
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza de mai jos, administratorul societatii are incheiat un contract de munca pentru functia de director la o societate comerciala si vrea sa faca si un contract de administrator. Stabilim ce taxe (angajat+angajator) se datoreaza pentru contractul de administrator si daca acest contract de administrator se inregistreaza in REVISAL.
Remuneratia administratorilor societatilor reprezinta venit asimilate salariilor caruia i se aplica regulile de impunere proprii veniturilor din salarii potrivit art. 76 alin. (2) lit. o) din Codul fiscal. Persoana juridica care efectueaza plata remuneratiei/indemnizatiei are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16% aplicabila asupra bazei de calcul determinata in conformitate cu prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.
Astfel, impozitul pe salarii se calculeaza prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributiile sociale obligatorii aferente unei luni. Persoana nu va avea dreptul la deducere personala intrucat aceasta nu se acorda decat pentru veniturile din salarii in baza contractului individual de munca, la locul unde se afla functia de baza.
Din punct de vedere al contributiilor sociale obligatorii, remuneratia administratorilor societatilor este cuprinsa in baza de calcul al contributiei individuale de asigurari sociale in cota de 10,5%, conform art. 139 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal, al contributiei de asigurari sociale datorate de angajatori in cota de 15,8%, potrivit art. 140 din Codul fiscal, al contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate in cota de 5,5%, potrivit art. 157 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de angajatori in cota de 5,2%, conform art. 158 alin. (1) din Codul fiscal si al contributiei pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in cota de 0,85%, potrivit art. 195 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.
In ceea ce priveste inregistrarea in Revisal, HG 500/2011 reglementeaza obligatia angajatorilor de a completa, respectiv inregistra doar salariatii incadrati in munca in conditiile Codului muncii, nu si persoanele care sunt numite/desemnate in calitate de administrator al societatii care nu isi desfasoara aceasta activitate in baza unui contract individuale de munca.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Informare oficiala ITM: Inregistrarea in REVISAL, pas cu pasArticole similare
OFICIAL! A fost aprobata Metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor ( Ordinul 1140/2020)Veniturile pentru nerezidenti. Tratament contabil si fiscalRegimul fiscal aplicat veniturilor realizate de zilieriRegimul fiscal al REMUNERATIEi acordate in cadrul programului de internshipIndemnizatii membri CA. Contributii socialeUltimele articole
Salariu minim majorat in 2025. Ce amenzi se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALTrecere de la impozit pe profit la impozit micro din 1 ianuarie 2025Contract de mandat vs contract de muncaIn ce conditii pot incheia firmele contracte de mandat pentru a pastra regimul microintreprinderiiDin 1 iunie 2022 firmele trebuie sa transmita in Revisal modificarile salariale intervenite prin Legea 135/2022Articole similare
Guvernul a introdus Registrul public de evidenta a salariatilor: baza de date cu personalul platit din fonduri publice, dupa modelul REVISALUltima ora: Guvernul vrea noi modificari. Nu toti angajatorii vor fi obligati sa initieze negociereaReges-Online si suspendarile de CIM: Firmele pot evita amenzile de pana la 5.000 lei in 3 pasi simpliSituatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia MunciiInspectia Muncii anunta mai multe controale in sectorul constructiilor si al activitatilor agricoleUltimele articole
Calendar implementare REGES-ONLINE: pana cand aveti timp sa treceti la noul sistemDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSalariu minim majorat in 2025. Ce amenzi se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALSalariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmeleAvantajele contractului de mandat pentru firme si microintreprinderiArticole similare
Contributii sociale datorate de un nerezident membru in CACe contributii sociale datoreaza un administrator strain?Administrator nerezident. Obtinere NIFRemunerare administrator. Ce impozite sunt obligatorii pentru o conventie civila?In atentia firmelor: Contributii sociale datorate pentru un contract de mandatUltimele articole
Administratorii au dreptul la diurna neimpozabila incepand cu data de 1 ianuarie 2016Modificari contributii sociale aferente veniturilor din salarii incepand cu 1 ianuarie 2016Administrator firme. Ce obligatii aduce contractul de asigurare in sistemul public de pensii?Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?Cum desemnam sau revocam administratori intr-o societate cu raspundere limitata?Sfaturi de la experti
Deductibilitate cheltuieli imobil societate, declarare punct de lucru
Intrebare: Daca a fost achizitionat un teren intravilan si constructia de pe acesta, trebuie declarat la ONRC ca punct de lucru, chiar daca momentan nu se desfasoara activitate sau daca este tinut doar in evidenta contabila ca imobilizare?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Operatiuni neimpozabile in Romania, tratament contabil si fiscal in RO
Intrebare: Cum declar si care sunt inregistrarile din contabilitate in situatia actuala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026
Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal
Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea
Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA