Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprinderi suspendate. Cand isi reiau activitatea pot ramane la regimul micro?

05-Apr-2024
1989
Microintreprinderi suspendate. Cand isi reiau activitatea pot ramane la regimul micro?

Daca o societate platitoare de impozit pe venit microintreprinderi isi suspenda temporar activitatea la ONRC, cand isi va relua activitatea va putea sa fie tot platitoare de impozit micro?

Microintreprinderi care isi reiau activitatea – raspunsul specialistului: 

Potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile ulterioare, art. 101, entitatile inregistrate la registrul comertului care au inscrise mentiuni privind inactivitatea temporara nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale. Este vorba de perioada cuprinsa de la data inceperii inactivitatii temporare si pana la finalizarea acesteia.

Asa cum se prevede la alin. (4 indice 1) si (4 indice 3) ale art. 101, perioada inactivitatii temporare incepe cu data de 1 a lunii urmatoare inscrierii mentiunii la registrul comertului si inceteaza la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii in acelasi registru a mentiunii privind inactivitatea temporara.

In ceea ce priveste entitatile platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, mentionam ca pe aceasta perioada in care inregistreaza situatia de inactivitate, acestea continua sa-si mentina statutul fiscal de microintreprinderi (art. 48 alin. (2 indice 3) din Codul fiscal).

Cand societatea isi reia activitatea dupa aceasta perioada de suspendare, continua sa fie platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii de reluare a activitatii.



Dispozitiile respective, prevazute de OUG nr. 115/2023, se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2024.
Totodata se stabileste ca mentinerea conditiilor de microintreprindere este conditionata de indeplinirea prevederilor art. 47 alin. (1) lit. d), h) si i), iar pe cea privind angajarea unei persoane, conform lit. g), in termen de 30 de zile inclusiv, de la data inregistrarii mentiunii din registrul comertului.

Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca societatea care a fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor inainte de suspendarea activitatii, isi pastreaza statutul fiscal la reluarea acesteia, daca indeplineste conditiile mai sus enumerate.


Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici