Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HG 633/2015 privind modificarea HG 34/2009: organizarea si functionarea MFP si modificarea HG 520/2013 privind functionarea ANAF

27-Aug-2015
2733

Regasiti mai jos Hotararea Guvernului nr. 633/2015 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 645 din 25 august 2015.

Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 174/2015, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), literele a) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, audit public intern, domenii reglementate specific;..................................................................................................
o) de coordonare si reglementare a controlului financiar preventiv cu privire la utilizarea fondurilor publice si administrarea patrimoniului public."

2. La articolul 2 alineatul (2), litera u) se abroga.

3. La articolul 2 alineatul (2), dupa litera x) se introduce o noua litera, litera y), cu urmatorul cuprins:
"y) de elaborare, de promovare si de implementare a politicii in domeniul achizitiilor publice, de stabilire si implementare a sistemului de verificare si control al aplicarii unitare a dispozitiilor legale si procedurale in domeniul achizitiilor publice, precum si de monitorizare a functionarii eficiente a sistemului de achizitii publice, exercitate prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice;".

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 42 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"42. asigura actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 91 se abroga.

6. La articolul 3 alineatul (1), punctele 99 si 100 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"99. elaboreaza raportul anual privind activitatea de control financiar preventiv la nivelul institutiilor publice la care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului oricarui fond special;
100. reglementeaza domeniul auditului public intern;".

7. La articolul 3 alineatul (1), punctul 101 se abroga.

8. La articolul 3 alineatul (1), punctul 103 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"103. coordoneaza sistemul de pregatire profesionala a persoanelor desemnate sa efectueze controlul financiar preventiv."

9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 123 se introduce un nou punct, punctul 124, cu urmatorul cuprins:
"124. coordoneaza metodologic activitatea de asistenta furnizata contribuabililor de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile subordonate pentru domeniul contabilitatii operatorilor economici."

10. La articolul 5, litera k) se abroga.

11. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.455, exclusiv demnitarii."

12. La articolul 10, dupa alineatul (10) se introduc doua noi alineate, alineatele (101) si (102), cu urmatorul cuprins:
"(101) Colegiul consultativ este format din persoane care au ocupat functia de prim-ministru al Romaniei, functia de ministru al finantelor publice sau alti specialisti in domeniul finantelor publice.
(102) Colegiul consultativ se intruneste trimestrial."

13. La articolul 10, alineatele (12)-(14) se abroga.

14. La articolul 13, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) In subordinea Ministerului Finantelor Publice se organizeaza si functioneaza Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, institutie publica cu personalitate juridica, finantata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice."

15. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. II. - Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 473 din 30 iulie 2013, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 7 litera A, punctul 30 va avea urmatorul cuprins:
"30. aplica impreuna cu structurile subordonate, conform competentelor stabilite de lege, legislatia in domeniul: trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, inspectie economico-financiara;".

2. La articolul 9, alineatul (6) va avea urmatorul cuprins:
"(6) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei si directiile generale regionale ale finantelor publice este de 26.949, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."

3. La articolul 25, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, inspectie economico-financiara din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, mobilitatea pentru eficientizarea activitatii se dispune cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice in cazul prevazut la alin. (2) lit. a), respectiv cu avizul conform al Ministerului Finantelor Publice in cazul prevazut la alin. (2) lit. b). Avizul consultativ, respectiv avizul conform pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica poate fi acordat de directorul executiv trezorerie sau de trezorierul sef, daca prin fisele de post ale acestora se stabilesc atributii in acest sens."

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici

Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb

Bucuresti, 28 iulie 2015.
Nr. 633.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici