Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP propune o noua modificare a Declaratiei 112. Schimbarea, in contextul aparitiei mai multor acte normative recente

05-Oct-2020
3162
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" - publicat in data de 2 octombrie 2020.
 
Conform Referatului de Aprobare, necesitatea elaborarii proiectului de ordin comun se impune ca urmare a modificarilor legislative adoptate de Parlamentul Romaniei si de Guvernul Romaniei, in domeniul protectiei sociale, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, in sensul adaptarii corespunzatoare a modelului si continutului formularului 112 ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” si a instructiunilor de completare ale acestuia.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de C.N.P.P., C.N.A.S, A.N.O.F.M. si A.N.P.I.S..
 
 Principalele prevederi ale Proiectului de Ordin
 
Prevederile ordinului vizeaza modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in temeiul urmatoarelor acte normative:
 
-Legea nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare;Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 108/2020 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
 
-Legea nr. 234/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic;
-Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de SARS-CoV-2;
-Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
-Legea nr. 188/2020 pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
-Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2;
-precum si de necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare, in functie de problemele semnalate din practica.

Ca urmare a intrarii in vigoare a actelor normative sus mentionate au fost efectuate urmatoarele modificari:

-introducerea unor noi casete in Anexa 1.1. - Anexa angajator, Sectiunile C2, C3, E2 si E3, in vederea centralizarii separate a concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca urmare a unei boli infectocontagioase pentru care se impune masura carantinarii sau masura izolarii;
 
-introducerea unor noi casete in Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea B.4, pentru declararea distincta a bazelor de calcul ale indemnizatiilor acordate in baza dispozitiilor art. XI alin. (11) din O.U.G. nr. 30/2020 si in baza dispozitiilor art. 1 alin. (4) si art. 3 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020, precum si a contributiei de asigurari sociale aferente;
 
-actualizarea unor casete din Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea B.1., in vederea includerii prevederilor art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020, prevederilor O.U.G. nr. 120/2020, precum si a prevederilor O.U.G. nr. 147/2020;
 
-actualizarea unor casete din Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea B.4. Centralizator, in vederea includerii prevederilor art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr. 132/2020, prevederilor O.U.G. nr. 120/2020 precum si a prevederilor O.U.G. nr. 147/2020;
 
-introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi tipuri de asigurati, dupa cum urmeaza: 
a)Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(4) din O.U.G. nr. 132/2020, suportata din bugetul asigurarilor de somaj;
 
b)Membru cooperator, salariat in baza conventiei individuale de munca, prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din OUG 132/2020, pentru care nu se datoreaza contributia asiguratorie pentru munca; 
 
c)Salariat care beneficiaza de indemnizatia acordata potrivit O.U.G. nr. 147/2020;
 
d)Persoane fizice ale caror contracte individuale de munca au fost desfacute ca urmare a concedierii colective, conform legii, care primesc sume reprezentand plati compensatorii calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate;
 
e)Modificarea denumirii tipului de asigurat 5 - Persoane fizice disponibilizate prin concedieri colective, care primesc compensatii banesti individuale, suportate din fondul de salarii, potrivit dispozitiilor prevazute in contractul de munca;
 
f)Persoane fizice, care incaseaza venituri din salarii si asimilate salariilor sau venituri al caror tratament fiscal este cel asimilat veniturilor din salarii si asimilate salariilor si care nu se regasesc, in perioada de raportare, in celelalte tipuri de asigurati prevazute in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4. Acest tip de asigurat va fi utilizat numai in situatia interventiilor legislative care conduc la modificarea prezentului ordin, astfel incat pana la amendarea in mod corespunzator a ordinului si a aplicatiei informatice, angajatoriil/platitorii de venituri sa isi indeplineasca in termenul legal obligatiile declarative.
 
• introducerea in Anexa 5 - Nomenclatorul ”Indicativ conditii speciale”, a doua noi valori aferente celor doua noi locuri de munca in conditii speciale, introduse prin Legea nr. 234/2019 si O.U.G. nr. 10/2020; 
• Modificari de natura tehnica care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei. 
 
 
Pentru a vedea proiectul de ordin si modelul declaratiei 112, click AICI.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Codificare SAF-T a NC de ajustare TVA deductibila In luna septembrie trebuie sa fac doua ajustari de TVA (21% si 11%). Nota contabila este 635.1 = 4426 100 (pentru cota de 21%) si 635.1 = 4426 75 (pentru cota de 11%). Va rog sa...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plata despagubire pentru avariere autoturism O societate comerciala din domeniul constructiilor are un santier unde executa lucrari in vecinatatea unui drum public. Aici intr-o noapte s-a surpat un mal, iar o masina care nu...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare imobil, plafon scutire TVA O societate cu obiect principal de activitate inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate (CAEN 6820), desfasoara activitati de inchiriere a unor...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitate cheltuiala cu sediul social O societate are sediul social in locuinta asociatului unic. Nu desfasoara activitate economica la sediul dar a facut un contract de inchiriere pentru gazduire sediu. Cheltuiala cu...citeste mai mult

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici