Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?

22-Ian-2015
24609

In ce priveste acordarea scutirii de la plata contributiilor de asigurari sociale si obligatiile in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, vom raspunde urmatoarelor intrebari:



1. Daca administratorul-asociat al unui SRL-D (cu doi asociati), care deja are 3 angajati care respecta conditiile pentru care se acorda scutirea de C.A.S. pentru angajator, decide sa fie remunerat nu printr-un simplu contract de munca, ci prin indemnizatie de administrator, aceasta forma de remunerare va fi asimilata d.p.d.v. fiscal ca un al patrulea contract de munca (pentru care se va beneficia de asemenea de scutire de C.A.S.)?

2. Conditia cu mentinerea celor 4 angajati pe perioada nedeterminata pentru a se pastra scutirea de C.A.S. va trebui mentinuta chiar daca societatea nu a accesat (si nici nu va accesa vreodata) facilitatea de credit nerambursabil de maxim 10.000 EURO sau pe cea de garantie?


1. Potrivit art. 5 din OUG 6/2011, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorata de angajatori vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata. Astfel, scutirea nu se acorda decat pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior.

Asadar, chiar daca din punct de vedere fiscal remuneratia administratorilor societatilor, desemnati/ numiti in conditiile legii, este supusa impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii, cuprinderea in aceasta categorie se face prin asimilarea acestui tip de venit in vederea aplicarii regulilor de impunere proprii veniturilor din salarii. In raport cu facilitatea acordata microintreprinderilor apartinand intreprinzatorilor debutanti, aceasta vizeaza doar salariatii angajati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata.

2. Conform art. 4 lit. b) din OUG 6/2011, in afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si obligatii specifice, printre care si sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata, cu norma intreaga, si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Precizam ca pana la modificarea OUG 6/2011 prin Legea 97/2014, obligatia de angajare si mentinere a cel putin 2 salariati revenea microintreprinderilor apatinand intreprinzatorilor debutanti de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) si/sau c) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri, cat si de la momentul. Prin urmare, scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale era legata si de obligatia de angajare si mentinere a 2 salariati, pana la data de 11 iulie 2014 cand a intrat in vigoare Legea 97/2014.

De asemenea, art. 9 lit. b) din OUG 6/2011 precizeaza ca facilitatile acordate prin program se vor considera acordate necuvenit si se vor recupera necuvenite cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant nu a indeplinit una dintre obligatiile prevazute la art. 4 lit. b) si c), respectiv, daca nu a angajat si mentinut in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Prin urmare, spre deosebire de scutirea de la plata contributiei de asigurari sociale datorata de angajator pentru cel mult 4 salariati care este o facilitate acordata microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant, angajarea cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si mentinerea in activitate a cel putin 2 salariati reprezinta o obligatie in sarcina microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant care se naste la momentul obtinerii alocatiei financiare nerambursabile si/sau a garantiei pentru creditele contractate si se stinge la momentul pierderii calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutirea de CAS. In ce conditii se aplica pentru un SRL-D?":
Rating:

Nota: 3.9 din 45 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016