Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul formular 107: Cine are obligatia depunerii lui?

30-Iul-2018
10519

Prin OANAF 1825/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 646 din 25/07/2018 a fost aprobat modelul si continutului formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private".


Aceasta declaratie este introdusa ca urmare a modificarilor legislative aduse de OUG 25/2018 care instituie in sarcina persoanelor juridice platitoare de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor sa depuna o declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective. 

Concret, acest formular se completeaza si se depune de catre: 

• contribuabilii, platitori de impozit pe profit, care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private; 
• contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, care platesc si impozit pe profit si care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private; 
• contribuabilii, platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii.

Atentie! in cazul entitatilor ce datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor pot fi deduse doar sponsorizarile efectuate potrivit Legii 32/1994 privind sponsorizarea pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat.

Lista furnizorilor de servicii sociale acreditati poate fi consultata pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale la adresa: http://www.mmuncii.ro/j33/images/Documente/Familie/2018/Furnizori_10-04-2018R.pdf 

De asemenea, pe acelasi site pot fi consultate serviciile sociale acreditate http://www.mmuncii.ro/j33/images/Documente/Familie/2018/2018_Servicii_Sociale_10_04.pdf

Termenul de depunere

In principiu, noul formular se va depune pentru prima data in anul 2019 pentru sponsorizarile efectuate in anul 2018, cu anumite exceptii. Astfel, contribuabilii, platitori de impozit pe profit, care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au obligatia de a depune declaratia informativa pana la termenul de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit – Formular 101, respectiv: 
a) pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, respectiv pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator in cazul contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b) din Codul fiscal; 
b) pana la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, cu exceptia contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b) care depun declaratia pana la data de 25 a celei de-a doua luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, in cazul contribuabililor care au optat pentru anul fiscal diferit de anul calendaristic; 
c) pana la data depunerii situatiilor financiare, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva cu lichidare; 
d) pana la inchiderea perioadei impozabile, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare. 

Contribuabilii, platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care efectueaza sponsorizari, potrivit legii, au obligatia de a depune declaratia informativa pana la urmatoarele termene: 
a) pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator; 
b) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare ultimului trimestru pentru care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor, in cazul contribuabililor care ies din acest sistem de impunere prin optiune sau prin efectul legii – depasirea plafonului de 1.000.000 euro; 
c) pana la data depunerii situatiilor financiare, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva cu lichidare; 
d) pana la inchiderea perioadei impozabile, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare. 

In formular se vor declara informatii privind:
• denumire/nume si prenume beneficiarilor
• codul de identificare fiscala al acestora
• adresa
• suma
• suma reportata si suma dedusa

Un aspect important este ca atat in cazul impozitului pe profit cat si in cazul impozitului pe veniturile microintreprinderilor deducerile se acorda pentru sponsorizarile efectuate conform Legii nr. 32/1994. Legea 32/1994 prevede ca obiect al sponsorizarii doar bunuri materiale sau mijloace financiare. Din aceste prevederi rezulta ca sponsorizarile in servicii nu sunt efectuate conform Legii 32/1994 iar sumele aferente nu pot fi deduse din impozitul pe profit/venit. In concordanta cu prevederile Legii 32/1994 si instructiunile de completare a Formularului 107 reglementeaza doar situatiile in care se efectueaza sponsorizari in bunuri sau mijloace financiare, respectiv:
”In coloana 4 "Suma" se inscrie suma reprezentand valoarea bunurilor materiale sau mijloacelor financiare reprezentand sponsorizarile/mecenatul/bursele private, conform legii, acordata fiecarui beneficiar in anul de raportare/perioada de raportare. 
In cazul sponsorizarii sau mecenatului constand in bunuri materiale, suma va cuprinde valoarea acestora, evaluate prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala din momentul predarii catre beneficiar, conform art. 1 alin. (5) din Legea nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare.” 

Ca masura tranzitorie, avand in vedere ca pana in anul 2018 nu a existat obligatia raportarii sumelor deduse pe beneficiarii de venit, ordinul prevede ca suma dedusa corespunzatoare sumelor reportate care nu pot fi individualizate pe beneficiari aferente sponsorizarilor/mecenatelor/burselor private acordate anterior anului 2018, respectiv anterior anului fiscal modificat care incepe in anul calendaristic 2018 se inscrie la randul "Beneficiarii sumelor reportate, carora le-au fost acordate sponsorizari/mecenate/burse private anterior anului 2018, respectiv anterior anului fiscal modificat care incepe in anul calendaristic 2018". La acest rand se va completa doar suma reportata si suma dedusa. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016