Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mai multe formalitati care nu mai prezinta utilitate ar putea fi ELIMINATE din procesul de inregistrare in registrul comertului (Proiect de Ordin Ministerul Justitiei)

21-Aug-2020
2089

Ministerul Justitiei a pus, recent, in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinului ministrului justitiei nr. 2594/C/2008.

Conform Referatului de Aprobare, proiectul de norma tertiara propune, in primul rand, eliminarea din procesul de inregistrare in registrul comertului a unor formalitati care nu mai prezinta utilitate, in conditiile in care datele pot fi obtinute din baza de date a registrului comertului sau prin mecanisme de colaborare interinstitutionala, unele dintre acestea putand constitui si impedimente in transpunerea Directivei Digitalizare. 

Nu se mai prezinta la inregistrare urmatoarele: 

-dovada rezervarii denumirii - obligatia de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este indeplinita prin grija personalului personalului oficiului registrul comertului, in cazurile in care solicitantul indica, in orice modalitate, numarul de inregistrare a acesteia;

-actele de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al ONRC;

-documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, in cazul declararii patrimoniului de afectatiune, pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si familiale;

-hotararea organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice – informatie disponibila deja in registrul comertului si care poate fi preluata, la momentul verificarii dosarului de inregistrare, prin grija personalului oficiului registrul comertului;

-certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societati, emis de o banca sau de camera de comert competenta din tara de nationalitate;

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Intreprinderi legate, calcul venituri, depasire plafon O persoana fizica in anul 2024 detine doua firme care au realizat venituri dupa cum urmeaza: Societatea A: venituri = 2.456.471 lei platitor impozit microintreprindere Societatea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere apartament persoana fizica Persoana fizica inchiriaza un apartament catre o persoana juridica pe o durata de 12 luni, 01.01.2025-31.12.2025. Din acest an nu am mai depus DU cu venituri anticipate pe an 2025....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Declarare RO e-Transport bunuri primite prin curier Pentru desfasurarea activitatii in domeniul IT, o PFA primeste pentru utilizare de la un client din UE un laptop care va fi folosit strict pentru contractul cu clientul respectiv....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cesiune parti sociale. Vanzare in castig Societatea noastra A a avut parti sociale - 25% din capitalul social al unei alte societati B (cap.soc = 3000 lei). Societatea B detine si un teren pe care initial a vrut sa il...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare cladire veche si terenuri Detinem un imobil cu terenul aferent si alte doua terenuri amenajate ca parcare, respectiv teren de tenis. Intentionam sa vindem intreaga investitie. Mentionez ca cladirea este mai...citeste mai mult

-orice documente care au fost anterior depuse ?i mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege;

-documente emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare (certificate de inregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii);

-copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane;

-actul de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului;dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea si lichidarea simultana a unei societati;

-certificatul de deces, in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, in situatia in care s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii.

In al doilea rand, in proiectul de Ordin este vizata si o asanare a legislatiei prin actualizarea normei tertiare, inclusiv sub aspect terminologic, in raport cu modificarile intervenite la nivelul reglementarilor de nivel primar, prin diferite acte normative, care direct sau incidental, au impactat si asupra procedurii de inregistrare in registrul comertului (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.116/2009, prin care competenta de solutionare a cererilor de inregistrare in registrul comertului si, dupa caz, a altor cereri aflate in competenta judecatorului delegate s-a prevazut ca apartine, pana la reglementarea activitatii de inregistrare in registrul comertului efectuata de registratori comerciali, directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei ori persoanelor desemnate de catre directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului, Codul civil, Codul de procedura civila, Codul de procedura penala, actele modificatoare ale Legii societatilor, Legii registrului comertului, reglementarii persoanelor juridice autorizate, intreprinderilor individuale si familiale s.a.).

Pentru a consulta Proiectul de Ordin, click AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016