Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministrul Finantelor va cere acordul CSAT pentru incredintarea directa a informatizarii Fiscului

27-Ian-2020
2282

Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, a anuntat ca va cere acordul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) pentru a incredinta in mod direct, unei companii, proiectul privind informatizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Acesta sustine ca, astfel, procesul ar putea fi gata in martie-aprilie.

"In ultimii doi ani, statul a fortat companiile private sa cumpere case de marcat sofisticate si softuri, dar ANAF nu est gata, nici macar nu a inceput licitatia pentru softul necesar care sa conecteze ANAF de aceste case de marcat", a spus ministrul Citu, la o emisiune TV.

Seful de la Finante sustine ca una dintre cele mai bune solutii ar fi incredintarea directa a proiectului de informatizare a ANAF, unei companii. Pentru a concretiza acest aspect, Citu recunoaste ca va “forta lucrurile” prin CSAT – care va declara acest proiect de importanta nationala, astfel incat sa se permita incredintarea directa.

"Fortez lucrurile prin CSAT. Daca stau si merg pe mana functionarilor publici care se ocupa de ani de zile, aceiasi, de informatizarea ANAF, nu ajungem nicaieri. Cand am venit in minister, mi s-a spus ca in mai o rezolvam. Apoi am mai stat, mi s-a spus ca in iulie este termenul. Acum aud de septembrie-octombrie. Nu mai avem timp, dupa 30 de ani, sa stam cu acelasi sistem ANAF. CSAT e modul in care eu incerc sa ocolesc acei functionari care stau acolo de ani de zile si-si protejeaza sectorul, sa nu ii deranjeze nimeni. Sa mergem pe incredintare directa unei companii. Vom avea mai multe companii la care ne vom uita si vom avea cateva criterii de incredintare directa, sa fie mai rapid, sa avem acest soft, sa conectam ANAF la secolul acesta in cateva luni, sper cat mai repede, in martie-aprilie sa rezolvam situatia", a mai spus ministrul de Finante.

Acesta este de parere ca nu exista nicio scuza in acest caz: “Sa ai sectorul privat pregatit de aproape un an si jumatate si tu sa nici macar sa nu ai caietul de sarcini pentru licitatie. Doar rea-vointa si poate si alte interese".

Incredintarea se va face, ca si in cazul licitatiei de armament sau de autostrazi, in urma unei analize de piata care sa evidentieze companiile si indicatorii, nu primei firme venite. 

“Este vorba de infrastructura ANAF, servere, sunt mai multe aspecte. Nu pot sa va spun costurile, dar veniturile pe care speram sa le incasam, in urma informatizarii, sunt de zeci de miliarde de lei. Va fi cea mai buna investitie pe care a facut-o Romania in ultimii 30 de ani", a mai aratat sursa citata

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


Articole similare

Noutati Legislatie Fiscala 01 - 05 iunie 2009
Mai multe articole despre incredintare directa




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016