Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali

05-Apr-2016
980

Va aducem la cunostinta prevederile Ordinului nr. 1099/2016 din 29 martie 2016 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 239 din 31 martie 2016

Avand in vedere dispozitiile art. 223 si art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1
Pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor elibera legitimatii executorilor fiscali din cadrul organelor de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si din cadrul Directiei executari silite cazuri speciale.

ART. 2

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Executorii fiscali sunt persoane angajate in cadrul organului de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si in cadrul Directiei executari silite cazuri speciale, desemnate de conducatorul acestora sa duca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita.

ART. 3
(1) Legitimatiile prevazute la art. 1 si 6, denumite in continuare legitimatii, atesta o imputernicire a executorului fiscal in fata debitorului sau a tertilor, ce implica exercitiul autoritatii de stat, acordata acestuia pentru ducerea la indeplinire a atributiilor ce ii revin potrivit legii.

(2) Legitimatia este valabila numai insotita de delegatia emisa de organul de executare silita, de structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si de Directia executari silite cazuri speciale.

ART. 4
(1) in baza legitimatiei si a delegatiei, executorul fiscal poate:

a) sa intre in orice incinta de afaceri a debitorului, persoana juridica, sau in alte incinte unde acesta isi pastreaza bunurile, in scopul identificarii bunurilor sau valorilor care pot fi executate silit, precum si sa analizeze evidenta contabila a debitorului in scopul identificarii tertilor care datoreaza sau detin in pastrare venituri ori bunuri ale debitorului;
b) sa intre in toate incaperile in care se gasesc bunuri sau valori ale debitorului, persoana fizica, precum si sa cerceteze toate locurile in care acesta isi pastreaza bunurile;
c) sa solicite si sa cerceteze orice document sau element material care poate constitui o proba in determinarea bunurilor proprietate a debitorului;
d) sa aplice sigilii asupra bunurilor, intocmind in acest sens proces-verbal;
e) sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni potrivit legii.

(2) Executorul fiscal poate intra in incaperile ce reprezinta domiciliul sau resedinta unei persoane fizice, cu consimtamantul acesteia, iar, in caz de refuz, organul de executare silita cere autorizarea instantei judecatoresti competente potrivit dispozitiilor Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare.

(3) Accesul executorului fiscal in locuinta, in incinta de afaceri sau in orice alta incapere a debitorului, persoana fizica sau juridica, se poate efectua intre orele 6,00 - 20,00, in orice zi lucratoare, iar, in cazuri temeinic justificate de pericolul instrainarii unor bunuri, accesul in incaperile debitorului poate avea loc si la alte ore decat cele mentionate, precum si in zilele nelucratoare, in baza autorizatiei prevazute la alin. (2). Executarea inceputa poate continua in aceeasi zi sau in zilele urmatoare.

(4) in absenta debitorului sau daca acesta refuza accesul in oricare dintre incaperile prevazute la alin. (1), executorul fiscal poate sa patrunda in acestea in prezenta unui reprezentant al politiei ori al jandarmeriei sau a altui agent al fortei publice si a doi martori
majori, fiind aplicabile prevederile alin. (2) si (3).

ART. 5
(1) Solicitarea de achizitii de legitimatii se transmite directiei cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, la propunerea organelor de executare silita si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, in cadrul carora isi desfasoara activitatea executorii fiscali, de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si de catre Directia executari silite cazuri speciale.

(2) Numerotarea legitimatiilor se face in functie de plaja de numere repartizata fiecarei directii mentionate la alin. (1), conform anexei nr. 2.

(3) Legitimatiile au regim special si se distribuie de catre directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala directiilor mentionate la alin. (1).

(4) Dupa efectuarea achizitiei de legitimatii de executor fiscal, directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va instiinta directiile mentionate la alin. (1), pentru a desemna un reprezentant in vederea ridicarii acestora.

(5) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentantii sai, au obligatia ca, in termen de cel mult 10 zile de la data primirii instiintarii prevazute la alin. (4), sa se prezinte la directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea ridicarii legitimatiilor.

(6) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentati desemnati de acestea, vor elibera nominal legitimatiile executorilor fiscali, pe baza unei evidente nominale. Modelul evidentei nominale este prevazut in anexa nr. 3.

(7) Legitimatiile sunt valabile 5 ani de la data eliberarii lor.

(8) Pierderea sau furtul legitimatiei se publica in presa si se anunta directiei emitente, in termen de 15 zile, in vederea consemnarii in evidenta prevazuta la alin. (6) si eliberarii unei noi legitimatii.

(9) La data incetarii calitatii de executor fiscal a titularului legitimatiei, acesta o va depune la organul care a eliberat-o, in vederea anularii, care va fi consemnata in evidenta prevazuta la alin. (6).

ART. 6
De la data intrarii in vigoare a prezentului ordin si pana la tiparirea legitimatiei, pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre executorii fiscali, sunt valabile actualele legitimatii si vor fi utilizate de catre acestia pana la emiterea noilor legitimatii de executor fiscal, conform dispozitiilor prezentului ordin.

ART. 7
Forma, continutul si descrierea legitimatiei sunt cele prevazute in modelul prezentat in anexa nr. 1.
ART. 8
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.694/2014 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita a creantelor fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 28 iunie 2014.

ART. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 10
Directia executari silite cazuri speciale, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 11
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros
Bucuresti, 29 martie 2016.
Nr. 1.099.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.