Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intocmirea registrului de evidenta fiscala. Ce obligatii fiscale se mentin?

27-Oct-2016
9533

Prin cele ce urmeaza, stabilim in ce masura mai este obligatorie achizitionare de la ANAF a registrului de evidenta fiscala in cazul unei platitoare de impozit pe profit? Care sunt conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca tinerea doar in format electronic a registrului de evidenta a platii? Exista amenzi pentru neachizitionarea registrului de evidenta fiscala in cazul unei firme platitoare de impozit pe profit?

Registrul de evidenta fiscala a fost introdus pentru prima data in anul 2005 conform prevederilor Omfp nr. 870/2005.

La art. 10 din acest act normativ se prevedea ca este un document cu regim special de tiparire si distribuire care se executa de Compania Nationala "Imprimeria Nationala - S.A.", cu utilizarea unor elemente de securizare si cu respectarea prevederilor HG nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, cu modificarile si completarile ulterioare.

Registrul se elibera de la unitatile fiscale teritoriale.


Tot in anul 2005, prin Omfp nr. 949/2005, la art. 12 se introduce o derogare privind tinerea acestui registru si in forma electronica. Derogarea se acorda, conform competentelor, de ”directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) si (10) paragraful 2 din Hotararea Guvernului nr. 831/1997."

In anul 2006, conform Omfp nr. 1857/2006 se reconfirma posibilitatea tinerii registrului de evidenta fiscala in forma electronica cu respectarea modelului si continutului prevazuta la anexa nr. 1 din Ordin. De aceasta data se face trimitere la Omfp nr. 1850/2004 privind registrele si formularele financiar-contabile.

In anul 2013 HG nr. 84/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2004, includ obligatia intocmirii registrului de evidenta fiscala la pct. 15 din norme.

Se prevede ca registrul se tine in forma scrisa sau electronica, cu respectarea dispozitiilor Legii contabilitatii referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

In anul 2016, conform prevederilor pct. 8 din Normele metodologice emise in aplicarea art. 19 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 se dispune ca pentru calculul rezultatului fiscal este obligatorie intocmirea registrului de evidenta fiscala, document care poate fi tinut in forma scrisa sau electronica, cu respectarea dispozitiilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

La art. 23 din Legea contabilitatii se prevede ca persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu normele contabile aplicate, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice, timp de 10 ani. Totodata, aceste persoane au obligatia sa asigure autoritatilor fiscale accesul la datele pastrate pe suporturi tehnice.

Registrul de evidenta fiscala se completeaza in toate situatiile in care informatiile cuprinse in declaratiile fiscale sunt obtinute ca urmare a prelucrarii datelor din evidenta contabila.

Acestea se refera la: calculul deductibilitatii dobanzilor si al diferentelor de curs valutar, amortizarea fiscala, reduceri si scutiri de impozit pe profit, valoarea fiscala a mijloacelor fixe, limitele cheltuielilor deductibile - protocol, sociale, deprecieri/provizioane, precum si orice informatie cuprinsa in declaratia fiscala, obtinuta in urma unor prelucrari ale datelor furnizate de inregistrarile contabile.

Modul de completare a registrului de evidenta fiscala este la latitudinea fiecaruia, in functie de specificul activitatii si de necesitatile proprii.

Modelul si continutul registrului de evidenta fiscala stabilit initial in anexa nr. 1 din Omfp nr. 870/2005 pot fi mentinute in continuare sau registrul poate fi completat si cu alte informatii care vin in ajutorul utilizatorului, cum este de ex. simbolul contului in care au fost inregistrate sumele respective.

NR. crt.
Explicatii privind operatiunile efectuate si calculul impozitului pe profit
Valoarea - lei -

Mentionam ca legislatia in vigoare nu mai prevede in mod imperios achizitionarea registrului de evidenta fiscala de la organele fiscale competente, dar, intocmirea lui este obligatorie.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intocmirea registrului de evidenta fiscala. Ce obligatii fiscale se mentin?":
Rating:

Nota: 2.43 din 7 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Reactii dure privind Fondul Suveran. Basescu: Acesta se numeste JAF!
    • Fostul presedinte al Romaniei este de parere ca infiintarea Fondului Suveran de Investii “incalca si Constitutia si toata legislatia Romaniei de functionare a societatilor comerciale”. "Acesta se numeste JAF! Dancila si Teodorovici, impinsi de la spate de Dragnea si sub privirea ingaduitoare ale lui Tariceanu, au savarsit cea mai mare samavolnicie impotriva Romaniei, emitand ordonanta de urgenta privind infiintarea Fondului Suveran de Investitii. Au incercat sa-si concretizeze...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016