Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali

05-Apr-2016
1722

Va aducem la cunostinta prevederile Ordinului nr. 1099/2016 din 29 martie 2016 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 239 din 31 martie 2016

Avand in vedere dispozitiile art. 223 si art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor elibera legitimatii executorilor fiscali din cadrul organelor de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si din cadrul Directiei executari silite cazuri speciale.

ART. 2
Executorii fiscali sunt persoane angajate in cadrul organului de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si in cadrul Directiei executari silite cazuri speciale, desemnate de conducatorul acestora sa duca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita.

ART. 3
(1) Legitimatiile prevazute la art. 1 si 6, denumite in continuare legitimatii, atesta o imputernicire a executorului fiscal in fata debitorului sau a tertilor, ce implica exercitiul autoritatii de stat, acordata acestuia pentru ducerea la indeplinire a atributiilor ce ii revin potrivit legii.

(2) Legitimatia este valabila numai insotita de delegatia emisa de organul de executare silita, de structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si de Directia executari silite cazuri speciale.

ART. 4
(1) in baza legitimatiei si a delegatiei, executorul fiscal poate:

a) sa intre in orice incinta de afaceri a debitorului, persoana juridica, sau in alte incinte unde acesta isi pastreaza bunurile, in scopul identificarii bunurilor sau valorilor care pot fi executate silit, precum si sa analizeze evidenta contabila a debitorului in scopul identificarii tertilor care datoreaza sau detin in pastrare venituri ori bunuri ale debitorului;
b) sa intre in toate incaperile in care se gasesc bunuri sau valori ale debitorului, persoana fizica, precum si sa cerceteze toate locurile in care acesta isi pastreaza bunurile;
c) sa solicite si sa cerceteze orice document sau element material care poate constitui o proba in determinarea bunurilor proprietate a debitorului;
d) sa aplice sigilii asupra bunurilor, intocmind in acest sens proces-verbal;
e) sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni potrivit legii.

(2) Executorul fiscal poate intra in incaperile ce reprezinta domiciliul sau resedinta unei persoane fizice, cu consimtamantul acesteia, iar, in caz de refuz, organul de executare silita cere autorizarea instantei judecatoresti competente potrivit dispozitiilor Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare.

(3) Accesul executorului fiscal in locuinta, in incinta de afaceri sau in orice alta incapere a debitorului, persoana fizica sau juridica, se poate efectua intre orele 6,00 - 20,00, in orice zi lucratoare, iar, in cazuri temeinic justificate de pericolul instrainarii unor bunuri, accesul in incaperile debitorului poate avea loc si la alte ore decat cele mentionate, precum si in zilele nelucratoare, in baza autorizatiei prevazute la alin. (2). Executarea inceputa poate continua in aceeasi zi sau in zilele urmatoare.

(4) in absenta debitorului sau daca acesta refuza accesul in oricare dintre incaperile prevazute la alin. (1), executorul fiscal poate sa patrunda in acestea in prezenta unui reprezentant al politiei ori al jandarmeriei sau a altui agent al fortei publice si a doi martori
majori, fiind aplicabile prevederile alin. (2) si (3).

ART. 5
(1) Solicitarea de achizitii de legitimatii se transmite directiei cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, la propunerea organelor de executare silita si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, in cadrul carora isi desfasoara activitatea executorii fiscali, de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si de catre Directia executari silite cazuri speciale.

(2) Numerotarea legitimatiilor se face in functie de plaja de numere repartizata fiecarei directii mentionate la alin. (1), conform anexei nr. 2.

(3) Legitimatiile au regim special si se distribuie de catre directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala directiilor mentionate la alin. (1).

(4) Dupa efectuarea achizitiei de legitimatii de executor fiscal, directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va instiinta directiile mentionate la alin. (1), pentru a desemna un reprezentant in vederea ridicarii acestora.

(5) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentantii sai, au obligatia ca, in termen de cel mult 10 zile de la data primirii instiintarii prevazute la alin. (4), sa se prezinte la directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea ridicarii legitimatiilor.

(6) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentati desemnati de acestea, vor elibera nominal legitimatiile executorilor fiscali, pe baza unei evidente nominale. Modelul evidentei nominale este prevazut in anexa nr. 3.

(7) Legitimatiile sunt valabile 5 ani de la data eliberarii lor.

(8) Pierderea sau furtul legitimatiei se publica in presa si se anunta directiei emitente, in termen de 15 zile, in vederea consemnarii in evidenta prevazuta la alin. (6) si eliberarii unei noi legitimatii.

(9) La data incetarii calitatii de executor fiscal a titularului legitimatiei, acesta o va depune la organul care a eliberat-o, in vederea anularii, care va fi consemnata in evidenta prevazuta la alin. (6).

ART. 6
De la data intrarii in vigoare a prezentului ordin si pana la tiparirea legitimatiei, pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre executorii fiscali, sunt valabile actualele legitimatii si vor fi utilizate de catre acestia pana la emiterea noilor legitimatii de executor fiscal, conform dispozitiilor prezentului ordin.

ART. 7
Forma, continutul si descrierea legitimatiei sunt cele prevazute in modelul prezentat in anexa nr. 1.
ART. 8
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.694/2014 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita a creantelor fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 28 iunie 2014.

ART. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 10
Directia executari silite cazuri speciale, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 11
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros
Bucuresti, 29 martie 2016.
Nr. 1.099.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Neplatitor de TVA: Plafon venituri din chirii
    • Ce venituri se iau in calcul in stabilirea plafonului de 300.000 de lei pentru firmele neplatitoare de TVA? La intrebarea aceasta vor raspunde specialistii nostri aratand daca veniturile din chirii (facturate fara TVA) intra in aceasta limita, in cazul unei societati care presteaza servicii de coafura si alte activitati de infrumusetare. Raspunsul specialistului Potrivit art. 292 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri...» citeste mai departe aici

  • Ajutor de la stat pentru crearea de noi locuri de munca, din partea MFP
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca vor fi alocate 614 milioane de lei, bugetul pe 2018, pentru crearea de noi locuri de munca. Aceste finantari vor merge catre investiile mari din sectoarele de activitate de varf si 10 septembrie, anunta reprezentanti Ministerului, luni, intr-un comunciat de presa. “Au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Romania, tara in care frauda cu TVA este la cele mai ridicate cote din UE
    • Comisia Europeana a publicat vineri raportul “VAT Gap”, in care cifrele arata ca Romania este statul din Uniunea Europeana cu cel mai ridicat nivel al fraudei cu TVA. Raportul prezinta situatia sistemului fiscal actual si al colectarii taxei TVA la nivelul Uniunii. Potrivit raportului, Romania pierde in fiecare an venituri de 27,55 miliarde lei, adica aproximativ 6 miliarde de euro, consecinta a necolectarii Taxei pe Valoare Adaugata (TVA). Asta inseamna, mai exact, o frauda cu TVA...» citeste mai departe aici

  • Vicepresedinte ASF: Guvernul gandeste un cadru legislativ pentru contruirea de fonduri suverane
    • In prezent, Guvernul Romaniei gandeste un cadru legislativ prin care sa se construiasca apoi fonduri suverane, a declarat, luni - 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache, prezent la Forumul Pietei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence. "Dupa ce Curtea Constitutionala a declarat actul normativ neconstitutional si l-a inaintat emitentului, celui care a emis actul, asistam la o noua abordare din partea Guvernului Romaniei....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016