Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum infiintezi un SRL-D? Tot ce trebuie sa stii despre societatea cu raspundere limitata

10-Nov-2014
7675
Retinem ca un SRL-D sau Societatea cu Raspundere Limitata - Debutant este reglementata de catre Ordonanta de Urgenta 6/2011, act normativ care isi propune sa stimuleze infiintarea si dezvoltarea microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri.


Un SRL-D poate fi infiintat de intreprinzator debutant, o persoana fizica majora ce indeplineste cumulativ, in principal, urmatoarele conditii, redate de planul-de-afaceri.ro:

- Criteriul varstei de pana la 35 ani a fost eliminat din 11.7.2014. Acum oricine indiferent de varsta poate sa-si infiinteze un SRL-D.

- Nu a mai fost actionar in cadrul altor firme. Daca a avut un PFA sau un II, poate sa-si infiinteze un SRL-D. Important e sa nu fi fost actionar intr-un SRL(-D) sau SA.

- SRL-D-ul poate sa aiba pana la 5 asociati, insa toti trebuie sa respecte cele doua conditii de mai sus. De asemenea, compania trebuie sa fie administrata de cel putin unul dintre ei, ori de asociatul unic.

La infiintarea SRL-D-ului, se pot alege maximum 5 grupe de activitate pentru obiectul de activitate, fiind excluse o serie de coduri CAEN specifice, ce pot fi regasite in Normele de aplicare.

Avantajele unui SRL-D


In vederea sprijinirii tinerilor si incurajarea acestora spre deschiderea unor noi afaceri, SRL-D-ul vine cu o serie de avantaje fata de un SRL normal sau un PFA:

- infiintarea este gratuita. Veti avea nevoie totusi de un timbru de 4 lei la Registrul Comertului si de capitalul social minim de 200 de lei, ce se poate ulterior retrage.

- Poate sa aplice pentru obtinerea unui ajutor financiar nerambursabil de 10.000 de euro. Mai multe detalii despre program puteti gasi aici.

- Garantii acordate de Fondul National de Garantare a creditelor pentru IMM-uri, pana la 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 de euro

- Scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale (pensia, 15,8% din brut) datorate de angajatori pentru 4 angajati in limita salariului mediu brut pe economie din anul anterior

Care sunt obligatiile specifice SRL-D?

Pe langa obligatiile specifice oricarei societati cu raspundere limitata, SRL-D-ul are o serie de obligatii tipice:

- in termen de cel mult 30 zile lucratoare de la inregistrare, SRL-D-ul trebuie sa instiinteze oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie al AIPPIMM in a carui raza de competenta isi are sediul social.

- Sa angajeze cel putin 2 salariati in momentul in care face prima tragere din cadrul AFN-ului de 10.000 de euro si sau beneficiaza de creditul contragarantat

- Sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul anterior

- Sa depuna la AIPPIMM situatiile financiare semestriale si anuale.

ATENTIE!

Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutand se pierde prin efectul legii:

- La data de 31 decembrie a anului cand se indeplinesc 3 ani de la data inregistrarii

- La implinirea a 45 de zile lucratoare de la data scadentei unei obligatii fiscale neindeplinite

- La data depunerii situatiei financiare semestriale sau anuale, daca cifra de afaceri a atins echivalentul in lei a 500.000 de euro



Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile.

Acte necesare: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le veti primi si completa pe loc la Registrul Comertului.

ATENTIE! In termen de 10 zile de la infiintare, aveti obligatia sa instiintati Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.


Sursa: planul-de-afaceri.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016