Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari

04-Mar-2024
1451
Noul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari

Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere publica Proiectul OUG pentru aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS si componentele acestei. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari. Noul Program va inlocui Programul IMM Invest Plus.

Prezentul act normativ are in vedere instituirea schemei de ajutor de stat IMM PLUS si componentele acesteia IMM ROMANIA PLUS, AGRO PLUS, IMM PROD PLUS, CONSTRUCT PLUS, INNOVATION PLUS si RURAL PLUS.

Astfel, se are in vedere sprijinirea accesului la lichiditati a intreprinderilor mici si mijlocii, a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie si a intreprinderilor mari a caror activitate economica a fost afectata de conflictul armat din Ucraina, precum si incurajarea si stimularea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie si a UAT-urilor care realizeaza proiecte de investitii in sectorul constructiilor. In acest context, avand in vedere gradul ridicat de incertitudine economica cauzat de situatia geopolitica actuala, schema urmareste sa se asigure ca exista suficienta lichiditate disponibila pentru companiile care au nevoie.

Bugetul schemei de ajutor de stat este de maximum 12,5 miliarde lei. In cadrul acestui buget, se pot acorda garantii in limita plafonului total de 11 milioane de lei.

Elementul distinctiv fata de Schema IMM INVEST PLUS, a carei aplicabilitate a incetat la data de 31.12.2023 consta in includerea valorii garantiilor care se vor acorda in cadrul programului in bugetul schemei si implicit in plafoanele de ajutoare de stat prevazute la pct.61 si 62 din Cadrul temporar de criza si de tranzitie.

Prin implementarea schemei de ajutor de stat se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari. Plafoanele garantiilor de stat care pot fi emise in cadrul schemei de ajutor de stat pentru fiecare componenta se stabilesc prin ordinul al ministrului finantelor.

Beneficiarii componentelor schemei de ajutor de stat IMM ROMANIA PLUS, AGRO PLUS, IMM PROD PLUS, RURAL PLUS din categoria IMM-urilor, respectiv din categoria intreprinderilor mari si intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie sunt eligibili daca indeplinesc cumulativ, la data transmiterii de catre instituitiile de credit a solicitarilor, urmatoarele criterii:

a) se incadreaza in normele de creditare ale finantatorului si in normele de garantare ale F.N.G.C.I.M.M., F.R.C. sau F.G.C.R., dupa caz;

b) nu figureaza cu credite restante, inclusiv pentru finantarile tip leasing, la data solicitarii garantiei de stat sau, daca inregistreaza restante, acestea sunt incadrate in categoriile A, B, C in baza de date a Centralei Riscului de Credit, denumita in continuare C.R.C.;

c) nu figureaza in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati cu interdictie de a emite cecuri si cu incidente majore cu bilete la ordin in ultimele 6 luni anterioare datei solicitarii garantiei de stat;

d) impotriva lor nu s-a deschis procedura insolventei;

e) prezinta institutiei de credit garantii colaterale care, in cazul creditelor de investitii, impreuna cu garantia de stat si ipoteca legala imobiliara si/sau mobiliara asupra activelor finantate din credit, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii. Pentru creditele de investitii acordate pentru achizitia de parti sociale sau actiuni, in completarea ipotecii legale mobiliare asupra partilor sociale prezinta si alte garantii colaterale care, impreuna cu garantia de stat, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii. Pentru creditele/liniile de credit pentru finantarea capitalului de lucru poate fi inclusa in structura de garantii aferente creditului ipoteca legala mobiliara asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiar la institutia de credit, impreuna cu garantia de stat. In cazul creditelor de investitii acordate pentru achizitia de soft-uri, beneficiarul prezinta si alte garantii colaterale (depozite colaterale) care, impreuna cu garantia de stat, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii.

f) nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. in cazul in care inregistreaza astfel de obligatii restante, beneficiarul se obliga sa le achite din creditul/linia de credit pentru capitalul de lucru acordat(a) in cadrul schemei de ajutor de stat. in cazul in care inregistreaza astfel de obligatii restante, in cazul creditelor de investitii, beneficiarul trebuie sa faca dovada achitarii acestora inainte de solicitarea de garantare;

g) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale in vigoare;

h) nu au solicitat alte tipuri de ajutor de stat pentru aceleasi costuri eligibile;

i) administratorii, persoane fizice si/sau juridice, rezidente pe teritoriul Romaniei, nu au fapte inscrise in cazierul judiciar si cazierul fiscal. In cazul administratorilor persoane fizice si/sau juridice, nerezidente pe teritoriul Romaniei, se prezinta o declaratie autentica pe propria raspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice, dupa caz, din care sa rezulte ca nu au savarsit fapte si nu s-au aflat in situatii de natura celor care se inscriu in evidenta cazierului fiscal, precum si ca nu sunt inregistrati fiscal in Romania. Declaratiile autentificate se emit in limba romana, iar in cazul in care sunt emise si autentificate in alta limba decat cea romana este obligatorie traducerea lor in limba romana de catre un traducator autorizat si autentificarea acestora.

Pentru a vedea intregul Proiect, click AICI»


Sursa: MF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici