
Raportul Special
realizat de specialisti
Deputatii au adoptat recent un nou Proiect care modifica OG 16/2022. Obligatia firmelor de a se dota cu POS-uri nu va mai interveni in functie de cifra de afaceri, ci doar atunci cand realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei.
Proiectul aduce modificari asupra OG 16/2022, care continea urmatoarele: persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalent lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS.
Modificari propuse prin nou Proiect:
(3)Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, inclusiv aplicatii ce faciliteaza acceptarea platilor electronice. Prin activitatea de prestari de servicii, in sensul prezentului alineat, se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3.1)Obligatia de acceptare de catre persoanele juridice prevazute la alin. (3) a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, se naste incepand cu trimestrul urmator celui in care incasarile in numerar din cursul anului respectiv au depasit pragul de 50.000 lei.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea Verde a Contabilitatii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Ce prevedea OG 16/2022?
Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata (asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalent lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, inclusiv aplicatii ce faciliteaza acceptarea platilor electronice.
Prin activitatea de prestari de servicii, in sensul prezentei reglementari, se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Obligatia de acceptare de catre persoanele juridice (mentionate mai sus) a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, se naste incepand cu trimestrul urmator celui in care incasarile din cursul anului respectiv au depasit pragul de 10.000 euro.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Firmele care desfasoara activitati de prestari de servicii sunt obligate sa se doteze cu POS daca inregistreaza incasari de peste 50.000 leiIntreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si casa de marcat electronica fiscala?Din 1 ianuarie 2023 sunt OBLIGATI sa instaleze POS-uri toti operatorii economici care au incasari mai mari de 50.000 leiArticole similare
Prestari servicii organizare conferinta. Ce tratament fiscal se aplica?Cereri de acord. Cum pot obtine finantare firmele care creeaza minimum 10 locuri de munca?PFA/II/IF 2020. Stii ce sa faci ca sa nu platesti impozite cand nu mai ai activitate?Modificari TVA in 2015. Ce produse vor avea o cota de TVA redusa?Voucherele de vacanta se vor acorda de la sfarsitul lunii iulie sau inceputul lunii augustUltimele articole
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDeclaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFTaxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalScapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouDeclaratia Unica 2025. 6 noutati legislative cu impact asupra completarii declaratieiArticole similare
Din 2022 facturarea va fi mai simpla intre FIRME. Va fi functional si obligatoriu sistemul E-FacturareAchizitii prestari de servicii. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Anumite FIRME trebuie sa depuna, pana pe 2 martie 2023, declaratia de inactivitate in locul situatiilor financiare anualeFIRMEle pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzareUltimele articole
[MONOGRAFIE] Tichete de masa si reglementari cheieAcordare diurna administrator. Este aceasta o cheltuiala deductibila sau nu?Intreprinderi legate. Conform OUG 156/2024, aplica impozit micro sau impozit pe profit in 2025?Cheltuieli nedeductibile FIRME. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de sponsorizare?Microintreprindere. De cand trec la impozit pe profit FIRMEle care nu au depus la timp bilantulSfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri in alt stat UE
Intrebare: Suntem o societate romana, inregistrata in scop de TVA in Romania. Am achizitionat o ambarcatiune maritima de la o persoana juridica din Franta, care detine un cod valid de TVA intracomunitar. Transportul ambarcatiunii se face...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem o companie care achizitioneaza des piese de schimb si materie prima din afara Romaniei, fara risc fiscal ridicat. In ce situatii nu suntem obligati sa cerem codul UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA