Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incepand cu exercitiul financiar al anului 2024 se aplica noi criterii de marime pentru firme

06-Ian-2025
1753
Incepand cu exercitiul financiar al anului 2024 se aplica noi criterii de marime pentru firme

Conform Ordinului MF 4164/2024 cu privire la actualizarea criteriilor de marime ale entitaiilor raportoare, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 843 din 23 august 2024, exista noi criterii de marime privind incadrarea contribuabililor.

Noile criterii de marime se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2024.

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica prevederile prezentului ordin incepand cu situatiile financiare anuale aferente exerciiiului financiar astfel ales, care incepe ulterior datei de 1 ianuarie 2024.

Incepand cu exercitiul financiar al anului 2024 se aplica noi criterii de marime pentru firme

Modificarea criteriilor de marime privind incadrarea contribuabililor este data de transpunerea in Reglementarile contabile a unei directive europene recente, anume Directiva delegata (UE) 2023/2.775 in ceea ce priveste ajustarea criteriilor de marime pentru microintreprinderi si intreprinderi sau grupuri mici, mijlocii si mari, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 21 decembrie 2023.

Principalele modificari in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014

In functie de criteriile de marime, entitatile prevazute de prezentele reglementari se grupeaza in trei categorii, astfel: microentitati; entitati mici; entitati mijlocii si mari.

Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 2.250.000 lei;

b) cifra de afaceri neta: 4.500.000 lei

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.

Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 25.000.000 lei;

b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 25.000.000 lei;

b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

 In functie de criteriile de marime, grupurile se impart in doua categorii, astfel: grupuri mici si mijlocii, respectiv grupuri mari.

Grupurile mici si mijlocii sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

a) totalul activelor: 125.000.000 lei;

b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei;

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.

Grupurile mari sunt grupurile constituite din societatile- mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

a) totalul activelor: 125.000.000 lei;

b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei;

c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.

Sunt modificari ale criteriilor de marime care se aplica si pentru entitatile care aplica Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, conform OMFP 2844/2016.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici