
Raportul Special
realizat de specialisti
Tipurile de activitati incluse in Nomeclantorul CAEN si numarul angajatilor pe care ii poate avea un PFA sau o Intreprindere Individuala vor suferi modificari incepand de anul viitor.
Mai exact, de la data de 16 ianuarie 2017, vor exista mai putine obiecte de activitate pe care si le va putea alege un PFA. Acelasi lucru va fi valabil si pentru o Intreprindere Individuala care nu va mai putea dispune de un numar la fel de mare de optiuni sau clase de activitate ca in prezent.
"Potrivit Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale (publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I in data de 19.10.2016), se modifica modul de inregistrare si de functionare a persoanelor fizice autorizate (PFA), intreprinderilor individuale (II) si intreprinderilor familiale (IF). Principalele modificari vizeaza numarul maxim de angajati si numarul activitatilor pe care PFA/II le pot avea in obiectul de activitate. Astfel, art. 16 alin. (1) prevede ca "PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN", in timp ce art. 24 alin. (1) stipuleaza ca "intreprinderea individuala poate avea in obiectul de activitate cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN", se arata intr-un comunicat pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), citat de Agerpres.
De asemenea, potrivit sursei, referitor la numarul de angajati, art. 17 alin. (1) prevede ca "PFA poate desfasura activitatile pentru care este autorizata singura sau impreuna cu cel mult 3 persoane angajate de aceasta, in calitate de angajator cu contract individual de munca incheiat si inregistrat in conditiile legii".
Odata cu noile reglementari, intreprinderea individuala poate angaja cel mult 8 salariati, terte persoane, cu contract individual de munca incheiat si inregistrat in conditiile legii si poate stabili relatii contractuale, in conditiile legii.
"Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale vor solicita oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului in termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a legii. Potrivit alin. 4, modificarea mentiunilor referitoare la obiectul de activitate si emiterea noilor certificate de inregistrare se realizeaza, pe baza cererii, de oficiul registrului comertului, cu titlu gratuit", se arata in comunicatul ONRC.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
APIA: Fermierii pot depune cererile pentru de acord pentru ajutorul privind acciza la motorina in 2020, pana la 31 decembrie a.c.Pozitia CNIPMMR privind eliminarea unor taxe pentru mediul de afaceriINTREPRINDERE INDIVIDUALA. Completarea si depunerea declaratiei 600Impozit pe venit si stocul de marfa. Cum stabilim regimul fiscal?Modificari pe capitole in Noul Cod fiscal 2016Ultimele articole
NOI obligatii pentru firmele mici incepand cu ianuarie 2025Radiere INTREPRINDERE INDIVIDUALA. Etape si acte necesareCategorii de persoane fizice exceptate de la plata CASSIn ce conditii trebuie sa plateasca CASS intreprinderile invidiuale din 2024Declaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Noutatile legislative cu incidenta in perioada 13-17 ianuarie 2020 (Buletin informativ ANAF)Ordin pentru aprobarea cheltuielilor eligibileFacturi trimise de doua ori in E-Factura. Cum poate fi rezolvata situatiaSenator liberal: La MFP exista o criza de finantarePoti depune cerere de restituire pentru taxa auto de la 16 IANUARIEUltimele articole
Min. Finantelor anunta imbunatatiri pentru sistemul e-Factura. A fost introdusa autofacturareaFinantele anunta imbunatatiri pentru RO e-Factura: Nu mai pot fi introduse facturi duplicatLuni, 16 IANUARIE 2023, se implineste termenul limita pentru modificarea perioadei fiscale la TVADeclaratia Unica, modificata din nou! Ordinul nr. 1107/2020 prevede noul model si instructiunile de completareSorin Cristian Giuvelea, vicepresedinte ANAF pentru activitatea de colectare a veniturilor bugetareSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA