Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cateva solutii impotriva majorarii taxelor. Ce nu facem si ce avem de facut

25-Dec-2015
1250

Daca intrebam orice consultant fiscal sau economist cu privire la situatia taxelor care se vor plati in 2016, avem toate sansele sa obtinem raspunsuri care sa dovedeasca nemultumirea vadita a acestora. Fiindca, la fel ca orice om care plateste impozit pe venit si contributii, si acesti profesionisti sunt constienti de noile majorari si de felul in care aceste cresteri nu erau necesare.

Printre cei care au declarat ca nu sunt necesare taxe mai mari se numara inclusiv ministrul de finante Anca Dragu care a precizat, potrivit publicatiei Romania Libera, in cadrul dezbaterilor desfasurate pe tema bugetului, in comisiile reunite de Buget-Finante din Parlament, urmatoarele:

"Revin asupra intrebarilor ce vizeaza veniturile publice. Eu nu cred ca avem nevoie de taxe si impozite mai mari, din moment ce avem o conformare si o colectare redusa, taxe si impozite mai mari nu ar face decat ca cei care azi platesc taxe sa plateasca si maine sau poate chiar maine sa renunte sa mai plateasca, considerand ca se incadreaza in comportamentul altor semeni".

Presedintele Consiliului fiscal, Ionut Dumitru, este optimist in ce priveste reducerea taxelor in viitor, mentionand ca acestea vor ajunge la cele mai mici cote procentuale din Europa, citat de Agerpres:

"Veniturile bugetare in Romania, anul viitor si in anii ce vor urma, dupa reducerile de taxe, vor fi de departe cele mai mici din Europa. Media europeana e undeva la 45% venituri, iar noi anul viitor vom avea undeva peste 30% din PIB, deci cu 15 puncte procentuale sub mediile europene. Putem cheltui mult mai eficient si trebuie sa facem asta, putem colecta mai eficient taxele si impozitele si avem mult spatiu de manevra pentru a face asta, dar inainte de orice sunt bani foarte putini colectati la buget. Gap-ul de TVA, adica diferenta dintre ceea ce ar trebui sa colectam si ceea ce colectam cu adevarat este extrem de mare, cel mai mare din Europa. Adica 48% din taxa pe valoare adaugata care ar trebui platita nu se plateste in Romania".

In ce priveste "economia neobservata" din Romania, Ionut Dumitru considera ca dupa Bulgaria ne plasam pe locul al doilea la acest capitol, potrivit sursei amintite:

"Economia neobservata are un nivel inca foarte ridicat in Romania. O estimare a Institutului National de Statistica plaseaza economia neobservata undeva la 22% din PIB. Estimari ale altor cercetatori din literatura arata 28% din PIB fata de alte state europene. Romania are cea mai mare a doua economie neobservata din Europa. in randul tarilor din Europa Centrala si de Est clasamentul nostru e cam acelasi, adica suntem a doua cea mai mare economie neobservata, dupa Bulgaria. Pozitia noastra in clasament nu este una imbucuratoare. Explicatia tine de mai multe resorturi. in primul rand, povara taxelor si impozitelor pe munca inca relativ ridicata. Desi au fost reduse contributiile la asigurarile sociale anul trecut, povara este destul de mare. La un nivel al salariilor de pana la 70% din salariul mediu, povara fiscala pe munca este cea mai mare din randul tarilor din Europa Centrala si de Est, apropiata de media europeana. Avem probleme serioase cand discutam in special de salariile mai mici decat media".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cateva solutii impotriva majorarii taxelor. Ce nu facem si ce avem de facut":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016