
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Finantelor (MF) initiaza o procedura de consultare a pietei, in vederea achizitionarii unei solutii informatice pentru administrarea contribuabililor persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica - „Servicii fiscale eficiente pentru administratie si cetateni – SFERA". Noul proiect prevede servicii fiscale imbunatatite pentru administratie si cetateni.
In acest context, autoritatea contractanta informeaza operatorii economici cu privire la urmatoarele:
1. Adresa de internet unde sunt publicate informatiile cu privire la procesul de consultare a pietei: https://mfinante.gov.ro/ro/transparenta/achizitii-publice;
2. Date de contact :
Propunerile pot fi transmise prin email folosind urmatoarele date de contact : Persoana de contact: Anca CREtU - Consilier achizitii publice superior E-mail: anca-gabriela.cretu@mfinante.gov.ro Telefon: 021.226.24.91
3. Descrierea necesitatilor obiective si constrangerilor de natura tehnica, financiara si/sau contractuala ce caracterizeaza nevoia autoritatii contractante in raport cu care se organizeaza respectiva consultare:
A se vedea in primul rand caietul de sarcini anexat prezentului anunt.
Scopul contractului este de a imbunatati interactiunea cu cetatenii a entitatilor si autoritatilor cu atributii de administrare fiscala aflate in subordinea Ministerului Finantelor (MF), respectiv imbunatatirea eficientei interne a acestor institutii prin actualizarea sistemelor informatice de administrare fiscala a contribuabililor persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica si asigurarea interoperabilitatii acestora cu sistemele informatice ale institutiilor statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor/taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat. Totodata, isi propune modernizarea sistemelor informatice utilizate de MF pentru gestionarea declaratiilor fiscale depuse de contribuabili, pentru evidenta si gestionarea eficienta a creantelor fiscale si bugetare cuvenite bugetului general consolidat.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Necesitatea implementarii acestuia a fost fundamentata si aprobata in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) aprobat de Comisia Europeana in luna septembrie 2021.
De asemenea, el se afla in concordanta cu Strategia pentru Consolidarea Administratiei Publice intrucat contribuie la simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor si mediului de afaceri.Rezultatul final va consta intr-un sistem informatic integrat, ce deserveste cetatenii si mediul de afaceri prin furnizarea de servicii publice folosind mediul online, respectiv furnizarea in timp real a rapoartelor si informatiilor necesare managementului MF pentru luarea deciziilor operative.
Solutia informatica propusa in cadrul contractului trebuie proiectata, dezvoltata, livrata, instalata, testata si pusa in functiune ca un sistem la cheie, complet integrat, scalabil, deschis, extensibil, flexibil, cu atribute inalte de securitate si disponibilitate, interoperabila cu sistemele informatice interne ale MF/ANAF si ale altor institutii guvernamentale.
Aplicatia software va fi complexa, modulara, dezvoltata si implementata in conformitate cu principiile arhitecturii SOA si ale cadrului national de interoperabilitate.
3.1 Obiectivul general la care contribuie furnizarea produselor:
Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea interactiunii cu cetatenii a entitatilor si autoritatilor cu atributii de administrare fiscala aflate in subordinea Ministerului Finantelor (MF), respectiv imbunatatirea eficientei interne a acestor institutii prin actualizarea sistemelor informatice de administrare fiscala a contribuabililor persoanelor juridice si alte entitati fara personalitate juridica (SACF, DECIMP, VECTOR, SERADN, SERADA, NOES) si asigurarea interoperabilitatii acestora cu sistemele informatice ale institutiilor statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor/taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat.
Pentru a-si spori calitatea si a diversifica serviciile oferite de institutie, proiectul raspunde necesitatii indeplinirii unui set de valori fundamentale care definesc intreaga institutie si reprezinta repere pentru initiativele permanente de dezvoltare:
-servicii publice oferite mediului de afaceri (G2B - Government to Business) si cetatenilor (G2C- Governemnt to citizen) de nivel calitativ inalt, in conformitate cu practicile europene prin oferirea de servicii online in colaborarea cu institutiile statului si prin asigurarea transparentei actelor decizionale privind concurenta de piata;
-servicii publice oferite institutiilor publice (G2G - Government to Government), cu valoare adaugata, in scopul orientarii catre utilizator prin eficientizarea activitatii si reducerea timpului de raspuns in comunicarea interinstitutionala;
-rol crescut al MF ca mediu colaborativ interinstitutional prin asigurarea transparentei in luarea deciziilor;
-nivel ridicat de interoperabilitate prin asigurarea transferului de date in timp real, prin asigurarea corectitudinii datelor schimbate intre institutii;
-eficienta utilizarii fondurilor publice, pe de o parte prin managementul eficient al resurselor umane, materiale si financiare, pe de alta parte prin utilizarea parghiilor de control si monitorizare interna.
