Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?

22-Ian-2015
21899

In ce priveste acordarea scutirii de la plata contributiilor de asigurari sociale si obligatiile in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, vom raspunde urmatoarelor intrebari:



1. Daca administratorul-asociat al unui SRL-D (cu doi asociati), care deja are 3 angajati care respecta conditiile pentru care se acorda scutirea de C.A.S. pentru angajator, decide sa fie remunerat nu printr-un simplu contract de munca, ci prin indemnizatie de administrator, aceasta forma de remunerare va fi asimilata d.p.d.v. fiscal ca un al patrulea contract de munca (pentru care se va beneficia de asemenea de scutire de C.A.S.)?

2. Conditia cu mentinerea celor 4 angajati pe perioada nedeterminata pentru a se pastra scutirea de C.A.S. va trebui mentinuta chiar daca societatea nu a accesat (si nici nu va accesa vreodata) facilitatea de credit nerambursabil de maxim 10.000 EURO sau pe cea de garantie?


1. Potrivit art. 5 din OUG 6/2011, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorata de angajatori vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata. Astfel, scutirea nu se acorda decat pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Asadar, chiar daca din punct de vedere fiscal remuneratia administratorilor societatilor, desemnati/ numiti in conditiile legii, este supusa impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii, cuprinderea in aceasta categorie se face prin asimilarea acestui tip de venit in vederea aplicarii regulilor de impunere proprii veniturilor din salarii. In raport cu facilitatea acordata microintreprinderilor apartinand intreprinzatorilor debutanti, aceasta vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata.

2. Conform art. 4 lit. b) din OUG 6/2011, in afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si obligatii specifice, printre care si sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata, cu norma intreaga, si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Precizam ca pana la modificarea OUG 6/2011 prin Legea 97/2014, obligatia de angajare si mentinere a cel putin 2 salariati revenea microintreprinderilor apatinand intreprinzatorilor debutanti de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) si/sau c) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri, cat si de la momentul. Prin urmare, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale era legata si de obligatia de angajare si mentinere a 2 salariati, pana la data de 11 iulie 2014 cand a intrat in vigoare Legea 97/2014.

De asemenea, art. 9 lit. b) din OUG 6/2011 precizeaza ca facilitatile acordate prin program se vor considera acordate necuvenit si se vor recupera necuvenite cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant nu a indeplinit una dintre obligatiile prevazute la art. 4 lit. b) si c), respectiv, daca nu a angajat si mentinut in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Prin urmare, spre deosebire de scutirea de la plata contributiei de asigurari sociale datorata de angajator pentru cel mult 4 salariati care este o facilitate acordata microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, angajarea cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si mentinerea in activitate a cel putin 2 salariati reprezinta o obligatie in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant care se naste la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate si se stinge la momentul pierderii calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?":
Rating:

Nota: 3.9 din 45 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"