Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Prin cele ce urmeaza, stabilim in ce masura mai este obligatorie achizitionare de la ANAF a registrului de evidenta fiscala in cazul unei platitoare de impozit pe profit? Care sunt conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca tinerea doar in format electronic a registrului de evidenta a platii? Exista amenzi pentru neachizitionarea registrului de evidenta fiscala in cazul unei firme platitoare de impozit pe profit?
Registrul de evidenta fiscala a fost introdus pentru prima data in anul 2005 conform prevederilor Omfp nr. 870/2005.
La art. 10 din acest act normativ se prevedea ca este un document cu regim special de tiparire si distribuire care se executa de Compania Nationala "Imprimeria Nationala - S.A.", cu utilizarea unor elemente de securizare si cu respectarea prevederilor HG nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, cu modificarile si completarile ulterioare.
Registrul se elibera de la unitatile fiscale teritoriale.
Tot in anul 2005, prin Omfp nr. 949/2005, la art. 12 se introduce o derogare privind tinerea acestui registru si in forma electronica. Derogarea se acorda, conform competentelor, de ”directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) si (10) paragraful 2 din Hotararea Guvernului nr. 831/1997."
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
NR. crt.
Explicatii privind operatiunile efectuate si calculul impozitului pe profit
Valoarea - lei -
Mentionam ca legislatia in vigoare nu mai prevede in mod imperios achizitionarea registrului de evidenta fiscala de la organele fiscale competente, dar, intocmirea lui este obligatorie.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Ghid practic de utilizare SAGA pentru PFA la potential maxim! Evidente fiscal-contabile perfect legaleDeterminarea impozitului pe profit, in cazul pierderilor anuale. Monografie contabilaSoftul de operare SAGA. Facilitati pe care trebuie sa le stie toti contabilii!Contribuabilii care platesc impozit pe profit pentru activitatile de cercetare-dezvoltare beneficiaza de stimulente fiscaleCalculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?Ultimele articole
Declaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorImpozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utileNorme de venit 2024. Ce este norma de venit, listele pe judete si pentru ce activitati dispare norma de venitFirme care depasesc in 2023 plafonul de 500.000 euro. Pana cand va trebui achizitionat REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA?REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA: Firmele care vor sa intocmeasca documentul in forma electronica nu au nevoie de aprobare de la ANAFArticole similare
Actualizare ANAF: Ghid fiscal al persoanelor juridice romane platitoare de impozit pe profitChestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale - obligatoriu pentru romanii care lucreaza in afara. Specialistii ANAF ofera clarificari!Certificatul de atestare fiscala. Cand ai nevoie de el si cum poate fi obtinut onlineComerciantii online care nu respecta regulile de TVA vor fi suspendatiDin 1 ianuarie 2023 redevine OBLIGATORIE inregistrarea la ANAF a contractelor de inchiriereUltimele articole
SAF-T in 2024. Cine are obligatia depunerii D406?PFA, II, IF. Micile afaceri sunt in criza, iar anul 2024 nu pare promitator. Care sunt solutiileControale ANTIFRAUDA. Au fost confiscate peste 65 de tone de bunuri cu risc fiscal ridicatMicrointreprindere in 2024. Daca firmele trec la impozitul de 3% mai este necesara depunerea D700?Declaratia Unica venituri din chirii 2024. Cand NU mai este obligatorie depunerea formularului de persoanele fiziceArticole similare
Microintreprinderi in 2023. Daca se depaseste plafonul de 500.000 euro, de cand se trece la IMPOZIT PE PROFIT?Cum procedam cu subventiile?Trecere de la IMPOZIT PE PROFIT la impozit pe veniturile microintreprinderilor. Depunerea formularului 010 la ghiseu sau 700 - onlineMFP: Declaratia 112 in 2012Impozitele care substituie impozitul pe profit in 2022, conform legislatiei actualeUltimele articole
Intreprinderi legate 2024. Care este noua definitie si cum se pune in practicaLeasingul operational - tot ce trebuie sa stiiCosturile cu casele de marcat NU mai pot fi scazute din impozitul pe profit sau cel micro in 2024D101 in 2024. Pana cand poate fi depusa declaratia de platitorii de IMPOZIT PE PROFITFirmele NU mai pot reveni la regimul micro in 2025 daca in anul 2024 au trecut la plata impozitului pe profitArticole similare
Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in FORMAT ELECTRONICDe la 1 ianuarie 2022 institutiile publice nu mai au voie sa ceara persoanelor fizice sau juridice copii dupa documente emise de alte organeIn atentia angajatorilor: De la 1 iulie 2016 se simplifica procedurile de acordare a indemnizatiei si concediului pentru cresterea copiluluiRegimul TVA al serviciilor electronice in 2015. Procedura de inregistrare a persoanelor impozabile care aplica regimurile specialeCare este termenul de depunere pentru declaratia R405 in anul 2022?Ultimele articole
e-Factura: ce trebuie sa stii daca esti antreprenorDocumente semnate cu certificat calificat. NU mai este necesara prezentarea la organul fiscal pentru stampilae-Factura. Pana pe 1.07.2024 se accepta si facturile pe hartie?Situatii financiare anuale in 2024. Cine NU are obligatia depunerii bilantului?Declaratia Unica in 2024. Noul model al formularului 212 a fost aprobat prin Ordinul 6/2024Articole similare
Controalele ITM cu tinta clara in 2014Ordinul MFP nr. 3832/2015 modifica Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platiiAMENZI de pana la 550 lei pentru soferii de autoturisme care nu au rovinieta valabila, conform unui Proiect de LegeANAF a desfasurat controale operative la terase, restaurante si cluburi, in 16-17 iunieNoutati legislatie Fiscala 22 - 26 decembrie 2008Ultimele articole
PFA, II, IF. Micile afaceri sunt in criza, iar anul 2024 nu pare promitator. Care sunt solutiileNerespectarea obligatiilor financiar-contabile. AMENZIle s-au DUBLAT pentru firmeE-Factura. Bolos anunta posibilitatea extinderii perioadei pentru care NU se aplica sanctiuniRO e-Factura: CCF a sesizat 6 probleme legate de facturarea in RO e-Factura. Finantele sunt asteptate cu un raspunsConsecinte pentru firmele care NU respecta obligatia de auditare a situatiilor financiare anualeSfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<