Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatate

17-Apr-2019
2617

Ministerul Finantelor Publice anunta ca timpul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale a fost redus la maximum cinci zile. Aceasta masura a fost luata de ANAF ca urmare a solicitarii venite din partea MFP, scopul principal fiind acela de a elimina blocajele.

Mai mult, MFP anunta ca inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea cererii de inscriere.

“La mai putin de doua saptamani de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociatii non-profit sunt deja inscrise in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Registrul poate fi consultat in sectiunea Servicii online”, se arata in comunicatul de presa remis, miercuri, de Minister.

Formularul 163 – prin care se poate solicita inscriere/ radiere in/ din Registrul entitatilor/ unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se depune online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro. Formularul este disponibil pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Potrivit art.25 alin.(1^4) din Codul fiscal, entitatile/unitatile de cult care solicita inscrierea in Registru pot sa depuna cererea daca indeplinesc cumulativ, la data depunerii cererii, urmatoarele conditii:

a) desfasoara activitate in domeniul pentru care a fost constituita, pe baza declaratiei pe propria raspundere;
b) si-a indeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege; 
c) nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile; 


d) a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege; 
e) nu a fost declarata inactiva, potrivit art. 92 din Codul de procedura fiscala.

“Conditiile de mai sus sunt verificate de administratia fiscala care gestioneaza respectiva entitate non-profit in calitate de platitor de impozite si taxe. Este necesara prezentarea certificatelor de atestare fiscala eliberate de directiile de impozite si taxe din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu detine informatii privind impozitele si taxele locale datorate de contribuabili unitatilor administrativ-teritoriale”, atrage atentia MFP.

Constituirea Registrului este reglementata de art.I pct. (1^3) din Legea nr.30/2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, prin care a fost modificat si completat art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Citeste si: 

OPANAF 819/2019: Registrului entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. Formularul de inscriere pentru ONG-uri

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016