
Raportul Special
realizat de specialisti
Prin cele ce urmeaza, stabilim in ce masura mai este obligatorie achizitionare de la ANAF a registrului de evidenta fiscala in cazul unei platitoare de impozit pe profit? Care sunt conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca tinerea doar in format electronic a registrului de evidenta a platii? Exista amenzi pentru neachizitionarea registrului de evidenta fiscala in cazul unei firme platitoare de impozit pe profit?
Registrul de evidenta fiscala a fost introdus pentru prima data in anul 2005 conform prevederilor Omfp nr. 870/2005.
La art. 10 din acest act normativ se prevedea ca este un document cu regim special de tiparire si distribuire care se executa de Compania Nationala "Imprimeria Nationala - S.A.", cu utilizarea unor elemente de securizare si cu respectarea prevederilor HG nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, cu modificarile si completarile ulterioare.
Registrul se elibera de la unitatile fiscale teritoriale.
Tot in anul 2005, prin Omfp nr. 949/2005, la art. 12 se introduce o derogare privind tinerea acestui registru si in forma electronica. Derogarea se acorda, conform competentelor, de ”directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) si (10) paragraful 2 din Hotararea Guvernului nr. 831/1997."
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
NR. crt.
Explicatii privind operatiunile efectuate si calculul impozitului pe profit
Valoarea - lei -
Mentionam ca legislatia in vigoare nu mai prevede in mod imperios achizitionarea registrului de evidenta fiscala de la organele fiscale competente, dar, intocmirea lui este obligatorie.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utileCare va fi evidenta fiscala pentru o asociatie cu venituri din participarea la conferinte?D100 in 2024. Cum se declara sponsorizarile in formularCum va arata calculul rezultatului fiscal din 2016? Reguli generaleTot ce trebuie sa stii despre veniturile din activitati independe si obligativitatea completarii Registrului de evidenta fiscala PFAUltimele articole
Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentulREGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA: Obligatii si ModelRegimul de evidenta fiscala. Platitorii de impozit pe profit au obligatia intocmirii documentuluiDeclaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorFirme care depasesc in 2023 plafonul de 500.000 euro. Pana cand va trebui achizitionat REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA?Articole similare
Care sunt obiectivele Ministerului de Finante in 2015?ANAF: Produsele din tutun vor fi marcate pentru transabilitateBuletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@ANAF.ro!Suspendare activitate firma. Declaratii fiscaleUltimele articole
Depunere Declaratia Unica 2025. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024Articole similare
Luni, 25 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteCe obligatii de raportare detine o companie fara activitateCheltuieli de transport, cazare si alte cheltuieli pentru specialisti straini. Ce tratament fiscal si contabil?14 lucrari esentiale de fiscalitate si contabilitate in 2013!Descoperiti noul ghid pentru impozitul specific!Ultimele articole
Microintreprindere. De cand trec la IMPOZIT PE PROFIT firmele care nu au depus la timp bilantulMicrointreprindere in 2025. Cum se calculeaza bonificatia introdusa prin OUG 153/2020Firme care nu au depus la timp bilantul si au trecut la IMPOZIT PE PROFIT. Mai pot reveni la impozit micro?D107 in 2025. Va mai fi depus formularul de catre microintreprinderi in 2025?Firme nou-infiintate. De cand incepe perioada de raportare in D101Articole similare
Situatii financiare anuale: exercitiu financiar diferit de anul calendaristicDeclaratia 205 in 2014. Ce trebuie sa stim privind depunerea si completarea formularului?Depunerea situatiilor financiare anuale consolidateCertificate de rezidenta fiscala 2020 pentru Google si FacebookCazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in FORMAT ELECTRONICUltimele articole
Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLegea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025SAF-T in 2025. Ce obligatii exista pe linie de stocuri si mijloace fixeArticole similare
Medierea muncii: Ce inseamna si cine o realizeaza?Contribuabilii care NU au transmis D406 pana pe 1 august vor fi sanctionati. Cat sunt AMENZIleAvertisment ESMA privind contractele pentru diferenta, optiunile binare si alte produse de tip speculativDeclaratia 107 in 2023: Pana cand trebuie depus formularul de microintreprinderile care ofera sponsorizariTranzactiile firmelor cu aceiasi actionari, supravegheate de FiscUltimele articole
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025Deducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSalariu minim majorat in 2025. Ce AMENZI se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALFirme nou-infiintate. De cand incepe perioada de raportare in D101Reminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025Sfaturi de la experti
Reglarea erorilor contabile in contul 419 Clienti creditori
Intrebare: O societate nou preluata are in contul 419, la 31 decembrie 2024, un sold creditor cu minus. Din verificarea fisei de cont 419 reiese ca, in perioada 2020-2024, s-au stornat avansuri (sume foarte mari) care nu au existat in contul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pierderi din creante. Tratament contabil si fiscal
Intrebare: In anul 2022 am primit de la Casa de Sanatate o adresa prin care am fost anuntati ca pentru recuperarea unei creante am depasit termenul de depunere a unor concedii medicale. Mentionez ca a fost o eroare umana si concediile nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA