Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou Ordin privind finantarea Autoritatilor de management

20-Mar-2013
1096
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 143 din 18 martie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 326 din 8 martie 2013 privind asigurarea necesarului de finantare al Autoritatilor de management.

Redam mai jos continutul acestuia:

Avand in vedere prevederile:
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
- Hotararii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare,
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii


In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 8 alin. (4) din Hotararea Guvernului privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene nr. 43/2013,

viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, si ministrul fondurilor europene emit urmatorul ordin:

ART. 1
(1) in scopul asigurarii necesarului de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cererile de rambursare/fonduri/prefinantare, Autoritatea de certificare si plata din cadrul Ministerului Finantelor Publice analizeaza sumele disponibile din:

a) fonduri primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational;
b) contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale";
c) sume alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, prin hotarari ale Guvernului, conform art. 25 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
d) sume aprobate in bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", dupa prima rectificare bugetara.


(2) In cazul in care necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management cuprinde atat cereri de rambursare/fonduri, cat si cereri de prefinantare, Autoritatile de management au obligatia transmiterii catre Autoritatea de certificare si plata a acestor cereri, simultan, pana pe data de 10 a lunii pentru care se solicita finantarea, si a situatiei cererilor de rambursare/prefinantare ale beneficiarilor autorizate la plata de catre Autoritatile de management.
(3) Autoritatea de certificare si plata onoreaza cererile de rambursare/fonduri/prefinantare in ordinea cronologica a primirii acestora.
(4) Onorarea unei cereri de rambursare/fonduri se face cu conditia primirii de catre Autoritatea de certificare si plata a unei declaratii de cheltuieli de la Autoritatea de management, corecta si completa, a carei valoare (fonduri comunitare) sa fie cel putin egala cu valoarea fondurilor transferate pentru rambursare de Autoritatea de certificare si plata in luna precedenta.
(5) Autoritatile de management efectueaza platile de prefinantare si rambursare catre beneficiari in ordinea cronologica a primirii si autorizarii la plata a acestora.

ART. 2
Din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, Autoritatea de certificare si plata asigura efectuarea urmatoarelor operatiuni:


a) virarea la bugetul de stat a sumelor primite suplimentar de Romania, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, si al ministrului afacerilor europene nr. 1.022/851/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 14^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
b) reintregirea sumelor alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;
c) reintregirea in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale" a sumelor utilizate in cazul indisponibilitatii temporare a fondurilor din instrumente structurale;
d) transferarea in conturile Autoritatilor de management a sumelor necesare efectuarii restituirii de catre ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management, conform prevederilor art. 13 alin. (3) din Legea nr. 5/2013, precum si a sumelor necesare onorarii cererilor de rambursare/fonduri/prefinantare, in limita sumelor autorizate la plata de catre Autoritatile de management, pe baza solicitarilor primite de la Autoritatile de management.

ART. 3
(1) In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana
pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2, asigura partial necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management, Autoritatea de certificare si plata onoreaza:

1. cererile de prefinantare, din urmatoarele surse de finantare, in aceasta ordine:
a) din sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa onorarea cererilor de fonduri/rambursare;
b) din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale", altele decat cele provenite din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".

2. cererile de fonduri, din urmatoarele surse de finantare, in aceasta ordine:

a) din sumele alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;
b) din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale";
c) din sumele aprobate in bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", in limita sumelor autorizate la plata de Autoritatile de management.

(2) Autoritatea de certificare si plata onoreaza cererile de fonduri in conformitate cu alin. (1) pct. 2 lit. c), pe baza avizului Directiei generale de sinteza a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finantelor Publice, emis din punctul de vedere al incadrarii in sumele aprobate la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", transmis in maximum doua zile lucratoare de la data primirii solicitarii de la Autoritatea de certificare si plata.

ART. 4
In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2,
si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) pct. 1 lit. b) nu acopera integral necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de prefinantare, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerul Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale", altele decat cele provenite din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".

ART. 5
In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2
, si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) pct. 2 lit. c) nu acopera integral necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de rambursare/fonduri, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".


ART. 6
(1) In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2,
si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) nu acopera necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de rambursare/fonduri/prefinantare, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din disponibilitatile de fonduri primite de la Uniunea Europeana aferente altor programe operationale, numai dupa consultarea autoritatilor de management responsabile de gestionarea programelor operationale de la care se vor transfera fondurile. Decizia finala apartine conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene.

(2) Autoritatea de management responsabila de gestionarea programului operational de la care se transfera fondurile, in urma consultarii, are obligatia sa raspunda fundamentat in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea solicitarii.

ART. 7
(1) La intocmirea notelor prevazute la art. 4-6 se ia in considerare urmatorul algoritm de calcul:


1. se calculeaza ponderea valorii cererii de fonduri/rambursare/prefinantare aferente fiecarei Autoritati de management in valoarea totala a cererilor de fonduri/rambursare/prefinantare primite de la Autoritatile de management;
2. se stabileste suma care se distribuie fiecarui program operational in functie de ponderea calculata la pct. 1.
(2) Algoritmul de calcul prevazut la alin. (1) se utilizeaza atat pentru cererile de fonduri/rambursare, cat si pentru cele de prefinantare.

ART. 8

Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2, Autoritatea de certificare si plata restituie sumele utilizate pentru finantarea unui program operational din disponibilitatile de fonduri primite de la Uniunea Europeana ale altor programe operationale, daca nu exista nicio cerere de rambursare/fonduri/prefinantare primita de la Autoritatea de management care gestioneaza programul operational de la care se restituie sumele respective.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou Ordin privind finantarea Autoritatilor de management":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.