Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?

22-Ian-2015
28396

In ce priveste acordarea scutirii de la plata contributiilor de asigurari sociale si obligatiile in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, vom raspunde urmatoarelor intrebari:



1. Daca administratorul-asociat al unui SRL-D (cu doi asociati), care deja are 3 angajati care respecta conditiile pentru care se acorda scutirea de C.A.S. pentru angajator, decide sa fie remunerat nu printr-un simplu contract de munca, ci prin indemnizatie de administrator, aceasta forma de remunerare va fi asimilata d.p.d.v. fiscal ca un al patrulea contract de munca (pentru care se va beneficia de asemenea de scutire de C.A.S.)?

2. Conditia cu mentinerea celor 4 angajati pe perioada nedeterminata pentru a se pastra scutirea de C.A.S. va trebui mentinuta chiar daca societatea nu a accesat (si nici nu va accesa vreodata) facilitatea de credit nerambursabil de maxim 10.000 EURO sau pe cea de garantie?


1. Potrivit art. 5 din OUG 6/2011, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorata de angajatori vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata. Astfel, scutirea nu se acorda decat pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior.


Asadar, chiar daca din punct de vedere fiscal remuneratia administratorilor societatilor, desemnati/ numiti in conditiile legii, este supusa impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii, cuprinderea in aceasta categorie se face prin asimilarea acestui tip de venit in vederea aplicarii regulilor de impunere proprii veniturilor din salarii. In raport cu facilitatea acordata microintreprinderilor apartinand intreprinzatorilor debutanti, aceasta vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata.

2. Conform art. 4 lit. b) din OUG 6/2011, in afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si obligatii specifice, printre care si sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata, cu norma intreaga, si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Precizam ca pana la modificarea OUG 6/2011 prin Legea 97/2014, obligatia de angajare si mentinere a cel putin 2 salariati revenea microintreprinderilor apatinand intreprinzatorilor debutanti de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) si/sau c) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri, cat si de la momentul. Prin urmare, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale era legata si de obligatia de angajare si mentinere a 2 salariati, pana la data de 11 iulie 2014 cand a intrat in vigoare Legea 97/2014.

De asemenea, art. 9 lit. b) din OUG 6/2011 precizeaza ca facilitatile acordate prin program se vor considera acordate necuvenit si se vor recupera necuvenite cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant nu a indeplinit una dintre obligatiile prevazute la art. 4 lit. b) si c), respectiv, daca nu a angajat si mentinut in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Prin urmare, spre deosebire de scutirea de la plata contributiei de asigurari sociale datorata de angajator pentru cel mult 4 salariati care este o facilitate acordata microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, angajarea cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si mentinerea in activitate a cel putin 2 salariati reprezinta o obligatie in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant care se naste la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate si se stinge la momentul pierderii calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Declaratia 101 privind impozitul pe profit este un document fiscal esential ce trebuie depus anual de contribuabilii obligati la plata acestui impozit, conform prevederilor Codului fiscal. Formularul trebuie completat cu atentie pentru a reflecta corect rezultatul fiscal al exercitiului financiar. In acest articol, analizam cine are obligatia de a depune declaratia 101, care este termenul limita de depunere, instructiunile de completare si principalele aspecte legislative pe care trebuie sa le...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016