121
De la finalul lunii noiembrie 2021 contribuabilii pot accesa CHAT - un nou serviciu electronic al ANAF

Agentia Nationala de Administrare Fiscala lanseaza CHAT, un nou serviciu electronic disponibil pe www.anaf.ro, incepand cu data de 22.11.2021.

Acest serviciu se afla in faza de testare pana la sfarsitul anului si poate fi accesat la urmatorul link: 

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/contact/call_center

Prin intermediul serviciului de CHAT contribuabilii pot beneficia de asistenta în vederea accesarii serviciilor disponibile pe portalul institutional. In situatia in care contribuabilii doresc alte informatii decat cele cu privire la serviciile disponibile pe portalul ANAF, acestia sunt rugati sa apeleze la celelalte modalitati de acordare a asistentei, cum ar fi Call Center ANAF. 

Viziunea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este aceea de a deveni o administratie inovatoare si eficienta, capabila sa raspunda provocarilor mediului extern, care sa ofere servicii noi si adaptate diferitelor categorii de contribuabili si care sa faciliteze conformarea fiscala voluntara.

Reamintim ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ofera contribuabililor si alte servicii electronice accesibile permanent, ce nu implica deplasarea la sediul administratiei fiscale, si anume:

1. Spatiul Privat Virtual (SPV) - ofera utilizatorilor sai (contribuabili persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:

- informatii cu privire la obligatiile fiscale;


- posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente;
- posibilitatea depunerii declaratiilor fiscale
- plata obligatiilor fiscale
- informatii cu privire la contributiile sociale;
- acces si la alte servicii electronice

Inregistrarea in serviciul "Spatiul Privat Virtual" se face de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, la sectiunea „Servicii Online” - „inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual”;

2. Depunere declaratii on-line este un serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, care poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat cu mentiunea ca certificatul poate fi folosit pentru transmiterea mai multor declaratii.

Formularele electronice pot fi descarcate de pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Servicii Online / Declaratii electronice;

3. Ghiduri curente - au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor. Acestea sunt orientate pe grupuri tinta, fiind disponibile pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili / Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente si alte materiale informative;

4. Serviciul de programari online destinat contribuabililor care doresc sa se programeze la unitatile fiscale din cadrul ANAF pentru aspecte ce nu necesita timp indelungat de solutionare,timpul alocat fiecarei programari fiind de maximum 30 de minute; serviciul este disponibil pe siteul www.anaf.ro, sectiunea Servicii Online / Programari online.

5. Asistenta prin e-mail este un serviciu prin care contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale. Serviciul este disponibil accesand sectiunea ‘’Formular de contact‘’ de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro;

6. Serviciul central de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center - 031.403.91.60 - prin care se pot obtine telefonic informatii cu privire la aplicarea legislatiei fiscale dar si pentru suport tehnic in domeniul IT;

7. Buletinul informativ fiscal cuprinde informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara. Acest serviciu este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili / Legislatie / Buletin legislativ fiscal ;

8. Servicii web:

- Serviciu web pentru obtinerea informatiilor publice din situatiile financiare/raportarile contabile anuale aferente agentilor economici;
- Serviciu web sincron si asincron pentru consultarea registrului persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, a registrului persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, a registrului care aplica plata defalcata a TVA si a registrului contribuabililor inactivi/reactivati;
- Serviciu web sincron pentru consultarea registrului agricultorilor care aplica regimul special;
- Serviciu web sincron pentru consultarea registrului entitatilor/unitatilor de cult;
- Servicii web pentru accesarea functionalitatilor oferite de SPV.

Sursa:ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016