Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din 1 iunie 2023 a intrat in vigoare scutirea de impozit pe veniturile din salarii pentru angajatii care creeaza programe pe calculator

08-Iun-2023
9470
Din 1 iunie 2023 a intrat in vigoare scutirea de impozit pe veniturile din salarii pentru angajatii care creeaza programe pe calculator

Fiscul anunta, printr-un comunicat de presa, ca 1 iunie 2023 este data intrarii in vigoare a scutirii de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru angajatii care creeaza programe pe calculator.

Angajatii operatorilor economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) posturile pe care sunt angajati corespund celor din lista care cuprinde ocupatiile si activitatile prevazute la sectiunile 1 si 2 din anexa;

b) postul face parte dintr-un compartiment care are ca obiect de activitate cel putin unul dintre urmatoarele domenii, evidentiat in organigrama angajatorului:tehnologia informatiei si a comunicatiilor,inteligenta artificial si tehnologii digitale emergente, administrare fiscal in format electronic, baze de date,servicii de e-guvernare si transformare digitala; (s-a exclus sintagma ”compartiment specializat de informatica”)

c) detin o diploma de licenta obtinuta in urma finalizarii unei forme de invatamant superior de lunga sau de scurta durata sau in urma finalizarii ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata, sau detin o diploma de bacalaureat si urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate si presteaza efectiv una dintre activitatile prevazute in anexa;

d) angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice venituri din activitatea de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii;

e) veniturile anuale prevazute la lit. d) au o valoare care reprezinta cel putin echivalentul in lei a 10.000 euro (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe venit.

De aceste prevederi beneficiaza si:

-angajatii ale caror diplome sunt echivalente sau recunoscute, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei,

-angajatii ale caror diplome sunt echivalate sau recunoscute, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei, cu diploma de bacalaureat si care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate.

Angajatii din institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct.30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din institutiile publice locale, astfel cum sunt definite la art.2 alin.(1) pct. 39 din Legea 273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile ulterioare, pentru perioada in care desfasoara activitati de creare de programe pentru calculator, potrivit competentelor si atributiilor specifice prevazute in fisa postului sau in orice alt act juridic care stabileste atributiile de serviciu ale angajatului, beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 2 din Legea nr. 227/2015privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulative conditiile din prezentul articol, precum si cele prevazute la art. 1 alin. (1) lit,b) si c).

Activitatea de creare de programe pentru calculator, in sensul prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se refera la prestarea efectiva a cel putin uneia dintre activitatile de creare de programe pentru calculator, corespunzatoare ocupatiilor specifice prevazute in anexa, dupa caz, corespunzatoare activitatilor prevazute in anexa si individualizate in fisa postului sau in oricare alt act juridic care stabileste atributiile de serviciu.

Scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru angajatii se aplica pe intreaga perioada in care acestia desfasoara efectiv activitatea de creare de programe pentru calculator.

In situatia in care activitatea de creare de programe pentru calculator se desfasoara efectiv pentru o fractie din luna, scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor se aplica pentru intregul venit din salarii si asimilat salariilor realizat in luna respectiva.

Acordarea scutirii de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor

constituie responsabilitatea angajatorului/platitorului de venituri, respectiv a conducatorului institutiei publice.

Baza legala: Ordinul comun MCID/ME/MMSS/MF nr. 20.463/3.964/967/1.415/2023 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator publicata in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 370/02.05.2023


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici