Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mai multe formalitati care nu mai prezinta utilitate ar putea fi ELIMINATE din procesul de inregistrare in registrul comertului (Proiect de Ordin Ministerul Justitiei)

21-Aug-2020
1263

Ministerul Justitiei a pus, recent, in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinului ministrului justitiei nr. 2594/C/2008.

Conform Referatului de Aprobare, proiectul de norma tertiara propune, in primul rand, eliminarea din procesul de inregistrare in registrul comertului a unor formalitati care nu mai prezinta utilitate, in conditiile in care datele pot fi obtinute din baza de date a registrului comertului sau prin mecanisme de colaborare interinstitutionala, unele dintre acestea putand constitui si impedimente in transpunerea Directivei Digitalizare. 

Nu se mai prezinta la inregistrare urmatoarele: 

-dovada rezervarii denumirii - obligatia de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este indeplinita prin grija personalului personalului oficiului registrul comertului, in cazurile in care solicitantul indica, in orice modalitate, numarul de inregistrare a acesteia;

-actele de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al ONRC;

-documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, in cazul declararii patrimoniului de afectatiune, pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si familiale;

-hotararea organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice – informatie disponibila deja in registrul comertului si care poate fi preluata, la momentul verificarii dosarului de inregistrare, prin grija personalului oficiului registrul comertului;

-certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societati, emis de o banca sau de camera de comert competenta din tara de nationalitate;

-orice documente care au fost anterior depuse ?i mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege;

-documente emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare (certificate de inregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii);

-copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane;

-actul de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului;dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea si lichidarea simultana a unei societati;

-certificatul de deces, in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, in situatia in care s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii.

In al doilea rand, in proiectul de Ordin este vizata si o asanare a legislatiei prin actualizarea normei tertiare, inclusiv sub aspect terminologic, in raport cu modificarile intervenite la nivelul reglementarilor de nivel primar, prin diferite acte normative, care direct sau incidental, au impactat si asupra procedurii de inregistrare in registrul comertului (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.116/2009, prin care competenta de solutionare a cererilor de inregistrare in registrul comertului si, dupa caz, a altor cereri aflate in competenta judecatorului delegate s-a prevazut ca apartine, pana la reglementarea activitatii de inregistrare in registrul comertului efectuata de registratori comerciali, directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei ori persoanelor desemnate de catre directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului, Codul civil, Codul de procedura civila, Codul de procedura penala, actele modificatoare ale Legii societatilor, Legii registrului comertului, reglementarii persoanelor juridice autorizate, intreprinderilor individuale si familiale s.a.).

Pentru a consulta Proiectul de Ordin, click AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Mai multe formalitati care nu mai prezinta utilitate ar putea fi ELIMINATE din procesul de inregistrare in registrul comertului (Proiect de Ordin Ministerul Justitiei)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Contracte de comodat. Regimul fiscal al cheltuielilor
    • Va rog sa ma ajutati in tratamentul contabil si fiscal al urmatoarei spete: Administratorul societatii detine un contract de comodat pentru un mijloc de transport proriu pe care il foloseste la transportarea marfurilor pentru societatea pe care o detine. Pentru a descarca mai usor sacii cu marfa a facut niste modificari la mijlocul de transport in valoare de aproximativ 15.000lei care au fost facturate pe societate. Cheltuiala respectiva se considera deductibila daca avem contractul de comodat...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin OUG 69/2020
    • Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect OUG pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru anularea unor obligatii accesorii. Conform notei de fundamantare, anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu...» citeste mai departe aici

  • Legea 123/2021, noi modificari privind raportarea angajamentelor transfrontaliere. Contribuabili exonerati de la aceasta obligatie
    • Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021. Conform actului normativ, in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016