3.2 Obiectivele specifice la care contribuie furnizarea produselor:
-Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice oferite de MF prin structurarea si informatizarea procedurilor de comunicare, atat intrainstitutionale, cat si interinstitutionale - vor fi furnizate servicii publice online catre cetateni, mediul de afaceri si administratia publica, prelucrate rapid si eficient prin sistemul informatic si noua baza de date consolidata;
-Accesibilitatea serviciilor publice oferite de MF prin utilizarea mijloacelor electronice performante - va fi eficientizata comunicarea inter-institutionala intre institutiile publice cu care colaboreaza MF utilizand mijloace specifice TIC in scopul incurajarii competitivitatii economice si promovarii interactiunii dintre actorii-cheie;
-Eficientizarea activitatii interne a MF prin automatizarea proceselor de lucru si acces in mod operativ la toate informatiile necesare desfasurarii activitatii, atat din sistemele interne, cat si din surse externe de date; Actualizarea tehnologica a sistemelor informatice de administrare fiscala a persoanelor juridice in scopul uniformizarii informatiilor fiscale;
-Cresterea interoperabilitatii. Asigurarea interoperabilitatii cu sistemele informatice ale institutiilor statului care detin si pot furniza informatii utile in activitatea de colectare a impozitelor/taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat.
-Formarea si instruirea personalului care va administra si folosi noul sistem informatic creat.
4. Aspectele supuse consultarii:
- obtinerea de informatii / recomandari cat mai relevante cu privire la cerintele minime din caietul de sarcini in vederea imbunatatirii acestora si la potentialele solutii tehnice pentru satisfacerea nevoii autoritatii contractante;
- definirea si dimensionarea infrastructurii hardware si software;
- descrierea generala a solutiei ;
- descrierea serviciilor si estimarea efortului alocat detaliat pe activitati;
- identificarea unor eventuale cerinte restrictive ;
- identificarea inconsistentelor privind : integrarea componentelor platformei; serviciile solicitate; procesul de acceptanta; termene de prestare; estimare bugetara;
-obtinerea de informatii referitoare la valoarea estimata a achizitiei. In acest sens autoritatea contractanta solicita o estimare a bugetului aferent proiectului (cantitate si pret), detaliat pe produse si servicii si pune la dispozitia operatorilor economici interesati un formular de propunere indicativa de pret in vederea completarii;
-orice alte elemente care pot conduce la elaborarea unui caiet de sarcini cat mai complet si implicit la succesul proiectului.
5. Descrierea modalitatii de desfasurare a consultarii, respectiv modul in care se va realiza interactiunea cu operatorii economici ce raspund la invitatia autoritatii contractante:
Corespondenta, respectiv transmiterea opiniilor, sugestiilor sau a recomandarilor si a altor informatii cu privire la subiectul consultarii pietei se va derula prin mesagerie electronica folosind exclusiv datele de contact de la punctul 2.
Interesul participantilor de a stabili contacte directe cu autoritatea contractanta, pentru lamurirea unor aspecte de natura tehnica, va fi exprimat prin mesagerie electronica folosind exclusiv datele de contact de la punctul 2.
In cazul in care se constata ca sunt necesare intalniri comune/individuale, acestea vor fi stabilite prin informarea transparenta a tuturor potentialilor ofertanti.
In situatia in care ofertantii doresc ca unele informatii confidentiale sau care sunt considerate drepturi de proprietate intelectuala sa nu fie puse la dispozitia tuturor participantilor la consultare, MF va respecta aceasta solicitare cu mentiunea ca vor fi informati toti participantii la consultare cu privire la acest aspect. Participantii vor specifica in mod expres acele aspecte sau informatii pe care le considera sensibile si nu doresc sa fie utilizate fara acordul lor.
Orice sugestii/critici aduse caietului de sarcini nu pot fi declarate confidentiale de catre participantii la consultarea de piata.
6. Termenul pana la care se transmit propunerile operatorilor economici interesati in cadrul procesului de consultare: 28.02.2023
7. Termenul pana la care se desfasoara procesul de consultare: 14.03.2023 Sursa: MFP
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!Proiectul cu procedura privind split TVA si conditiile de aprobare a transferului din contul de TVA a fost publicatCerinte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale, conform Ordinului 4268/2022Contribuabilii care nu depun fisierul de control fiscal vor fi sanctionati cu 5.000 lei din luna aprilie 2022Acordarea de imprumuturi in afara creditului bancar intre persoane fizice si juridiceUltimele articole
Cum sa iti conectezi telefonul la televizor? 6 sfaturi utileMijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?Cum va arata pachetul 2 de masuri fiscaleCat timp ai sa inmatriculezi o masina dupa cumparare? Afla ce risti daca intarziiImpozitul pe constructii se declara in D100. Ai bifat si D700?Articole similare
Digitalizare ANAF: 4 mari proiecte vor fi implementate pentru modernizarea fisculuiSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA