Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum infiintezi un SRL-D? Tot ce trebuie sa stii despre societatea cu raspundere limitata

10-Nov-2014
3909
Retinem ca un SRL-D sau Societatea cu Raspundere Limitata - Debutant este reglementata de catre Ordonanta de Urgenta 6/2011, act normativ care isi propune sa stimuleze infiintarea si dezvoltarea microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri.


Un SRL-D poate fi infiintat de intreprinzator debutant, o persoana fizica majora ce indeplineste cumulativ, in principal, urmatoarele conditii, redate de planul-de-afaceri.ro:

- Criteriul varstei de pana la 35 ani a fost eliminat din 11.7.2014. Acum oricine indiferent de varsta poate sa-si infiinteze un SRL-D.

- Nu a mai fost actionar in cadrul altor firme. Daca a avut un PFA sau un II, poate sa-si infiinteze un SRL-D. Important e sa nu fi fost actionar intr-un SRL(-D) sau SA.
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

- SRL-D-ul poate sa aiba pana la 5 asociati, insa toti trebuie sa respecte cele doua conditii de mai sus. De asemenea, compania trebuie sa fie administrata de cel putin unul dintre ei, ori de asociatul unic.

La infiintarea SRL-D-ului, se pot alege maximum 5 grupe de activitate pentru obiectul de activitate, fiind excluse o serie de coduri CAEN specifice, ce pot fi regasite in Normele de aplicare.

Avantajele unui SRL-D


In vederea sprijinirii tinerilor si incurajarea acestora spre deschiderea unor noi afaceri, SRL-D-ul vine cu o serie de avantaje fata de un SRL normal sau un PFA:

- infiintarea este gratuita. Veti avea nevoie totusi de un timbru de 4 lei la Registrul Comertului si de capitalul social minim de 200 de lei, ce se poate ulterior retrage.

- Poate sa aplice pentru obtinerea unui ajutor financiar nerambursabil de 10.000 de euro. Mai multe detalii despre program puteti gasi aici.

- Garantii acordate de Fondul National de Garantare a creditelor pentru IMM-uri, pana la 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 de euro

- Scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale (pensia, 15,8% din brut) datorate de angajatori pentru 4 angajati in limita salariului mediu brut pe economie din anul anterior

Care sunt obligatiile specifice SRL-D?

Pe langa obligatiile specifice oricarei societati cu raspundere limitata, SRL-D-ul are o serie de obligatii tipice:

- in termen de cel mult 30 zile lucratoare de la inregistrare, SRL-D-ul trebuie sa instiinteze oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie al AIPPIMM in a carui raza de competenta isi are sediul social.

- Sa angajeze cel putin 2 salariati in momentul in care face prima tragere din cadrul AFN-ului de 10.000 de euro si sau beneficiaza de creditul contragarantat

- Sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul anterior

- Sa depuna la AIPPIMM situatiile financiare semestriale si anuale.

ATENTIE!

Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutand se pierde prin efectul legii:

- La data de 31 decembrie a anului cand se indeplinesc 3 ani de la data inregistrarii

- La implinirea a 45 de zile lucratoare de la data scadentei unei obligatii fiscale neindeplinite

- La data depunerii situatiei financiare semestriale sau anuale, daca cifra de afaceri a atins echivalentul in lei a 500.000 de euro



Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile.

Acte necesare: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le veti primi si completa pe loc la Registrul Comertului.

ATENTIE! In termen de 10 zile de la infiintare, aveti obligatia sa instiintati Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.


Sursa: planul-de-afaceri.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum infiintezi un SRL-D? Tot ce trebuie sa stii despre societatea cu raspundere limitata":
Rating:

Nota: 4.43 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.