Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul isi va asuma in Parlament doar analiza OUG 50, nu angajamentul de a revizui actul

09-Sep-2010
3067
Guvernul isi va asuma in Parlament doar angajamentul de a analiza ordonanta privind contractele de credit ale consumatorilor, care indica modul de calcul al ratelor la creditele cu dobanzi variabile, si nu de a revizui actul, modificare care va fi operata prin traducerea in romana a scrisorii FMI.

Scrisoarea suplimentara la acordul cu Fondul Monetar International, redactata in limba engleza, prevede angajamentul Guvernului de a revizui ordonanta privind conctractele de credit ale consumatorilor, astfel incat sa fie asigurata legislatia europeana, in special in ceea ce priveste non-retroactivitatea.

Surse guvernamentale au declarat insa agentiei MEDIAFAX ca traducerea oficiala in limba romana a scrisorii FMI va fi transmisa Parlamentului intr-o forma in care Guvernul isi asuma doar analizarea acestei ordonante si nu in mod obligatoriu revizuirea actului normativ.

"Traducerea oficiala in limba romana a scrisorii va stipula doar ca Guvernul va analiza aceasta ordonanta, nu ca o va revizui obligatoriu", au aratat sursele.
Senatul a aprobat, miercuri, fara niciun amendament, legea de adoptare a OUG 50/2010 privind creditele populatiei, decizia fiind luata cu 66 de voturi pentru si o abtinere.

Aplicarea OUG 50/2010 a declansat ample dispute la nivelul sistemului bancar, atat din cauza nemultumirilor bancherilor si clientilor, cat si a anumitor puncte neclare din legislatie.

Una dintre problemele ridicate insistent de bancheri o reprezinta modul de calcul a ratelor la creditele cu dobanzi variabile, care potrivit OUG 50 trebuie sa aiba ca referinta exclusiv indicii EURIBOR/LIBOR/ROBOR la care se adauga o rata fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.

Potrivit presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, Constantin Cerbulescu, bancile pot sa mentina actualele rate la creditele cu dobanzi variabile doar daca au acceptul clientilor, care pot raspunde in termen de 15 zile de la primirea notificarii.

Bancherii sustin ca, in cazul inlocuirii ratelor de referinta practicate de banci cu indicii EURIBOR/ LIBOR/EURIBOR fara posibilitatea de a modifica marjele fixe, ARB a calculat pierderi la nivel de sistem de pana la 900 de milioane de euro.

Surse bancare au declarat, marti, agentiei MEDIAFAX, ca fostul ministru al Economiei, Adriean Videanu, a promis bancherilor, vineri - ultima zi de mandat, ca OUG 50 privind contractele de credit ale consumatorilor va fi modificata, cel putin in ceea ce priveste calculul dobanzilor la creditele cu rate variabile.

Scrisoarea suplimentara la acordul cu FMI a fost aprobata, miercuri, de Guvern, iar ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, intrebat daca documentul mai include angajamentul de a modifica OUG 50/2010 privind creditele populatiei, a declarat agentiei MEDIAFAX doar ca scrisoarea a fost aprobata de Guvern fara nicio modificare fata de forma trimisa de Fond si va fi data publicitatii dupa ce va fi semnata.

Bancherii au avut luni o intrevedere cu presedintele PSD, Victor Ponta, presedintele PC, Daniel Constantin, si presedintele fondator al PC, Dan Voiculescu.
Constantin a declarat dupa intalnire ca bancherii au transmis reprezentantilor PC si PSD ca ordonanta 50 aduce populatiei un castig doar pe termen scurt, dar poate reprezenta costuri suplimentare pe termen mediu si lung, astfel ca actul normativ va aduce voturi doar actualilor guvernanti. Sursa: MEDIAFAX

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici