Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi masuri de debirocratizare in cazul microintreprinderilor cu pana la 9 angajati

29-Apr-2021
2770

Conform Ministerului Muncii, microintreprinderile cu pana la 9 angajati vor putea tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu acestia prin acord scris, iar specificarea atributiilor postului se va putea face atat verbal, cat si in forma scrisa, la solicitarea angajatului.

Ordonanta de urgenta adoptata de Guvern, care modifica si completeaza Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, mai prevede eliminarea obligatiei microintreprinderilor de a intocmi un Regulament intern.

„Microintreprinderile cu pana la 9 salariati sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat in domeniile economic, juridic sau resurse umane, adica cele care desfasoara activitati de natura administrativa. Costurile sunt si ele mari, birocratia este excesiva, daca ne raportam la dimensiunea acestor societati, astfel ca reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potentialul microintreprinderilor de a mentine locuri de munca, mai ales in actualul context epidemiologic”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan.

Potrivit datelor detinute de Inspectia Muncii, in Romania exista in prezent 445.491 de angajatori care au pana la 9 salariati.

 

Sursa: MMPS

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016