Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia operatorilor economici!Termene limita pentru conectarea caselor de marcat la ANAF (Proiect de Ordin)

29-Mar-2021
4969

ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin privind aprobarea procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Prin actul normativ se aproba procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumit in continuare sistem informatic, prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul ordin. 

Obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala revine operatorilor economici prevazuti la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Lunar, Agentia Nationala de Administrare Fiscala transmite catre operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului ”Spatiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfunctionalitati privind fisierele transmise de la aparatele de marcat electronice fiscale catre sistemul informatic. 

Conectarea prevazuta la art. 1 se realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 31.03.2021, cu respectarea urmatoarelor termene: 

a) pana la data de 30.06.2021 operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili; 
b) pana la data de 30.11.2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si 
mici. 


c) operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal. 

Prin exceptie de la prevederile alin. (1), operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice au obligatia completarii si transmiterii declaratiei prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin cu respectarea urmatoarelor termene: 

a) operatorii economici prevazuti la alin. (1) lit a), pâna la data de 30.06.2021. 
b) operatorii economici prevazuti la alin. (1) lit b), pâna la data de 30.11.2021. 
c) operatorii economici prevazuti la alin. (1) lit c), in termen de 2 zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.

Extras din Referatul de Aprobare:

Conform dispozitiilor art. 3^1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare se reglementeaza modalitatea stabilirii procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si data incepand cu care acestea se conecteaza la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, si a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare care prevede obligativitatea operatorilor economici antementionati de a realiza conectarea aparatelor la sistemul informatic, precizand, la art. 1 alin. (5), ca ”Utilizatorii inregistreaza si transmit operatiunile efectuate catre Sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumit in continuare sistem informatic” si avand in vedere: 

- contextul pandemic concretizat prin prelungirea succesiva a starii de alerta (de actualitate si la data prezentei) si consecintele acestuia, au condus la extinderea perioadei in care erau prevazute intalniri interinstitutionale precum si actiuni imperios necesare pentru derularea unor procese tehnice fara de care tehnicienilor de service le este imposibila desfasurarea atributiilor esentiale pentru atingerea obiectivului; 

- testele de performanta si securitate efectuate asupra aplicatiei informatice necesara implementarii proiectului de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale au relevat necesitatea unor ajustari in scopul consolidarii aplicatiei software, aspect imprevizibil la momentul emiterii OPANAF nr. 2668/2020 sus mentionat;Centrul National pentru Informatii Financiare, structura care a elaborat solutia tehnica necesara implementarii procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF, a informat Agentia Nationala de Administrare Fiscala ca data de 31.03.2021 este termenul la care aplicatia software va fi data in productie, 

s-a luat decizia elaborarii unui proiect de ordin nou, prin care sunt stabilite noi termene pana la care operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale au obligatia conectarii acestora la sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 

Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ?i completarile ulterioare, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a fost elaborat de Directia Generala de Informatii Fiscale urmarind aplicabilitatea si asigurarea realizarii indicatorilor atat la nivelul structurilor de valorificare a datelor si informatiilor, cat si la nivel teritorial si central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fapt ce va conduce in acelasi timp si la indeplinirea obiectivelor Agentiei, referitoare la eficienta instrumentelor prin care se efectueaza analize asupra activitatii operatorilor economici, pentru intreprinderea masurilor necesare diminuarii gradului de evaziune fiscala si implicit pentru realizarea programului de incasari la bugetul general consolidat al statului.

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016