Nou proiect privind aprobarea OG nr.24 din 2012. Modificari in Codul fiscal!
Asa cum se mentioneaza in expunerea de motive, promovarea acestui act normativ este determinata de necesitatea respectarii angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei in Scrisoarea de intentie si in Memorandumul tehnic de intelegere incheiate ca urmare a Aranjamentului stand-by de tip
preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International, referitoare la reglementarea si
supravegherea sistemului financiar-bancar si simplificarea declararuu si platii impozitului pe
castigul din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare
in cazul societatilor inchise.
In vederea alinierii la acquis-ul comunitar, este necesara adoptarea actelor cu putere de lege si a
actelor administrative pentru conformarea cu prevederile Directivei 2011/96/UE din 30 noiembrie
2011 privind regimul fiscal comun care se aplica societatilor-mama si filialelor acestora dintre
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
diferite state membre (reformata).
Intrucat incepand cu 1 ianuarie 2013 intra in vigoare Directiva 2011/16/UE privind cooperarea
administrativa in domeniul fiscal transpusa in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata,
privind Codul de procedura fiscala se impune abrogarea Directivei nr. 77/799/CEE privind asistenta
reciproca intre autoritatile competente din statele membre in domeniul taxarii directe si
impunerii primelor de asigurare, cu amendamentele ulterioare din Codul fiscal.
Redam mai jos forma adoptata de Senat:
Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri
financiar-fiscale.
Senarul adopta prezentul proiect de lege
Articol unic - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24 din 6 iunie 2012 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri
financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 384 din 7 iunie 2012.
Acest proiect de lege a fost adoptat de Senat, in sedinta din 25 iunie 2012, cu respectarea
prevederilor articoului 76 alineatul (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<