Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

S-a lansat un nou proiect de combatere a coruptiei in administratia publica

13-Oct-2016
1950

Zilele trecute a avut loc Conferinta de deschidere a Proiectului ROFSIP2016OS5A08P01 Mecanisme eficiente pentru prevenirea si combaterea coruptiei in administratia publica organizata de Directia Generala Anticoruptie in calitate de coordonator al proiectului. CAFR a fost reprezentata la deschiderea lucrarilor de catre Presedintele Conf. Univ. Dr. Gabriel Radu.

In cadrul acestui eveniment deosebit de important, Directia Generala Anticoruptie a anuntat deschiderea Proiectului "Mecanisme eficiente pentru prevenirea si combaterea coruptiei in administratia publica", finantat de Comisia Europeana prin Programul National aferent Fondului pentru Securitate Interna - componenta pentru Cooperare Politieneasca.

Camera Auditorilor Financiari din Romania, membra a Federatiei Internationale a Contabililor (IFAC) care are ca prioritate la nivel global sustinerea initiativelor de combatere si eradicare a coruptiei, este partener al acestui proiect oferind sprijin constand in lectori specializati, cu experienta in domeniul achizitiilor publice si gestionarii fondurilor europene.

Proiectul ce se va desfasura pe parcursul a 4 ani alaturi de cele mai importante structuri si institutii ale statului.

Proiectul, care se va desfasura pe parcursul a 48 de luni, are un buget total de 3.683.377 lei, din care 2.762.533 lei reprezinta finantarea Uniunii Europene si 920.844 lei contributia partii romane.

Partenerul Directiei Generale Anticoruptie in acest proiect este Institutul National al Magistraturii. Alaturi de acestea sunt invitate sa participe peste 30 de structuri si institutii din cadrul si din afara Ministerului Afacerilor Interne, dupa cum urmeaza: Departamentul pentru Lupta Antifrauda (DLAF), Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB), Ministerul Public – Parchetul de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice, Ministerul Sanatatii, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Agentia Nationala de Integritate (ANI), Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), Curtea de Conturi, Consiliul Concurentei, Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei, Serviciul Roman de Informatii (SRI), Camera Auditorilor Financiari din Romania, Asociatia Nationala a Specialistilor in Achizitii, Inspectoratul General al Politiei Romane, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera Romane, Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul General de Imigrari, Inspectoratul General de Aviatie, Directia Regim Permise si Certificate inmatriculare Vehicule, Directia Generala pentru Relatiile cu Institutiile Prefectului, Directia Generala Financiara a MAI, Directia Generala Juridica a MAI, Directia Generala Logistica a MAI, Directia Generala pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale, Agentia Nationala Antidrog, Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane, Departamentul de Informatii si Protectie Interna (DIPI) si Administratia Nationala a Penitenciarelor.

O parte dintre structurile invitate vor impartasi din experienta proprie domeniului de activitate prin oferirea unor prezentari in cadrul a peste 65 de sesiuni de instruire/formare ce se vor desfasura pe parcursul celor patru ani de derulare ai proiectului.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea relatiilor inter-institutionale pentru eficientizarea activitatilor de prevenire si combatere a coruptiei in administratia publica, inclusiv in achizitiile publice si gestionarea fondurilor europene.

in cadrul proiectului va fi instruit personalul implicat in procesul de achizitii publice si al gestionarii fondurilor europene din perspectiva prevenirii coruptiei. De asemenea, vor avea loc sesiuni de instruire pentru extinderea metodologiei de identificare a riscurilor si vulnerabilitatilor la coruptie, inclusiv in domeniul achizitiilor publice si gestionarii fondurilor europene. Un alt palier se va adresa perfectionarii pregatirii de specialitate a personalului implicat in identificarea, investigarea si cercetarea faptelor de coruptie in achizitiile publice, inclusiv a infractiunilor impotriva intereselor financiare ale UE.

Proiectul se va incheia cu o activitate de audit financiar.

Sursa: CAFR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016