
Raportul Special
realizat de specialisti
Firmele de leasing reprezinta mari oportunitati pentru antreprenorii de pretutindeni, fiind o solutie viabila in cazul celor care nu dispun de fonduri necesare pentru achizitia unui autoturism, unui echipament sau a oricarui alt bun de mare valoare.
Cu toate acestea, uneori, sansa pe care creditorii o ofera micilor intreprinzatori nu este valorificata doar de cei bine intentionati. Exista mii de cazuri in care debitorii, persoane fizice sau juridice care au semnat un contract de leasing, au incetat sa plateasca ratele si s-au facut nevazuti, lasand companiile de leasing cu pagube de proportii.
Dar, ce puteti face in cazul acesta, in calitate de antreprenor care ofera astfel de servicii? Cine va poate ajuta si ce documente va pot salva in aceste situatii? Toate raspunsurile le puteti gasi in acest material, pe care l-am realizat cu sprijinul uneia dintre firmele cu renume, specializata in recuperarile de bunuri de pe intreg teritoriul Romaniei.
Asadar, fara a mai sta pe ganduri, iata ce sfaturi au partenerii nostri pentru tine:
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Asigurati-va ca minimizati sansele ca acel client sa ajunga in imposibilitate de plata, si nu va temeti sa refuzati orice persoana juridica sau fizica, daca isi doreste sa va devina client, insa nu indeplineste conditiile. Toate actiunile de recuperare, impreunate, vor insemna o cheltuiala mult mai mare fata de profitul pe care l-ati putea face cu un client in plus, daca acesta prezinta un grad de risc ridicat.
Sfatul #2: Actionati imediat ce legea va permite
Atunci cand semnati un contract de leasing, clientul se obliga sa plateasca ratele lunare convenite si toate celelalte costuri legate de finantare.
Legea prevede o perioada de 3 luni de neplata a ratei, fara deposedarea de bunul inchiriat in regim de leasing, timp in care clientul poate gasi diverse variante, daca nu mai poate plati sumele aferente:
• poate gasi o alta persoana careia sa ii predea leasing-ul.
• poate discuta direct cu firma dumneavoastra, pentru rezilierea contractului, fapt pentru care va plati taxe aditionale, conform contractului de leasing.
• poate incerca sa gaseasca o varianta de a-si duce pana la capat obligatiile.
Insa, daca clientul dumneavoastra nu ia niciuna dintre aceste masuri, ba mai mult, nu raspunde la telefon si este de negasit, este necesar sa incepeti imediat demersurile de recuperare a bunului.
Cu cat prelungiti mai mult aceasta perioada, cu atat oferiti mai mult timp persoanei respective sa isi indeplineasca scopurile neortodoxe.
Cea mai simpla varianta este sa va adresati unei firme specializate in recuperarile de bunuri. Ei se vor ocupa mai departe de identificarea si localizarea bunului, vor incerca sa recupereze pe cale amiabila bunul dumneavoastra, insa va vor reprezenta si in instanta, daca va fi cazul.
Desigur, puteti incerca si dumneavoastra pe cont propriu sa realizati acesti pasi, insa o firma specializata in recuperari are cateva avantaje care s-ar putea transpune intr-o rata mai ridicata de succes:
• recuperatorii au fost antrenati pentru a negocia cu debitorii si pentru a urmari firul intamplarilor, pentru a localiza bunul.
• agentia de recuperari are relatii deja stabilite cu organismele nationale si internationale de monitorizare(MAI, Interpol, etc.).
• firmele profesioniste au in componenta lor avocati care va pot reprezenta pe intreg teritoriul Romaniei, atunci cand cazul presupune prezentarea in instanta pentru recuperarea bunului.
Avand toate aceste avantaje, este clar de ce externalizarea acestor proceduri inseamna mai putin timp pierdut pentru dumneavoastra si mai putini bani investiti in investigatii fara sens. Dupa sutele de bunuri recuperate, o agentie profesionista stie deja unde sa caute si cum sa puna problema in discutiile cu debitorul.
Concluzie
Exista cu siguranta o oportunitate de business in inchirierea de bunuri, in regim leasing, catre persoane fizice sau juridice. Cu toate acestea, aceasta oportunitate vine la pachet cu riscuri care trebuie minimizate la maximum – prin luarea masurilor de precautie corespunzatoare si actionarea imediata, in cazul in care sesizati o neregula in colaborarea cu clientul.
Pentru ca aceste cazuri sunt dese si provoaca prejudicii de ordinul zecilor de mii de euro, contractarea serviciilor profesioniste de recuperari bunuri inseamna mai putine pierderi pentru afacerea dumneavoastra.
Asadar, daca va aflati in situatia de a nu putea recupera un bun de mare valoare inchiriat, contactarea unei agentii specializate in recuperari este varianta cea mai eficienta din punct de vedere al timpului si al fondurilor investite.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Calendar ANAF 2023: Pana pe 25 august contribuabilii trebuie sa depuna 8 declaratii importanteAmortizarea fiscala a mijloacelor de transport din categoria M1Completare bilant si solduri cu minus in balanta. Cum procedam cu LEASINGurile financiare?Deductibilitatea cheltuielilor conform OUG nr. 24 din 2012Joi, 25 august, se implineste termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleUltimele articole
LEASING financiar, autoturism cu utilizare mixta. MONOGRAFIE contabilaLEASING financiar autoturism. Cheltuiala cu amortizarea este deductibila integral?LEASING financiar, achizitie auto. La ce data se inregistreaza datoria in contabilitate?Mijloace fixe. Poti modifica durata de utilizare a mijloacelor fixe?Deductibilitate cheltuieli. Costurile cu achizitia unei masini in LEASING financiar sunt sau nu deductibileSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA