Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Reglementarile legale pentru vanzarea produselor sub costul de achizitie

16-Sep-2011
6338
Valabil la 19.09.2011

In cazul unei societati, metoda de evaluare a stocurilor este costul mediu ponderat (CMP), iar pe parcursul lunii se efectueaza vanzari pe baza listei de preturi, cu precizarea ca la sfarsitul lunii cand se calculeaza CMP se poate ivi problema unui CMP mai mare decat pretul cu care s-a vandut deja in luna respectivul produs. In ce masura, fiind cunoscute aceste conditii, exista reglementari in vigoare care sa interzica aceasta situatie?

Reglementari cu privire la vanzarea produselor in pierdere, respectiv la un pret egal sau inferior costului de achizitie sunt cuprinse in OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata.

Astfel cum prevede art. 3 sunt exceptate de la prevederile acestei ordonante activitatile de comercializare avand ca obiect:
a) produsele medicamentoase, dispozitivele medicale;
b) produsele agricole si agroalimentare vandute de producatorii agricoli individuali in baza certificatului de producator;
c) combustibilii pentru uzul mijloacelor de transport, inclusiv cei comercializati prin statii de distributie;
d) bunurile din productia proprie a mestesugarilor individuali vandute la locurile de productie;
e) lucrarile, brevetele si inventiile, precum si publicatiile de natura stiintifica sau informativa realizate de titularii acestora;
f) tipariturile, pliantele, brosurile si albumele, realizate in scopul prezentarii patrimoniului cultural detinut de muzee, centre de cultura, teatre sau alte institutii similare acestora, ori bunurile culturale sau cu caracter promotional specifice activitatii institutiilor culturale, si comercializate prin fondul propriu al fiecarei institutii culturale sau cu prilejul unor manifestari cultural-artistice organizate de acestea;
g) marfurile vandute catre vizitatori, in cadrul festivalurilor, targurilor, saloanelor sau al altor manifestari expozitionale, cu conditia ca acestea sa faca obiectul manifestarilor respective;
h) produsele confiscate si valorificate conform dispozitiilor legale in vigoare;
i) produsele si serviciile de piata reglementate prin acte normative speciale.
Dispozitiile ordonantei se aplica activitatilor comerciale desfasurate si serviciilor prestate pe teritoriul Romaniei.

Potrivit art. 17 al ordonantei este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia urmatoarelor situatii :
- vanzari de lichidare;
- vanzari de soldare
- vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;
- vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale;
- vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute;
- vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;
- vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential;
- vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat.
- vanzarea produselor aflate in pachete de servicii
In acest sens, prin vanzare in pierdere se intelege orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare.

Conform pct. 16 din Norma metodologica de aplicare a OG 99/2000, aprobata prin HG 333/2003 costul de achizitie al unui produs este egal cu pretul de cumparare, taxele nerecuperabile, cheltuielile de transport-aprovizionare si alte cheltuieli accesorii necesare pentru punerea in stare de utilitate sau intrarea in gestiune a produsului respectiv.

Astfel, vanzarea la un pret mai mic decat costul de achizitie se poate efectua doar in cazurile mai sus prezentate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Studiu de caz: Reglementarile legale pentru vanzarea produselor sub costul de achizitie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016