Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Emitere bon fiscal. 7 schimbari importante introduse prin OUG 69/2024

27-Iun-2024
2881
Emitere bon fiscal. 7 schimbari importante introduse prin OUG 69/2024

Prin OUG 69/2024 au fost aduse mai multe modificari asupra OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Emitere bon fiscal – modificari aduse prin OUG 69/2024

1. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si avea urmatorul cuprins:
(2) Bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) trebuie sa contina pe langa elementele definite la alin. (1) si urmatoarele elemente: unitatea de masura, codul de identificare fiscala al beneficiarului, la cererea acestuia, precum si numarul de identificare al bonului.

2. La articolul 4, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (21), cu urmatorul cuprins:
(21) Data si ora emiterii bonului fiscal, numarul de identificare al bonului fiscal, precum si seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) se tiparesc pe bonul fiscal si sub forma de cod QR.

3. La articolul 4, alineatul (7) se modifica si avea urmatorul cuprins:
(7) Raportul fiscal de inchidere zilnica emis de aparatul de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) trebuie sa contina pe langa datele definite la alin. (6) si urmatoarele date: numarul de bonuri fiscale care au inscris codul de identificare fiscala al beneficiarului, valoarea totala a acestora, total taxa pe valoarea adaugata aferenta, identificatorul jurnalului electronic, numarul si valoarea reducerilor, anularilor, sume de serviciu, precum si sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plata utilizat. Sumele de serviciu reprezinta sumele de bani utilizate pentru plata restului catre client, puse la dispozitia operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la inceputul fiecarei zile de lucru. Acestea se regasesc in soldul contului de casa si, de asemenea, in soldul de la sfarsitul zilei de lucru.

4. La articolul 10, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

f) emiterea bonului fiscal continand date eronate, altele decat cele prevazute la lit. c), sau fara ca acesta sa contina toate datele prevazute la art. 4 alin. (1), (2) si (21);.

5. Art. VI. — (1) Prin derogare de la dispozitiile art. 4 alin. (21) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile din prezenta ordonanta de urgenta, in cazul modelelor de aparate de marcat electronice fiscale pentru care, in urma testarii la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica — ICI Bucuresti se constata ca din punct de vedere tehnic nu este posibila tiparirea sub forma de cod QR a datei si orei emiterii bonului fiscal, a numarului de identificare al bonului fiscal, precum si a seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii acestor aparate de marcat electronice fiscale au obligatia de a se conforma prevederilor art. 4 alin. (21) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile din prezenta ordonanta de urgenta, in termen de maximum doi ani de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

6. Art. VI. -(2) In urma testarii, Institutul National de Cercetare — Dezvoltare in Informatica — ICI Bucuresti elibereaza, daca este cazul, distribuitorilor autorizati un document din care rezulta ca modelul testat nu indeplineste conditiile tehnice pentru tiparirea pe bonul fiscal sub forma de cod QR a informatiilor prevazute la art. 4 alin. (21) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile din prezenta ordonanta de urgenta, si emite avizul tehnic sau suplimentul de aviz tehnic, dupa caz, daca modelul testat indeplineste celelalte conditii prevazute de lege.

7. Art. VII. — In termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor modifica si completeaza in mod corespunzator prevederile normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Reamintim ca OUG 69/2024 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul gestionarii si implementarii sistemului national privind factura electroni- ca RO e-Factura si al aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si pentru alte masuri fiscale, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 582 din 21.06.2024.

Modificarile intra in vigoare incepand cu data de 21 iunie 2024!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016